تقویت با عمانی‌ها، زنگ خطر برای فوتبال ایران/ بازیکنانی که در پرسپولیسِ برانکو حتی تست نمی‌شدند!

  • شناسه خبر: 188880
تقویت با عمانی‌ها، زنگ خطر برای فوتبال ایران/ بازیکنانی که در پرسپولیسِ برانکو حتی تست نمی‌شدند!

رویکرد باشگاه‌ها به بازیکنان درجه چندم آسیا این نگرانی را ایجاد می‌کند که سطح فوتبال ایران تا حد زیادی تنزل پیدا کرده است.

خانه » آخرین اخبار » تقویت با عمانی‌ها، زنگ خطر برای فوتبال ایران/ بازیکنانی که در پرسپولیسِ برانکو حتی تست نمی‌شدند!

به گزارش خانه خشتی به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حضور دو بازیکن عمانی در لیگ برتر یکی از مجهولات فصل و نقل و انتقالات فوتبال کشورمان است. تجربه قبلی از حضور یک بازیکن عمانی (محسن الغسانی) که منجر به جدایی او از سپاهان شد، بدون اینکه کارخاصی برای این تیم انجام داده باشد، موید این موضوع است که فوتبال عمان چیزی برای عرضه به ما ندارد.

صادرات به اروپا در قبال واردات از عمان

از نگاه فنی رویکرد باشگاه‌ها به بازیکنان کشورهای درجه چندم فوتبال آسیا این نگرانی را به وجود می‌آورد؛ آیا سطح لیگ برتر تا این حد تنزل کرده که باید برای تقویت تیم به سراغ این دسته بازیکنان رفت؟ این در حالیست که سطح اول اروپا که به جرات می‌توان گفت کیفیتی بالاتر از جام جهانی دارد، می‌تواند تقریبا هر هفته شاهد عملکرد تحسین برانگیز بازیکنان ایرانی باشد و نمونه آن را در بازی پورتو- آتلتیکو یا زنیت- چلسی دیدیم.

حالا با این روند باید پرسید که فوتبال ما در چه بخشی ضعف و کمبود دارد که عمان می‌تواند آن را پوشش بدهد؟ آیا در کشور خودمان دروازه‌بان جوان و آماده نداریم که دروازه‌بان ۳۳ ساله عمان جذب می‌‌شود؟ آیا در بخش پرورش هافبک تا این حد ضعیف بوده‌ایم که بازیکنی از فوتبال عمان نیازهای ما را برطرف کند؟

نام‌های اصراری و پر هزینه

البته که پاسخ سوال های بالا مشخص و معلوم است. در اینجا پرسش دیگری مطرح می‌شود که چه اصراری به جذب بازیکن خارجی با این سابقه و شرایط خاص وجود دارد؟ اگر نمی‌توانیم بازیکن خوبی در سطح مامه تیام جذب کنیم، چرا حتما باید هزینه‌ای برای داشتن یک نام خارجی پرداخت شود؟ کما اینکه نام‌های بسیار بزرگتر از فایز الرشیدی و زهیر سلیمان از برزیل یا اروپا به فوتبال ایران آمدند اما بدون داشتن ذره‌ای سود فنی، علاوه بر طرح شکایت و خدشه به فوتبال کشور در مجامع بین‌المللی، جیبشان را از پول ایرانی پر کردند و به دیار خودشان برگشتند.

این نکته که با اشاره علی علیزاده معاون این باشگاه مس رفسنجان برای جذب دو بازیکن عمانی از برانکو مشورت گرفته شده (اینجا بخوانید) نمی‌تواند دلیلی محکم و قابل استناد باشد. به هرحال، هر مربی از بازیکن خودش تمجید می‌کند. این بازیکنان در تیم تحت هدایت برانکو حضور دارند و اینکه از سرمربی یک تیم در مورد بازیکن خودش استعلام گرفته شود، ابتدایی‌ترین کار است. آیا به غیر از برانکو، کارشناس دیگری در قاره آسیا یا حتی کشور خودمان در مورد این بازیکنان نظر داده است؟ آیا برانکو در زمان سرمربیگری پرسپولیس بازیکنی از عمان را حتی در تست‌های این تیم رصد کرد؟ بنابراین، استفاده از نام برانکو به نظر می‌رسد چیزی جز توجیه این اتفاق نیست.

چراغ خطری که روشن شد

هر فردی که به فوتبال کشورمان آشنایی داشته باشد، متوجه این موضوع هست که فوتبال عمان ذاتا نمی‌تواند چیزی به ما اضافه کند. حضور چنین بازیکنانی تنها می‌تواند چراغ خطری روشن شده برای متولیان باشد که علاوه بر نادیده گرفته شدن سطح فوتبال ایران و کمک به پیشرفت آن، مسائلی خارج از بحث فنی در جریان است. به نظر می رسد بایستی در این زمینه با دقت بیشتری به موضوع ورود کرد و ماجرا را بررسی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تیم ملی عمان فوتبال ایران لیگ برتر مس رفسنجان نقل و انتقالات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان