معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان مطرح کرد؛

۸۰ درصد تصادفات ترافیکی در رفسنجان مربوط به راکبان موتورسوار است

  • شناسه خبر: 188834
۸۰ درصد تصادفات ترافیکی در رفسنجان مربوط به راکبان موتورسوار است

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان گفت: از اول فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۰  امروز شنبه ۲۷ شهریورماه، ۱۳۵۷ تصادف ترافیکی داشتیم که عمده تصادفات بالای ۸۰ درصد موتورسواران هستند.

خانه » آخرین اخبار » ۸۰ درصد تصادفات ترافیکی در رفسنجان مربوط به راکبان موتورسوار است

به گزارش خانه خشتی؛ سیدمحمد سیدباقری معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان در نشست خبری در جمع خبرنگاران بر ضرروت آموزش کمک های اولیه به هنگام حادثه تاکید کرد و اظهار داشت: وجود دست انداز و سرعت گیرهای غیر استاندارد در سطح شهر و روستا باعث اتلاف وقت و آسیب رسیدن به بیمار اورژانسی می شود؛ دهیاری ها به صورت علمی و اصولی برای این مشکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: از اول فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۰  امروز شنبه ۲۷ شهریورماه، ۱۳۵۷ تصادف ترافیکی داشتیم که عمده تصادفات بالای ۸۰ درصد موتورسواران هستند در حالیکه آمار تصادفات جاده‌ای در این بازه زمانی ۶۹۴ مورد بوده است.

سیدباقری با بیان اینکه معابر شهری جایی برای دوچرخه‌سواری نیست، افزود: یکی از چالش‌ها در رفسنجان رفتارهای مخاطره‌آمیز موتورسواران و دوچرخه سواران به‌ویژه اتباع افغانستانی است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در برخورد با موتورسوران با جدیت ورود پیدا کند و خانواده ها در این مورد بیشتر مراقبت باشند، گفت: حوادث عابران با لباس تیره در شب و برخورد خودروها با کودکان اتباع در معابر مرکز شهر هم زیاد است که باید بیشتر به آن توجه شود.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان افزود: بیشترین زمان  تصادفات در دم صبح به خاطر خواب آلودگی و در طول شب و عصر و در محور سرچشمه و مسجد ابوالفضل (ع) تا دوراهی ساقی رخ می دهد و همچنین خودروهای افغانی‌کش که در تمام ساعات شبانه‌روز بدون توجه به قوانین ترافیکی حرکت می کنند و بیش از ۱۵ مصدوم بر جای می گذارند.

سیدباقری یادآور شد: طی ۶ ماهه اول سال جاری تاکنون ۵۳ هزار و ۳۴۲ تماس با ۱۱۵ برقرار شده که ۱۰ هزار و ۵۳۵ مورد منجر به اعزام آمبولانس بوده است و سه‌هزار و ۲۰۰ مورد از تماس‌ها مزاحم بودند.

وی با اشاره به اینکه  مشغول‌کردن خط ۱۱۵ می‌تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد، گفت: از مردم درخواست داریم با اورژانس همکاری داشته باشند و از اشغال کردن خط ۱۱۵ خودداری کنند.

معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان بیان کرد:  ۱۶۱ نفر نیرو  در مرکز فوریت‌های پزشکی رفسنجان کار می کنند که ۱۴ نفر خانم‌های پرستار در اداره ارتباطات هستند و ۱۰ نفر در ستاد و ۱۴۰ نیروی عملیاتی آموزش دیده با تحصیلات فوریت های پزشکی  روی آمبولانس‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی ماموریت های ۱۱۵ در رابطه با کووید۱۹ را ۶۷۱ مورد عنوان کرد و گفت: تا کنون ۴۰ نفر از پرسنل ۱۱۵ به بیماری کرونا مبتلا شدند و بهبود پیدا کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سیدمحمد سیدباقری معاون فنی اورژانس ۱۱۵ رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان