مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

مورد مثبت کرونا در بین کارگران فصلی نداشتیم

  • شناسه خبر: 188821
مورد مثبت کرونا در بین کارگران فصلی نداشتیم

مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:واکسیناسیون کارگران بومی و غیربومی طبق برنامه گره هدف در حال انجام است تاکنون مورد مثبت کرونا در بین کارگران فصلی ثبت نشده است.

خانه » آخرین اخبار » مورد مثبت کرونا در بین کارگران فصلی نداشتیم

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی امروز در جلسه ستاد پسته رفسنجان، اظهار کرد: رویکرد کشت های جایگزین یکی از مسائل مهم ما است زیرا آب منطقه‌ کفاف آبیاری باغات کشاورزی با برداشت نامطلوب را نمی‌دهد اگر کشت های گلخانه‌ای عملیاتی شود، می‌توانیم از منابع آبی بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

فرماندار رفسجان ایجاد شرکتی به منظور رفع مشکلات حوزه کارگران فصلی را ضروری دانست و گفت: کارگران فصلی در طول سال باید پشتیبانی شوند؛ شرکتی باشد که تامین نیری انسانی روزمزد را برای کارفرماها فراهم کند به طوری که سال قبل از یک میلیون نفر روز طی دو ۲ ماه  برای برداشت پسته در رفسنجان استفاده شد.

مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این جلسه  با بیان اینکه با همکاری اعضای هلال احمر تمام کارگرانی که در این فصل در شهرستان مشغول به فعالیت هستند پایش می شوند، گفت: چنانچه کارگری علائم کرونا را داشته باشند در مراتب بعدی به پزشک ارجاع داده می شوند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رنجبر کاظمی افزود: خوشبختانه تا کنون موردی وجود نداشته و در تمام بخش های تابعه شهرستان مانند کشکوئیه، نوق و بخش مرکزی مکان اسکان موقت کارگران توسط شهرداری های منطقه راه اندازی شده است و این مکان ها مجهز به سرویس بهداشتی، آب گرم و سرد و دیگر امکانات هستند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کارگران بومی و غیربومی طبق برنامه گره هدف در حال انجام است، روزانه بیش از ۷ هزار دز واکسن کرونا در پایگاه های واکسیناسیون در سطح شهرستان تزریق می شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت شهرستان رفسنجان بیش از ۳۷۶ هزار نفر است که ۲۴۰ هزار نفر جوان بالای ۱۸ سال هستند.

رنجبرکاظمی گفت: ۵۴ درصد از جوانان بالای ۱۸ سال در رفسنجان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

استاندارد اجباری پسته برداشته شود

ناهید سربازپور مدیر اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم در این جلسه اظهار کرد: ۲۷ استان در کشور پسته کاری انجام می شود که لازم است نمایندگان این ۲۷ استان در شورای عالی استاندارد بحث استاندارد اجباری پسته را بردارند و حذف کنند تا مشکل صادرات پسته حل شود.

وی افزود: در طول سال های گذشته حمایت هایی که از صادرکنندگان پسته طی بخش نامه ها و یا آئین نامه هایی ابلاغ می شود عملاً این حمایت ها صورت نمی گیرد زیرا  در دستگاه های دولتی اجرای این بخش نامه ها قفل است و حمایتی صورت نمی گیرد..

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان هم در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ زن سرپرست خانوار و بیش از ۱۰۰ کودک بی سرپرست وبدسرپرست تحت پوشش هستند.

عباس بلندی بیان کرد: متأسفانه در رفسنجان تنها یک مرکز نگهداری کودکان ( دخترانه) وجود دارد که ناکافی است و این در حالی است که در استان کرمان ۶۲ مرکز از این نوع وجود دارد و یکهزار و ۲۰ کودک را تحت حمایت و نگهداری می کند.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۷۰ نوع خدمت از سوی بهزیستی به معلولان و اقشار آسیب دیده تصریح کرد: امّا هنوز معضلاتی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری و … را در جامعه می بینیم که از نخبگان اقتصادی برای رفع این معضلات  و آسیب های اجتماعی تقاضا داریم به کمک بهزیستی بیایند و راهکارهای اقتصادی ارائه دهند تا این آسب ها کاهش یابد.

بلندی گفت: خیران و نخبگان اقتصادی می توانند با راه اندازی و ایجاد کارگاه های تولیدی به توانمندسازی مددجویان و معلولانی که می توانند بدرخشند کمک رسانی کنند تا خودکفا شوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده های ۲ و ۳ معلولی در شهرستان زندگی می کنند که اجاره نشینند و در بحث زمین مسکن جهت ساخت توان اقتصادی ندارند همچنین مددجویانی تحت پوشش داریم که نیازمند ۸۰ ویلچر و ۵۰ تخت و تشک هستند که دست نیاز به سمت خیران و تجار اقتصادی پسته دراز می کنیم تا مشکلات آن ها را حل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس اداره استاندارد رفسنجان ستاد پسته مدیر گروه بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان