اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه ولیعصر رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 188619
اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه ولیعصر رفسنجان  + تصاویر

اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران عصر امروز در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برای اولین بار  در کشور به صورت مجازی برگزار  شد.

خانه » آخرین اخبار » اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در دانشگاه ولیعصر رفسنجان + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران عصر امروز  با حضور جمعی از مسوولان شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برای اولین بار به صورت مجازی در کشور برگزار  شد.

کاظم رزانی رئیس انجمن باغبانی ایران با بیان اینکه این کنگره باعث تقویت صنعت باغبانی کشور خواهد شد، گفت: اهمیت به امور باغبانی و تولیدکننده مهم است و  باید خود را ملزم به شرکت در این گنگره بدانیم .

وی افزود: برگزاری این کنگره باعث شد تجربیات خوبی کسب شود.

محمدحسین شمشیری دبیر کنگره هم در این مراسم گفت: تولید محصولات باغی در کشور جایگاه ویژه ای دارد از نظر  اقتصادی در تولید بعضی از محصولات باغی جزو تولیدکننده های بزرگ دنیا هستیم.

وی افزود: تولید محصولات باغی پتانسیل خوبی برای ازرآوری و اشتغال است و تنوع اقلیمی در کشور اجازه تولید انواع محصولات را با کیفیت خوب می دهد و بسیاری از کشورهای دنیا آرزو دارند شرایط ما را داشته باشند.

شمشیری با اشاره به اینکه ما به خوبی از وضعیت و پتانسیل ها استفاده نکردیم، گفت:چالش ها متعددی در مسیر تولید محصولات باغی در چشم انداز  آینده کشور وجود دارد یکی از بزرگترین این چالش ها بحران کم آبی است.

وی ادامه داد: مدیریت نادرست از منابع آبی،کشت های نامناسب و عدم استفاده از الگوی کشت مناسب، باعث بحران کم آبی در کشور شده است.

دبیر دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران با تاکید بر اینکه کشاورزی، باید علمی محور گفت: هیچ راهی  برای برون رفت از بحران کم آبی جز کشاورزی علمی نداریم .

وی خاطرنشان کرد: با تحقیقات کاربردی می توان شکاف بین تحقیقات و کشاورزی را پر کرد و این رسالت دانشگاه و پژوهشگاه هاست.

شمشیری گفت: اگر بخش خصوصی و شرکت های متخصص و مشاوره فعال شوند انگیزه برای تحصیل و اشتغال بیشتر می شود و فراهم کردن زمینه تبادلات علمی محققان با یکدیگر در کشور  و خارج از کشور یکی از دیگر راه هاست و مسئولان باید در این زمینه گام بردارند.

وی  با اشاره به اینکه یکی از راه های تبادل علمی، نشست ها و کنگره هاست، گفت: در این کنگره  ۵۷۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال که ۴۳۰ مقاله به صورت پوستر و ۸۸ مقاله به صورت شفاهی ارائه شد  و  ۵  سخنرانی خارج از کشور داشتیم .

کشمیری گفت: نمایشگاه کنگره در قالب ۲۸ غرفه به صورت مجازی برگزار شد که تا به امروز  ۲۵۰۰ بازدید داشتیم.

وی با تشکراز حمایت مجتمع مس سرچشمه، افزود:  این نمایشگاه تا یک هفته برای بازدید دایر است.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها:
«اختتامیه دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران» دکتر رنجبرعسکری رئیس دانشگاه ولیعصر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان