مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان :

وجود ۵ هزار تعاونی فعال در استان کرمان

  • شناسه خبر: 188611
وجود ۵ هزار تعاونی فعال در استان کرمان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۵ هزار تعاونی فعال وجود دارد که نزدیک به پنج درصد اشتغال استان کرمان را شامل می‌شود.

خانه » آخرین اخبار » وجود ۵ هزار تعاونی فعال در استان کرمان

به گزارش خانه خشتی؛ رضا اسماعیلی در جمع خبرنگاران در حاشیه آغاز به کار آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار در رفسنجان اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی با بازپرداخت ۲ ساله داشتیم که به میزان ۲۵۶ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در استان کرمان بیش از ۵ هزار تعاونی فعال داریم که بیش از ۵۰ هزار شغل را ایجاد کردند و این آمار نزدیک ۵ درصد اشتغال استان را در بر دارد.

وی افزود: همچنین پیش بینی داریم ۳ تا ۵ درصد از گردش مالی و اقتصاد استان در دست این تعاونی ها است.

اسماعیلی ادامه داد: در رقابت های انتخاب تعاونی های برتر ۷۰ تعاونی در استان کرمان شرکت کردند که ۶ تعاونی برتر استان شناخته شدند که از این ۶ مورد یک تعاونی هم در حوزه آی تی در شهرستان کرمان برتر ملی شناخته شد ضمن اینکه ۷ تعاونی هم شایسته تقدیر اعلام شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته مرکز نوآوری تعاونی ها را روی کارآوردیم تا به تعاونی های قدیمی کمک کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند همچنین به تعاونی های جدید التاسیس هم حمایت های لازم مانند بیمه، کمک های مالی، مالیات و آموزش ها را ارائه دهند.

اسماعیلی افزود: خوشختانه در بحران کرونا، در بحث اشتغال آمار بیمه های تأمین اجتماعی در این سازمان که یکی از شاخص های اصلی اشتغال به شمار می رود در اسفند ۹۹ نسبت به مدّت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.

وی افزود: فکر می کردیم سال قبل که ۲۵ هزار نفر در استان کرمان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند ریزش شغلی زیادی داشته باشیم امّا در پایان سال دیدیم که با همت کارفرماها این افراد کار خود را از دست نداده و اخراج نکردند و بیمه بیکاری استفاده و دومرتبه سر کار خود برگشتند.

اسماعیلی تصریح کرد: امسال در برنامه اشتغال به تفکیک دستگاه و شهرستان بیش از ۵۰ شغل در این سامانه دیده شده که ۱۲ هزار نفر توسط بانک رسالت و بیش از ۴۰ هزار نفر هم توسط دستگاه های اجرایی دارای شغل شوند.

وی تصریح کرد: بانک رسالت در کشور برای نخستین بار متقبل شده تا ۱۲ هزار شغل ایجاد کند و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می دهد تا افراد برای خود شغل ایجاد و به خودکفایی برسند.

وی گفت: ۳۶ هزار نفر ورودی به کار در استان کرمان داریم که با اجرای این برنامه اشتغال امیدواریم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اسماعیلی رفسنجان کار و رفاه اجتماعی مدیر کل تعاون
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان