سرپرست شهرداری رفسنجان:

 اقدام قانونی شهرداری رفسنجان درجهت احقاق حقوق شهروندی

  • شناسه خبر: 188578
 اقدام قانونی شهرداری رفسنجان درجهت احقاق حقوق شهروندی

سرپرست شهرداری رفسنجان گفت: تخریب دیوار ۳ منزل در خیابان مصطفی خمینی ۸۶ اقدامی قانونی درجهت احقاق حقوق شهروندی با دستور قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی صورت گرفته است.

خانه » آخرین اخبار »  اقدام قانونی شهرداری رفسنجان درجهت احقاق حقوق شهروندی

به گزارش خانه خشتی به نقل از  روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ طرح احداث بزرگراه قدس توسط شهرداری مطرح و توسط شورای اسلامی شهر رفسنجان  مصوب گردید.

بزرگراه قدس حدفاصل میدان امام خمینی (ره ) تامیدان سرداران شهید امینی می باشد که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ عملیات عمرانی قسمتی از این بزرگراه به طول ۲ هزار متر حدفاصل میدان شهیدان امینی تا تقاطع شهید مدرس شمالی کلید خورد.

در مسیر بزرگراه قدس یکسری املاک وجود داشت که باید خریداری می شد تا مسیر برای عملیات عمرانی  باز گردد. از آنجایی که احداث این مسیر نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی قسمتی از شهر از جمله خیابان شهید مصطفی خمینی و شهید حسینی داشت.لذا در اسرع وقت اطلاع رسانی شد وتعداد زیادی از اهالی محله برای فروش املاک خود در این مسیر با شهرداری همکاری کردند و عملیات عمرانی این محدوده آغازگردید.

در همین زمینه ملکی سرپرست شهرداری رفسنجان باتوجه به اهمیت موضوع عنوان کرد: بزرگراه قدس با هدف روان شدن ترافیک و صرفه جویی در وقت مردم از میدان شهیدان امینی تا تقاطع بلوار شهید مدرس احداث و آسفالت آن به میزان ۲ هزار متر انجام شده است اما عدم همکاری مالکان این سه خانه که در کوچه ۸ متری واقع هستند مانع اتمام این طرح شدند.

وی ادامه داد: مزایاهای اجرای طرح بزرگراه قدس از جمله صرفه جویی در وقت مردم با انتخاب این مسیر بجای مسیر طولانی خیابان های مصطفی خمینی  و بسیج ،کاهش مصرف سوخت،  کاهش بار ترافیکی با تردد خودروهای سنگین در این مسیر و… شهرداری را مصمم کرد جهت بازگشایی مسیر که جزو رسالت و وظیفه شهرداری است بصورت کاملا قانونی اقدام  نماید

ملکی تصریح کرد: برای ما احقاق حق مالکین این  خانه ها و دیگر شهروندان که  باید از این بزرگراه استفاده کنند اهمیت دارد وحق هیچ شهروندی را پایمال نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای احقاق حقوق این صاحبخانه ها از مردادماه سال قبل چندین جلسه برای انجام کارشناسی این خانه ها تشکیل شده است و به آنان اعلام کردیم که هر کجای شهر به ارزش ملک کنونی، خانه ای را انتخاب کردند شهرداری متقبل به پرداخت هزینه می شود در غیر این صورت  برای دفاع از حقوق عمومی ناچاریم تخریب انجام دهیم.

سرپرست شهرداری رفسنجان افزود : ۷۲ ساعت قبل از تخریب دیوار نیز اخطار کتبی به مالکان داده شد و حتی روز قبل از تخریب هم اعلام شد مهلت قانونی به اتمام رسیده و تخریب انجام خواهد شد که اهالی این خانه گمان نمی کردند این کارصورت گیرد

وی بیان کرد: با اینکه سال قبل قیمت کارشناسی شده این خانه ها به حساب دادگستری واریزشده است امّا باز هم مجدد حاضریم کارشناسی رابه روز انجام دهیم تا حق هیچ کسی ضایع نشود و قیمت جدید را به آنان  اعطا می کنیم یا با  ملک مد نظر آنها تعویض خواهد شد.

وی در پایان گفت : مبنای کار مجموعه  شهرداری رفسنجان رعایت حقوق شهروندی ،رفاه  و رضایت عموم شهروندان می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تخریب سه منزل در خیابان مصطفی خمینی 86 جهانگیر ملکی رفسنجان شهرداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان