فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

ضرورت جایگزینی روش سنتی پسته

  • شناسه خبر: 188518
ضرورت جایگزینی روش سنتی پسته

فرماندار رفسنجان گفت : پسته در رفسنجان از دیرباز به صورت سنتی کاشت و برداشت می شود و باید روش های نوین جایگزین روش های سنتی شود تا هم محصول افزایش یابد هم رونق اقتصادی را داشته باشیم.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت جایگزینی روش سنتی پسته

به گزارش خانه خشتی؛ فرماندار رفسنجان در آئین گشایش دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران با اشاره به اینکه باید از فرصت ها استفاده کنیم و راهکارهای مقابله با تهدیدها را بیابیم اظهار کرد: پسته در رفسنجان از دیرباز به صورت سنتی کاشت و برداشت می شود و باید روش های نوین جایگزین روش های سنتی شود تا هم محصول افزایش یابد هم رونق اقتصادی را داشته باشیم.

مجید فصیحی هرندی افزود: ۴۵ درصد جمعیت شهرستان در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند و به واسطه کشاورزی پسته وضعیت پایداری دارند؛ در غیر اینصورت به شهرها مهاجرت و مشکلاتی ایجاد می شد.

وی ادامه داد: مردم این خطه صدها قنات در روستاها ایجاد کرده اند و بعداً در دوره ای که ابزار مدرن پدیدار شد چاه های عمیق حفر کردند و این ۴۵ درصد جمعیت پایدار شدند.

فصیحی هرندی تصریح کرد: حرفه اصلی مردم کشاورزی پسته است و مردم این خطه ۸۰ هزار هکتار باغ را مثمر کردند اما متاسفانه بسیاری از قنات ها از دست رفته است.

وی گفت: مراقبت از این درختان پسته که با دست کاشته شدند سخت است و این ۸۰ هزار هکتار باغ در رفسنجان به عنوان بزرگترین جنگل مصنوعی کشور مطرح است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: از تأثیر مثبت جهاد کشاورزی و دانشگاه در امر نگهداری باغات و نگهداری محصول غافل و ناآگاه نیستیم اما باید بیشتر تلاش کرد تا در هر هکتار محصول بیشتری تولید شود.

شهرستان رفسنجان یکی از قطب های مهم و بزرگ پسته جهان و کشور در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

دوازدهمین کنگره ملی باغبانی ایران که از ۱۴ شهریورماه  با سخنرانی وزیر علوم و استاندار کرمان گشایش یافت تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران رفسنجان فرماندار محید فصیحی هرندی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان