وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه سرلوحه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران

  • شناسه خبر: 188468
دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه سرلوحه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دیپلماسی علمی صرفا کشورهای پیشرفته مدنظر ما نیست، ما نمی توانیم نسبت به ۶۳۰ میلیون جمعیت در کشورهای همسایه بی تفاوت باشیم.

خانه » علم و فن آوری » دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه سرلوحه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
به گزارش خانه خشتی، محمد علی زلفی گل امروز در ارتباط مجازی با آیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره باغبانی ایران به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: بحث کیفیت بسیار مهم است و در وزارت خانه علوم و تحقیقات باید دنبال کیفیت افزایی باشیم، واقعیت این است که ما نمی توانیم از دانش علم سنجی گذر کنیم، پایه و مبنای مسنتدات علمی کمک می کند تا از کارهای موازی جلوگیری و بهره وری را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: تعداد مقالات منتشر شده علمی در دنیا ۳۵۲۴ مستند علمی است که تنها در رشته باغبانی ۱۵۶۶ سند علمی در آی اس آی ثبت شده است که نویسندگان ایرانی بیشترین اثر را داشتند.
زلفی گل بیان کرد: کیفیت در کمیت حاصل می شود، نمی توانیم کیفیت را صرفا در نظر بگیریم هرچند کمیت زمانی اهمیت و تاثیر دارد که کیفیت را مدنظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مقالات منتشر شده از دانشمندان ایرانی در مجلات بین المللی نشان می دهد دانشمندان حوزه باغبانی توزیع مستندات علمی قابل قبول و قابل تحسینی داشتند.

وزیر علوم با بیان اینکه مشارکت خوب و دیپلماسی علمی دانشمندان ایران با دنیا جای تقدیر دارد خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت آموزش عالی نیز دیپلماسی علمی سرلوحه کار قرار دارد تا زمینه لازم برای فعالیت تحقیقاتی با کشورهای دنیا ایجاد شود.

زلفی گل گفت: تلاش برای اختصاص ردیف بودجه ای به دیپلماسی علمی در حال انجام است، در دیپلماسی علمی صرفا کشورهای پیشرفته مدنظر ما نیست، ما نمی توانیم نسبت به ۶۳۰ میلیون جمعیت در کشورهای همسایه بی تفاوت باشیم.
وی افزود: دانشمندان ما باید نهایت تلاششان داشته باشند تا با کشورهای همسایه هم رابطه علمی داشته باشند، از مرزهای دو کشوری که تاجر و دانشمند عبور کند، سرباز عبور نخواهد کرد و امنیت کشور همسایه امنیت کشور ماست.
وزیر علوم و تحقیقات گفت: دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه سرلوحه کار این وزارت قرار می گیرد.
زلفی گل در ادامه بیان کرد: یک واقعیت که بایستی توجه ویژه به ان کرد اینکه هر رشته علمی کارکرد خاص خود را دارد، رشته های علمی تکه های جورچین علمی کشور را تشکیل می دهند و غافل شدن از هر رشته باعث میشود پازلی نامنظم ایجاد شود.
وی با بیان اینکه همه رشته های علمی باید مدنظر و در راستای توسعه انها گام برداریم تصریح کرد: رشته های پزشکی و کشاورزی سلامت جسمی را تامین می کنندو رشته های علوم انسانی سلامت روحی بشر را تامین می کنند،ما نمی توانیم سلامت روحی وجسمی را از هم تفکیک کنیم.
زلفی گل ادامه داد: رشته های فنی مهندسی با اختراعات و تکنولوزی آسایش را فراهم می کنند و رشته های علوم انسانی و مذهبی نیز زمینه کنترل های درونی ایمان و تقوا افزاد را فراهم می کنند.

وی خاطر نشان کرد: رشته باغبانی سلامت جسمی بشر را از طریق تغذیه و سلامت روحی را با تزیین پارک ها و گلها فراهم می کند، باغبانی در واقع یک دانش چندوجهی است و توانایی منحضر به فرد دارد و باید بیشتر مورد توجه و حمایت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه و.لیعصر رفسنجان دیپلماسی علمی کنگره باغبانی وزیر علوم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان