فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان ایجاد می شود

  • شناسه خبر: 188333
مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان ایجاد می شود

فرماندار رفسنجان گفت: به کمک مسئولین برخی نهادها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و شورای شهر مرکز ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان ایجاد می شود.

خانه » آخرین اخبار » مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان ایجاد می شود

به گزارش خانه خشتی مجید فصیحی هرندی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از درمانگر موفق اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد پرواز دوباره در قوام آباد رفسنجان که این برنامه به همت جهاد دانشگاهی رفسنجان تحت عنوان ستاره های موفق اجرا می شود، اظهار کرد: علّت های زیادی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی در یک جامعه می شود، انواع آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی جمع کثیری از افراد است.

وی افزود: عده ای به خاطر امرار معاش و اداره زندگی زن و فرزند دست به خرید و فروش مواد مخدر می زنند امّا افرادی در دنیا هستند که برای اداره بخشی از دنیا می خواهند تسلط داشته باشند و دوست دارند این آسیب در جوانان یک ملّت جولان بزند تا نقش خود را در برابر بدخواهان آن ملّت مقاوم نشان دهند.

فصیحی هرندی بیان کرد: برخی از عوامل ایجاد آسیب ها ناشی از تربیت ناصحیح والدین و عدم ایجاد زمینه های خودآگاهی در فرزندان است، بنابر این هر اقدامی که موجب از بین رفتن این زنجیره عوامل آسیب زا باشد ارزشمند است.

وی شماتت و سرزنش را عامل دیگری برای از دست رفتن شخصیت یک فرد در جامعه معرفی و بیان کرد: این سرزنش زمینه ارتکاب هر جرمی را فراهم می سازد چون آبرو و حیثیت فرد مورد تمسخر قرار گرفته است.
فرماندار رفسنجان در مورد محمدرضا رضایی ستاره شهر و درمانگر موفق اعتیاد که وی نیز در دام اعتیاد گرفتار بود چنین گفت: شخصیت این فرد بازسازی شده است، او موقعیت از دست رفته خود را بازسازی می کند و نه تنها خود را از این منجلاب نجات داده است که به کمک جوانان گرفتار در این دام رفته و با احداث کمپ پرواز دوباره ، و کسب موفقیت ها در این زمینه به عنوان نماینده سازمان ملل در بحث آسیب های اجتماعی در استان است.

وی تصریح کرد: باید مسئولین به کمک یکدیگر قشر آسیب دیده از ناحیه اعتیاد را حمایت کنند و علاوه بر ترک آن ها اشتغال آن ها را فراهم سازند.

فرماندار رفسنجان به موضوع بانوانی که در سطح شهرستان پراکنده و به مواد مخدر هم اعتیاد دارند اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان زیر مجموعه کمپ ترک اعتیاد پرواز دوباره با کمک برخی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و خیّر آقای بساوند در رفسنجان احداث می شود.

سید حسین رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان هم در این مراسم گفت: متأسفانه شخصی که به اعتیاد گرفتار می شود همه او را رها می کنند و این رها شدن دامنه کار را برای بحث بزه در جامعه بیشتر می کند؛ باید این ذهنیت ایجاد شود که فرد معتاد یک بیمار است نه مجرم، سپس در درمان او حمایت های لازم اعمال شود.

وی تصریح کرد: معتادان متجاهر و کارتن خواب ها هم روزی که پا به گیتی می گذارند  اطرافیان برای او جشن تولد می گیرند پس چه شد که به اینجا کشیده شدند؟ رسالتی که بر دوش همه است این باشد که پاک شدن و پذیرش اجتماعی و ایجاد شغل برای آن ها باید انجام و از اولویت ها باشد.

کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان ضروری است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رفسنجان هم در این آئین گفت: برای رهایی از دام اعتیاد، علاوه بر ترک دادن افراد گرفتار در دام، باید به اشتغال آن ها هم بعد از ترک توجه کرد.

سرهنگ عبدالله توکلی بیان کرد: جوانانی که اعتیاد دارند اگر ترک کنند و پشتوانه برای اشتغال نداشته باشند دوباره به اعتیاد گرفتار می شوند که باید برای اشتغال این افراد کاری کرد.

وی ادامه داد: کمپ های ماده ۱۵ هزینه بر هستند و بیشتر افراد دارای اعتیاد بی بضاعت هستند و نمی توانند هزینه های ترک اعتیاد را بپردازند به همین منظور کمپ ماده ۱۶ که هزینه های ترک توسط دولت پرداخته می شود در رفسنجان ضروری است.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: باید کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شود و علاوه بر آن اشتغال این افراد هم فراهم شود که در این صورت آمار سرقت کاهش میابد؛ در حال حاضر کمپ ماده ۱۶ در مرکز استان کرمان ( شهرستان کرمان) و هرستان بم ایجاد شده است.

ستاره ها زینت بخش تاریکی و ظلمت شب هستند

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان هم گفت: ستاره های شهر زینت بخش تاریکی و ظلمت شب هستند، آن ها باعث امید و ایجاد انگیزه در افراد می شوند.

زهرا رسایی بیان کرد: ستاره ها باید شناسایی و در راه ارتقاء جامعه از آن ها بهره مند شد، فعالیت و راه آن ها امید بخش است و الگوی مناسبی برای مردم می توانند باشند.

وی تصریح کرد: محمدرضا رضایی بیش از ۹ سال و ۹ ماه از دام اعتیاد رهایی یافته و پاک است، علاوه بر آن و ضمن اتمام درسش در رشته لیسانس ادبیات؛ تمام توان و قدرت خود را برای نجات جانوانان شهرش عزم کرد و کمپی ایجاد کرد تا خانواده های گرفتار را از این آسب نجات دهد.

در پایان از این  ستاره درمانگر موفق اعتیاد با حضور مسئولین شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جهاد دانشگاهی رفسنجان ستاره های موفق مراسم تجلیل از درمانگر موفق اعتیاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان