پیام تبریک امام جمعه و فرماندار رفسنجان به مناسبت روز پزشک

  • شناسه خبر: 188042
پیام تبریک امام جمعه و فرماندار رفسنجان به مناسبت روز پزشک

امام جمعه و فرماندار شهرستان رفسنجان در پیامی روز پزشک را تبریک گفتند.

خانه » پزشکی و سلامت » پیام تبریک امام جمعه و فرماندار رفسنجان به مناسبت روز پزشک

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان، متن پیام حجت الاسلام عسکری و دکتر مجید فصیحی هرندی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“یا من اسمه دوا و ذکره شفاء”
سلامتی موهبتی الهی است که ثبات این نعمت مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان های فداکار، سخت‌کوش و خستگی ناپذیر است.

تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از وجود مفاخر بزرگ علمی و فرهنگی آکنده است و مردان نامی این سرزمین همواره در جهان شهره خاص و عام بوده اند و در این میان شیخ الرئیس ابوعلی سینا نابغه بزرگ مشرق زمین از آن جمله انسان های حکیم، طبیب، فیلسوف و اندیشمند بود که جسم و جان بشری را درمان می کرد و در این راستا خالق شگفتی‌های فراوان می شد.

اول شهریور ماه که زادروز این حکیم حاذق و تواناست به عنوان “روز پزشک” نامگذاری شده است و روز پزشک، روزی برای ارج نهادن به خدمات آنهایی که برای حفظ این نعمت الهی تلاش می‌کنند تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخار آفرین علمی‌ِشان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.

روز پزشک، فرصتی است که دگر بار یادی کنیم از سپیدجامگانی که با مجاهدت و ایثارشان حافظ سلامت جامعه هستند، به طور قطع اولویت اصلی پزشکان سلامت بیماران و حفظ کرامت آنهاست و پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیـت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با دانش و روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می بخشند.
در این شبکه پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است، امروز که جهان و به تبع آن‌ کشور عزیزمان ایران در مواجهه با ویروس منحوس و مرموز کرونا قرار گرفته است کار مدافعان عرصه سلامت بس خطیر و حیاتی است. سربازانی که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را برای حفط جان و سلامت مردم و جامعه به خطر می اندازند.

روز پزشک را در حالی گرامی می داریم که در گذر قریب به دوسال اخیر، جامعه پزشکی کشور و بویژه شهرستان رفسنجان همگام با تمامی خانواده مدافعان سلامت، با بحران همه‌گیری کرونا مواجه بوده و با آمادگی حداکثری در مقابله با این پدیده شوم کوشش گسترده ای را در تسری بهداشت و درمان برای آحاد جامعه به کار بسته تا همچون همیشه پیام آور سلامتی در اقصی نقاط ایران اسلامی باشند.

ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت را گرامی داشته و روز پزشک را به پزشکان محترم و دانشجویان پزتشکی گرانقدر در شهرستان رفسنجان تبریک عرض می نماییم و سربلندی و سرافرازی و بهروزی روزافزون همه این عزیزان را از خداوند منان مسئلت داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه پیام تبریک حجت الاسلام عسکری دکتر مجید فصیحی هرندی رفسنجان روز پزشک فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان