۱۱ پایگاه واکسیناسیون در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 187968
۱۱ پایگاه واکسیناسیون در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه پایگاه مصلی مرکز تجمیع واکسیناسیون با ۱۵ ایستگاه در رفسنجان فعالیت می‌کند گفت: طی چند روز آینده به منظور رفاه حال مردم ۱۱ پایگاه دیگر نیز در مناطق مختلف این شهرستان راه‌اندازی و ساماندهی می شود.

خانه » پزشکی و سلامت » ۱۱ پایگاه واکسیناسیون در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خانه خشتی، دکتر سید محسن نژادقادری گفت: از ۲۱ بهمن سال گذشته همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان های رفسنجان و انار آغاز شد.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد از مقدار واکسنی که به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ارسال می‌شود به شهرستان انار با ۳۷ هزار نفر جمعیت تحویل داده می شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین ۲ تا سه هزار دوز واکسن نوبت اوّل در رفسنجان به گروه های هدف تزریق می‌شود تصریح کرد: برای اینکه از ازدحام و شلوغی هنگام واکسیناسیون در پایگاه مصلی شهر رفسنجان جلوگیری شود تمهیداتی اندیشیده شده تا خطرات احتمالی ناشی از شیوع کرونا متوجه سلامتی مردم نشود و جامعه هرچه زودتر با واکسینه شدن ایمن شود.

نژادقادری بیان کرد: یکی از تدابیر انجام شده برای پیشگیری از شلوغ شدن مرکز و سرعت دادن به کار در واکسیناسیون برای افراد فعالیت در دو نوبت صبح از ساعت هفت و نیم تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت سه و نیم تا هفت و نیم عصر است.

وی با اشاره به راه اندازی این ۱۱ پایگاه و افزایش تزریق ها روزانه از سه هزار دوز به بیش از پنج هزار دوز واکسن خاطرنشان کرد: توسعه پایگاه های واکسیناسیون در رفسنجان از تدابیر دیگر است که در این زمینه نیز با توجه به اینکه بُعد مسافت زیاد برای برخی افراد تا مرکز واکسیناسیون قرار است در چند روز آینده ۱۱ پایگاه در مناطق مختلف این شهرستان راه اندازی و ساماندهی شود که شامل مناطق کشکوئیه، شریف‌آباد، خنامان، سرچشمه، کبوترخان، جوادیه، بهرمان، اسماعیل‌آباد، جهان‌آباد، قاسم‌آباد و هرمز آباد است؛ البته در قاسم آباد و هرمزآباد پایگاه واکسیناسیون وجود دارد که منسجم تر خواهند شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ظرفیت انجام واکسیناسیون در هر پایگاه را حدود ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: این ظرفیت قابل افزایش تا ۸۰۰ نفر است.

وی افزود: از ابتدای انجام واکسیناسیون در رفسنجان تاکنون در نوبت های اوّل  و دوّم؛ بیش از ۶۸ هزار واکسن از نوع سینوفارم، بیش از سه هزار و ۷۰۰ واکسن اسپوتنیک، حدود ۱۸ هزار واکسن آسترازانکا، بیش از هشت هزار واکسن کووایران برکت و ۵۰۰ واکسن بهارات توزیع و تزریق شده است.

دکتر نژادقادری بیان کرد: در مجموع بیش‌ از ۷۴ هزار دوز اوّل و بیش از ۲۴ هزار نفر هر دو  نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

واکسن صددرصد از بیماری جلوگیری نمی‌کند

مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: واکسن صددرصد از بیماری جلوگیری نمی‌کند امّا از مرگ‌ومیر و شدت بیماری می کاهد لذا هستند افرادی که واکسن زده و بیمار شده اند، پس توصیه می شود افراد برای دریافت واکسن در سامانه  Salamat.gov.ir ثبت نام و واکسن را دریافت کنند تا جامعه ایمن شود.

وی ادامه داد: ویروس جدید دلتا بیشتر انسان‌ها را درگیر می‌کند پس باید مراقبت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر کرد، دورهمی ها و تجمعات ممنوع باشد، اگر کسی مجبور به شرکت در تجمعی شد حتماً از ماسک استفاده کند و آن محل هم دارای تهویه مناسب باشد.

نژادقادری بیان کرد: در جاهای روباز مانند پارک ها کمتر نگرانی وجود دارد امّا فضاهای بسته بسیار خطر دارد، کرونا رحم ندارد و به کودکان و جوانان و نوجوانان نیز رحم نمی کند، متأسفانه در برخی جاها در مهمانی‌ها و پذیرایی ها مشکل ایجاد می‌ شود و افراد چندین مرتبه ماسک خود را برای پذیرایی بر می دارند که امکان ورود ویروس به بدن وجود دارد.

بیش از ۷۶درصد سالمندان رفسنجان واکسینه شدند

وی تصریح کرد: ۷۶ درصد افراد مسن در رفسنجان واکسن را تزریق کردند امّا تعدادی هم واکسن را دریافت نکردند و بیشتر افراد بستری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) هم سالمندان هستند که توجه به این قشر باید بیشتر باشد و خانواده ها این افراد را ترغیب به تزریق واکسن کنند.

نژادقادری عنوان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون با کاهش موارد مثبت تشخیص داده شده، کاهش موارد بستری و کاهش فوتی ها در رفسنجان مواجه ایم.

استفاده از ۲ ماسک کفایت می کند

نژادقادری با اشاره به اینکه برخی از افراد برای احتیاط بیشتر سه یا چهار ماسک استفاده می کنند افزود: این امر اکسیژن رسانی به بدن را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای رهایی از چنگال این ویروس الزامی است امّا برخی یا رعایت نمی کنند و ماسک استفاده نمی کنند و برخی هم بیش از حد استاندارد رعایت می کنند استفاده از سه یا چهار ماسک مناسب نیست و ۲ ماسک سه لایه جراحی کفایت می کند.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیت بالای ۳۷۶ هزار نفر در رفسنجان و ۳۷ هزار نفر در شهرستان انار را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها:
پایگاه واکسیناسیون تزریق راه اندازی رعایت پروتکل های بهداشتی رفسنجان ماسک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان