بحران کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور؛ بستری ۱۱۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

  • شناسه خبر: 187775
بحران کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور؛ بستری ۱۱۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

استان کرمان در آستانه بی‌سابقه‌ترین بحران کرونایی قرار دارد و در حال حاضر هزار و ۱۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری است.

خانه » پزشکی و سلامت » بحران کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور؛ بستری ۱۱۸۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

به گزارش خانه خشتی، در روزهایی که ویروس کرونا بیش از همیشه قربانی می‌گیرد گویی حتی شنیدن آمار فوتی‌ها و جان باختن روزانه ۵۰۰ هموطن نیز برای عده‌ای عادی شده است و در شرایطی که همه هشدار می‌دهند که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود با بی‌سابقه‌ترین بحران کرونایی مواجه خواهیم شد، تنها چیزی که به چشم نمی‌خورد اقدامی موثر در این حوزه است.

این روزها سیستم بهداشتی و درمانی استان کرمان حال و روز خوبی ندارد؛ تخت‌های بیمارستانی اشباع شده و حتی افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها نیز دیگر پاسخگوی خیل مراجعات نیست و به نظر می‌رسد در سایه بی‌توجهی و سهل انگاری ما در برگزاری مجالس شلوغ عروسی و عزا، دورهمی‌های خانوادگی، رستوران‌ها، بازارهای شلوغ، سفرهای تابستانی و بدتر از همه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه امروز شیوع بیماری در کشور به مرحله انفجار رسیده است.

در این شرایط آیت‌الله رئیسی پرهیز از ترددهای غیر ضروری و نقش آن در جلوگیری از شیوع ویروس را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: کاهش تردد از جمله مسائل محوری در روند کنترل ویروس است و لذا ترددها باید در ۱۰ روز آینده به شکل محسوس کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی اصول بهداشتی در مراسم عزاداری و سوگواری ایام محرم، گفت: اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواری‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد اما رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزا و سوگواری‌ها امری ضروری است و حفظ و صیانت از جان مردم اولویت دارد.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد کرونا نیز از تصمیم‌گیری و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید، رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، از هفته آینده یعنی فردا خبر داده و اظهار داشت: هیچ راه دیگری به جز این وجود ندارد و باید برویم به سمت کنترل شدید تا از ورودی بیمار به بیمارستان‌ها کم شود، چون آمارها همچنان افزایشی است واقعا هیچ راهی جز این وجود ندارد.

وی افزود:‌ این تصمیم گیری‌ها در حوزه تردد، کسب و کار،‌ آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی خواهد بود که باید به صورت جدی وارد عمل شویم.

از سرگیری طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در کرمان

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب موضوع مقابله با ویروس کرونا با توجه به مشکلات معیشتی، آب و برق در رأس موضوعات کشور قرار دارد.

سردار معروفی افزود: در جهت مقابله با این ویروس منحوس طرح عالمانه شهید سلیمانی که بحث واکسیناسیون هم در آن تعریف شده است مجدداً شروع خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در استان کرمان بیش از ۹۰ مرکز کار واکسیناسیون افراد را انجام می‌دهند که سپاه هم با ۷ مرکز مستقل به کمک بخش درمان آمده است.

بستری ۱۱۸۲ بیمار کرونایی در کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۱۸۲ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۷۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۶۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۴۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۵۷ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۱ هزار ۸۹۹ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۸۶۱ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۵۶۱ هزار و ۳۷۵ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۱۲۰ هزار و ۵۴۳ مورد است.

تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سیرجان؛ بستری بیماران کرونایی در حیاط بیمارستان

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز با بیان اینکه بیمارستان‌های سیرجان ظرفیت پذیرش بیمار کرونایی را ندارند، اظهار داشت: عملکرد و خدمات ارائه شده به بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان با توجه به امکانات و تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، رضایت‌بخش است و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری همه‌جانبه مردم با کادر درمان، بار کاری سنگینی که در حال حاضر بر دوش کادر درمانی است، کاسته شود.

فرماندار سیرجان افزود: از کلیه شهروندان برای همراهی با کادر درمان، رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات پرخطر را خواستاریم.

محمد موقری‌پور سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سیرجان نیز با بیان اینکه آمار امروز نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌هاست اظهار داشت: متأسفانه در سویه دلتا افراد با سنین پایین نیز درگیر می‌شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سیرجان با بیان اینکه متأسفانه ما و همکاران‌مان در بیمارستان‌ها شاهد صحنه‌ها و اتفاقات ناگواری همچون افزایش بی‌حساب و کتاب تعداد مراجعین، کمبود تخت و دارو، خستگی مضاعف کادر درمان و پرسنل و درگیری و بستری شدن حتی افراد با سنین پایین هستیم گفت: کادر از خودگذشته درمان، تمام تلاش‌شان را برای کنترل این اوضاع می‌کنند.

وی افزود: از پیروان فهیم و انسان دوست مکتب امام حسین (ع) نیز درخواست داریم از ظرفیت فضای مجازی برای عزاداری سرور و سالار شهیدان استفاده کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌ها و زدن صحیح ماسک حساس بوده و به آن پایبند باشند و در این ماه محرم نیز کادر پرتلاش و از جان گذشته درمان را از دعای خیرشان محروم نکنند و به یاد تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی این مدافعان سلامت مردم عزیزمان نیز باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها:
بحران بیمارستان ها پروتکل های بهداشتی ترددهای غیر ضروری تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانها سردار معروفی کرونا مرگ و میر واکسیناسیون
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان