معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد؛

۹۶ درصد از فرهنگیان در رفسنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

  • شناسه خبر: 187741
۹۶ درصد از فرهنگیان در رفسنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: تاکنون ۹۴ درصد از فرهنگیان رفسنجان دوز اول واکسن کرونا خود را دریافت کردند.

خانه » اجتماعی » ۹۶ درصد از فرهنگیان در رفسنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش خانه خشتی، محمد شیخ زاده در نشست خبری رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: حوزه پرورشی آنطور که می بایست در سال های اخیر مورد حمایت وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته اما با وجود تنگناهایی که وجود داشت و کمبود منابع مالی و امکانات بیشترین تلاش صورت گرفت.
وی در ادامه به فعالیت های کارشناسی قرآن، عترت و نماز پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش شناسایی استعدادهاست گفت: کارشناسی قرآن و عترت و نماز در سه رشته ی قرآن، عترت و نماز فعالیت می کند.

شیخ زاده افزود: هر ساله در مرحله‌ی اول مسابقات بیش از ۲۰ هزار دانش آموز از مناطق مختلف ابتدایی و متوسطه دوم شرکت می‌کنند، در مرحله ی دوم قریب به پنج هزار دانش آموز در این مسابقات به رقابت می پردازند و مسابقات توسط بهترین اساتید داوری شهرستان و استان
داوری می شوند.

وی تصریح کرد: قریب به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش آموز به مرحله ی استانی راه پیدا می‌کنند و هر ساله بیش از ۴۰ دانش آموز رتبه ی اول تا سوم در مسابقات قرآن و عترت و نماز در استان را از رفسنجان کسب می کنند.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: امسال ۱۱ دانش آموز از رفسنجان به مرحله‌ی کشوری مسابقات قرآن راه پیدا کردند و در این میان خانم فاطمه شریفی نفر دوم حفظ کل را کسب کردند.
شیخ زاده یادآور شد: سال گذشته قریب به ۴۶ میلیون هزینه هدایای دانش آموزی مسابقات قرآن و عترت و نماز شد که با حمایت مجتمع مس سرچشمه اعطا شد.
این مسئول برگزاری همایش احلی من العسل در ششم محرم هر سال را مهمترین برنامه فرهنگی در حوزه پرورشی برشمرد که برای آشنایی نوجوانان با نوجوان کربلا یعنی حضرت قاسم بن الحسن ع انجام می شود.
شیخ زاده با بیان اینکه شش ساحت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستقیما مربوط به حوزه ی پرورشی و تربیتی است تصریح کرد: برگزاری مسابقه ی غدیر در ایام ولایت، مسابقات خاطرات انقلابی، طرح مصباح الهدی، مسابقات کتاب‌خوانی در موضوعات مختلف و برگزاری درس هایی از قرآن، برگزاری اولین یادواره ی شهدای دانش آموز و تجلیل از خانواده ها ی شهید دانش آموزی و فرهنگی از دیگر برنامه های حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری را یکی دیگر از وظایفی حوزه ی پرورشی و تربیتی برشمرد و گفت: هر ساله بیش از ۴۰ تا ۵۰
رتبه ی استانی داشتیم و بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار دانش آموز در این مسابقات شرکت می‌کنند.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان بیان کرد: دانش آموزان رفسنجان رتبه ی اول شعر، داستان نویسی، هنرهای تجسمی در کشور را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان رفسنجانی پر از استعداد های ناب هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

شیخ زاده افزود: در حوزه ی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح یاریگران زندگی برگزار شد و در این طرح هم دانش آموز و هم اولیا و معلمین مورد آموزش هایی از جمله تاب آوری، حل مسئله و مهارت نه گفتن قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در طرح نوجوان سالم سال گذشته بیش از ۱۵۰ اثر از رفسنجان به استان ارسال شد و این شهرستان با کسب ۱۶ رتبه،  در استان دوم شد.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: در بحث مشاوره بیش از ۱۵۰ دانش آموز از مدارس به مرکز مشاوره بصیرت معرفی شدند، در این مرکز دانش آموزان چندین جلسه ی آموزش و مورد مشاوره قرار می‌گیرند و و مشکلات خود را مطرح می‌کنند و در صورت نیاز به پزشک متخصص یا روانپزشک معرفی میشوند.
وی افزود: در طرح صدای مشاوره، مشاورین ما موظف هستند با تمامی دانش آموزان تماس تلفنی داشته باشند.
شیخ زاده در ادامه به فعالیت های حوزه ی کارشناسی تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۴۵۰ متر مربع به فضاهای ورزشی شهرستان افزوده شد و این طرح ها شامل یک سالن فوتبال، سه زمین چمن مصنوعی، یک سالن کشتی و یک سالن بدنسازی بوده است.
وی بیان کرد: با مبلغ بیش از دو و نیم میلیارد تومان با حمایت مجتمع مس سرچشمه چهار پروژه ورزشی به متراژ دو هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال آماده سازی و تکمیل است.
معاون تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رفسنجان کسب رتبه ی سوم جهانی توسط دانش آموز شطرنج باز رفسنجانی را یکی از افتخارات در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: سه دانش آموز از رفسنجان از طریق برگزاری مسابقات ورزشی وارد تیم ملی شدند.

شیخ زاده در پایان ضمن قدردانی از حمایت های مجتمع مس سرچشمه در برگزاری برنامه های پرورشی و ورزشی بیان کرد: آموزش و پرورش نیاز دارد تا از طرف همه ی ارگان ها به  ویژه فرمانداری مورد حمایت قرار گیرد.

وی در پاسخ در به خبرنگار خانه خشتی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان رفسنجان بیان کرد: در پنج روز اول برنامه ریزی شده یک هزار و ۱۱۰ نفر از همکاران فرهنگی دوز اول واکسن خود را دریافت کردند و عده ای نیز در رده های سنی خود این واکسن را دریافت کردند.

شیخ زاده گفت: تاکنون ۹۴ درصد از فرهنگیان رفسنجان دوز اول واکسن کرونا خود را دریافت کردند و این شهرستان بیشترین آمار واکسیناسیون را در استان داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان معاون پرورشی و تربیت بدنی واکسیناسیون فرهنگیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان