رئیس اداره آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد؛

همه ارگان ها به کمک آموزش و پرورش آیند/ آموزش و پرورش زبربنا توسعه است

  • شناسه خبر: 187739
همه ارگان ها به کمک آموزش و پرورش آیند/ آموزش و پرورش زبربنا توسعه است

رئیس اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: نام رفسنجان در رشته های مختلف زبانزد است اما جای کار بسیار است، مشکلات فیزیکی و ساختمان عدیده ای در مدارس این شهرستان وجود دارد و نیاز به کمک همه سازمان هاست.

خانه » اجتماعی » همه ارگان ها به کمک آموزش و پرورش آیند/ آموزش و پرورش زبربنا توسعه است

به گزارش خانه خشتی، حسین تقوی در نشست خبری رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش رفسنجان که با حضور جمعی از خبرنگاران در تالار فرهنگیان این شهر برگزار شد، از نتایج حاصل از کنکور امسال در شهرستان را ابراز نارضایتی کرد و اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته با توجه به شرایط کرونا بسیار سخت بود و نتیجه دلخواه را نگرفتیم و افت تحصیلی گریبان‌گیر همه کشورها شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زبربنا توسعه است افزود: همه ارگان ها باید به کمک آموزش‌وپرورش آیند چرا که هر مشکلی در هر جامعه‌ای چه از نظر روحی و روانی و چه آسیب‌های اجتماعی در هر کشوری برمی‌گردد به عدم توجه به آموزش و پرورش؛ اگر خروجی آموزش و پرورش خوب باشد آینده بهتری برای جامعه رقم خواهد خورد.

تقوی بیان کرد: نام رفسنجان در رشته های مختلف زبانزد است اما جای کار بسیار است، مشکلات فیزیکی و ساختمان عدیده ای در مدارس این شهرستان وجود دارد و نیاز به کمک همه سازمان هاست.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان به کسب دو رتبه کشوری توسط محمدشایان شعبانی رتبه دوم کنکور ریاضی سال ۱۴۰۰ و فاطمه شریفی رتبه دوم حفظ قرآن کشور اشاره کرد و گفت: این اتفاقات مبارک در شهرستان بر افزوده شدن انگیزه دانش آموزانی شد که به دنبال کسب موفقیت هستند.

وی در ادامه به همت خیرین شهرستان رفسنجان در احداث اماکنی آموزشی اشاره کرد و گفت: خیرین برای نوسازی مدارس شهرستان تلاش زیادی داشتند و امیدواریم باز هم پای کار باشند تا مشکلات شهرستان در این زمینه به حداقل برسد.

تقوی گفت: گستره کاری آموزش و پرورش رفسنجان با هیچ سازمانی قابل مقایسه نیست و حتی با ادارات کل استان برابری می کند.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در خصوص شهریه مدارس در سال تحصیلی جاری بیان کرد: در کمیته تعیین نرخ شهریه شهرستان ۵۰ درصد افزایش شهریه مصوب شد در حالیکه وزارت آموزش و پرورش این افزایش شهریه را ۱۵ درصد دانسته و از سوی استان اعلام شده که این درصد اصلاح و افزایش می یابد.

وی افزود: شهریه بصورت علی الحساب با ۳۰ درصد افزایش محاسبه می شود و این در حالی است که اکثر مدارس شهریه مصوب را از والدین نمی گیرند و تخفیف قائل می شوند.

تقوی در ادامه از بازنشستگی ۱۸۰ نیروی فرهنگی در رفسنجان خبر داد و گفت: برای پر کردن جای خالی آن ها ۶۴ نفر انتقالی از شهرهای دیگر که سابقه تدریس دارند جذب شد و از اول مهر استخدام هستند همچنین تعدادی معلم هم از دانشگاه فرهنگیان به آمار اضافه خواهد شد و امسال مشکل نیروی انسانی نخواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته طبق مصوبه مجلس کسانی که سابقه تدریس در دوره نهضت سوادآموزی و حق التدریسی داشتند و حقوق هر چند اندک از دولت دریافت می‌کردند و یا سرباز معلمانی که تا قبل از سال ۹۹ به خدمت مشغول بودند استخدام می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش آموزش و پرورش رفسنجان حسین تقوی رشیدی زاده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان