گزارشگر رادیو رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی؛

دعای مردم، بزرگترین پشتوانه ام برای ادامه فعالیت خبری است

  • شناسه خبر: 187511
دعای مردم، بزرگترین پشتوانه ام برای ادامه فعالیت خبری است

گزارشگر رادیو رفسنجان معتقد است که دعای مردم بزرگترین پشتوانه اش برای ادامه فعالیت خبری است.

خانه » آخرین اخبار » دعای مردم، بزرگترین پشتوانه ام برای ادامه فعالیت خبری است

به گزارش خانه خشتی؛ در دنیای کنونی با وجود فن آوری های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی شدنی است که با قبول خطرهای فراوان، به واقعیت مسأله پی می برند و آن را به گوش مردم می رسانند.
خبرنگاران مهره های مهم جامعه هستند که با تیزهوشی ودقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می رسانند. به بهانه روز خبرنگار به سراغ یکی از فعالان اثرگزارعرصه خبر رفسنجان رفتیم.
خدیجه غلامی گزارشگر و خبرنگار صدا و سیما در رفسنجان است. وی از پایان سال ۷۸ همزمان با آغاز بکار رادیو رفسنجان وارد عرصه رسانه شد.
وی معقتد است که تعامل با مردم از طریق شغل گزارشگری بیشتر است و از آنجاییکه این مهم با روحیه ایشان سازگارتر است با وجود پیشنهاداتی برای اشتغال در اداره‌های دیگر، ترجیح داد که در رادیو بماند.
غلامی در گفتگو با خانه خشتی با اشاره به اینکه بازدید مسوولان از بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان اولین خبر رادیویی بود که پوشش دادم، گفت: ما خبرنگاران هم جزو مردم این شهر هستیم و از امکانات همین شهر استفاده می‌کنیم و کمبودهای موجود، ما را هم آزار می‌دهد. کار کردن برای مردم عزیز و نجیب رفسنجان به ما دلگرمی مضاعف می دهد.
وی افزود: نگاه خبرنگار، باید نگاهی مردمی باشد. اگر دید خبرنگار به شغلش فقط کمک به مردم باشد، هیچوقت ایده های شخصی، گروهی و جناحی در کارش تاثیرگذار نخواهد بود.
غلامی بیان کرد: مردم تا حدودی با اهمیت رسانه ها آشنا هستند و مسئولان هم قطعا با قدرت رسانه ها آشنایی دارند چون می‌بینند وقتی عملکرد مثبت یا منفی آنها رسانه ای می شود بازتاب خاصی در جامعه دارد؛ البته برخی مسئولان با کمال تواضع همکاری می‌کنند تا از این طریق به مردم نزدیک ‌تر شوند و عملکرد خودشان بازتاب داشته باشد و برخی هم ترجیح میدهند این ارتباط که می‌تواند برای خدمت‌رسانی بهتر به آنان کمک کند، اصلا وجود نداشته باشد.
وی عنوان کرد: خبرنگاران در زمینه ها و موقعیت ‌های مختلف همیشه در کنار مردم هستند، مشکلات مردم را رصد می کنند. شاید هیچ شغلی به اندازه خبرنگاری، در آن تعامل با مردم وجود نداشته باشد. این خیلی شیرین است که گاهی مردم در هر رده شغلی، از شغل ارزشمند خانه داری گرفته تا کارمند رده بالا به ما اعتماد می کنند، با بازگو کردن مطالبی می خواهند آن مسئله پیگیری شود چون خبرنگار را پلی برای ارتباط با رسانه می‌دانند و با قدرت رسانه آشنا هستند.


این فعال رسانه ای با بیان اینکه که وظیفه خبرنگار این است که در هر وضعیتی برای پوشش خبری اقدام کند و به این فکر نکند که شاید دچار حادثه یا بیماری شود، گفت: برای اولین بار که با یک فرد کرونایی مصاحبه کردم، بعد از پخش مصاحبه از خبر شبکه کرمان، واکنش مردم شهرم بسیار زیبا بود چون برایم آرزوی سلامت داشتند و با دیدن تصاویر، برایم دعا کرده بودند و این موضوع ارزشمند و مهم بود و انگیزه ای شد که بارها در وضعیت بحرانی به بیمارستان و سالن بحران بروم و از هیچ چیز ابایی نداشته باشم، همان میکروفونی که جلوی دهان یک بیمار کرونایی می گرفتم دوباره جلوی خودم بر می گرداندم واقعا نمی ترسیدم که ممکن است ویروس به من سرایت کند، چون بزرگترین پشتوانه برای ادامه کار، دعای مردم برای سلامتی ام بود.
وی با اشاره به ماندگارترین خاطره دوران خبری اش، گفت: برخی چیزها را نه می شود نوشت و نه می شود به تصویر کشید؛ چندماه پیش در سالن بحران سه نفر از بیماران بسیار بدحال بودند و هر لحظه ممکن بود از دنیا بروند پرستارانی که آنجا بودند هر کدام به یک بیمار خدمت می کردند. به یکی از آنها پیشنهاد مصاحبه دادم ولی امتناع کرد، وقتی دلیل را پرسیدم در جوابم گفت که بیمارم را چکار کنم من باید مواظب بیمارم باشم. با وجود اصرار من یکی از همکارانش را صدا زد تا مراقب علائم حیاتی بیمار باشد و موقع مصاحبه بالای سر بیمار ایستاد و تمام مدت، یک گوشه چشمش به بیمارش و یک نگاهش به من بود.
غلامی ادامه داد: فداکاری پرستاران در دوران کرونایی شعار نیست، فداکاری پرستاران را در عمل مشاهده کردیم که در دوران کرونایی با از خودگذشتگی به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند و قطعا حق مطلب در مورد این همه از خودگذشتگی، ادا نشده است و هیچ تصویری نمی‌تواند ایثار آنها را به نمایش بگذارد.
خبرنگار صدا و سیما در رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان بستر مناسبی برای فعالیت خبری دارد و افراد زیادی وارد عرصه خبر شدند ولی کسانی موفق تر بودند که علاقه داشتند و به واسطه علاقمندی و پشتکار در این عرصه ماندگار شدند. اصل قضیه این است شغل خبرنگاری مشقت زیادی دارد و هر کس نمی تواند در این شغل ماندگار باشد، اگر عشق و علاقه نباشد عمرا بتواند بماند و سال های سال ادامه دهد.
در پایان مصاحبه از ایشان می خواهیم که خبرنگاری را در یک جمله تعریف کند وی اینگونه خبرنگاری را تعریف کرد: خبرنگاری شغلی‌ست که دائما اضطرابی شیرین در تمام دقیقه ها و ساعت ها به همراه دارد و این اضطراب چیزی جز اطلاع رسانی سالم نیست.

گفت و گو از منیژه نوروزی
انتهای پیام/

برچسب ها:
خبرنگار خبرنگار صدا و سیما در رفسنجان خدیجه غلامی روز خبرنگار گزارشگر رادیو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زهرا بخشی

    سلام روزتان مبارک خبرنگاران عزیز شاد، سلامت و تندرست باشید.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان