برترین های طرح های «به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» در رفسنجان تجلیل شدند

  • شناسه خبر: 187198
برترین های طرح های «به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» در رفسنجان تجلیل شدند

برترین های طرح «به کاشانه» و « کودکان حافظ انرژی» با حضور مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در رفسنجان تجلیل شدند.

خانه » اجتماعی » برترین های طرح های «به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» در رفسنجان تجلیل شدند

به گزارش خانه خشتی؛ حمید علیزاده مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان صبح امروز در مراسم تقدیر از برترین های طرح «به کاشانه» و « کودکان حافظ انرژی» اظهار کرد: در مدیریت مصرف برق تمام تلاش ما این است که بتوانیم خاموشی هایی که اعمال می شود به حداقل برسانیم و این موضوع به واسطه مصرف بی رویه است که توسط بخش های مختلف رخ میدهد.

وی افزود: برق بر اساس نیاز مصرف تولید می شود و نمی توان آن را ذخیره کرد گاهی مصرف بیشتر از تولید می شود که باید مصرف برق را مدیریت کرد.

علیزاده بیان کرد: از۸ هزارو ۷۶۰ ساعت طول سال، ۲۰۰ ساعت مصرف برق  در فصل تابستان بحرانی است که ۲۰ هزار مگابایت برق بیشتر مصرف می شود که همه آن صرف سیستم های سرمایشی می شود.

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه ۸۲ درصد مشترکین خانگی و ۱۳ درصد تجاری هستند، گفت: با طرح های تشویق محور و تعرفه محور به سمت مدیریت مصرف برق پیش رفتیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح «به کاشانه» مختص مشترکین خانگی در راستای راهکارهای مدیریت مصرف برق، عنوان کرد: در این طرح گروهی ازمشترکینی انتخاب شدند که توانایی انتقال از گروه مشترک پرمصرف به خوش مصرف و کم مصرف داشتند و مصرف برق شان کاهش پیدا کرد که در این راستا ۵ هزار مشترک خانگی آموزش داده شدند که از این تعداد  ۱۳۷ مشترک خروجی خوبی داشتند و از بین این تعداد ۳۰ نفر از کل استان انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند که ۸ نفر از شهرستان رفسنجان بودند.

علیزاده عنوان کرد: در طرح «کودکان حافظ انرژی » مربوط به دانش آموزان کمتر از  سال ۱۳ که ۶۸۰ اثر در قالب شعر، کاردستی، نقاشی برگزیده شدند که دو نفر از رفسنجان مورد تجلیل قرار گرفتند و همچنین  دو نفر از معلمینی که بیشترین اثر را در این طرح فرستاده بودند یک نفر از کرمان و دیگری از مدرسه حضرت معصومه (ع) سرچشمه رفسنجان بود که مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی درحاشیه این مراسم در گفت و گو با ما در خصوص وضعیت خاموشی های اخیر در شهرستان گفت: اگر مردم ۱۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند خاموشی نخواهیم داشت.

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود:: ۱۰درصد مصرف خاموشی با خاموش کردن لامپ اضافی، استفاده از دور کند کولر های آبی، تنظیم کولر گازی بر روی ۲۶ درجه محقق می شود اگر لوازم پرمصرف در اوج مصرف به ساعات کم مصرف صبح زود یا آخر شب موکول شود این ده درصد محقق می شود.

علیزاده عنوان کرد: گاهی پیش می آید به واسطه تعمیراتی که در شبکه اتفاق می افتد و حوادثی که رخ می دهد خاموشی ناخواسته ای برای یک مشترک روی میدهد که ممکن است دوبار در روز یک منطقه خاموشی داشته باشند. شبکه های برق هوایی است و آسیب پذیر، ممکن است هر لحظه به واسطه حادثه ای خاموشی روی می دهد و این حوادث ممکن است خاموشی مضاعف ایجاد کند وگرنه خاموشی ها طبق برنامه اعمال می شود.

وی بیان کرد: تا زمانیکه مردم مصرف برق را مدیریت کنند و کاهش مصرف داشته باشند خاموشی اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
«کودکان حافظ انرژی » تجلیل حمید علیزاده مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان رفسنجان طرح «به کاشانه»
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان