رئیس کمیته امداد رفسنجان مطرح کرد؛

کمک ۲ میلیارد تومانی خیران رفسنجان به طرح «کوثر غدیر»

  • شناسه خبر: 187119
کمک ۲ میلیارد تومانی خیران رفسنجان به طرح «کوثر غدیر»

رئیس کمیته امداد رفسنجان از کمک ۲ میلیارد تومانی خیران رفسنجان به طرح«کوثر غدیر» و استمرار این کمک ها خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » کمک ۲ میلیارد تومانی خیران رفسنجان به طرح «کوثر غدیر»

به گزارش خانه خشتی؛ حسین فداکار با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های این طرح، ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپایی ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار است که در این زمینه نیازمند مشارکت هرچه بیشتر خیران و دستگاه های ذی ربط در تهیه جهیزیه هستیم.

وی بیان کرد: طرح «کوثر غدیر» رفسنجان  بخشی از طرح اصلی صیانت از جمعیت است که برای اولین بار توسط مرکز بهداشت شهرستان مطرح شده و یکی از کار گروه های طرح صیانت از جمعیت، ازدواج اسان است و کلیه مدیران و دستگاه های دولتی، خصوصی و خیریه های در این کمیته عضو هستند و قرار است فعالیت هایی در زمینه صیانت از جمعیت انجام شود.

فداکار افزود: یکی از کمیته های صیانت از جمعیت، کمیته ازدواج آسان با محوریت امام جمعه است که در این راستا در طرح «کوثر غدیر» ۱۰۰۰ سری جهیزیه به زوجینی که چند سال عقد کرده اند وبه خاطر عدم تهیه جهیزیه نتوانسته اند به خانه بخت بروند ، بمناسبت عید غدیر اهدا می شود، ضمن اینکه هر سری جهیزیه ۱۴ میلیون تومان است که این طرح به ۱۴میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

رئیس کمیته امداد رفسنجاح بیان کرد: کرونا و محدودیت های ناشی از آن باعث آسان‌تر شدن ازدواج برای جوانان از جمله ساده‌ گرفتن مراسم، برگزار نکردن مراسم پرهزینه، پایین‌آوردن مهریه و جهیزیه و در مجموع دوری از تجملات در شهرستان شده و با اجرایی شدن این طرح زمینه و شرایط ازدواج آسان در این شهرستان فراهم می شود.

فداکار افزود: با رایزنی هایی که امام جمعه شهرستان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مستقر در تهران انجام داده است، مقرر گردید ۵۰ سری کالای جهیزیه از نوع ایرانی و خرید مستقیم از کارخانه به این طرح برای زوج های نیازمند اهدا شود.

وی با اشاره به کمک اصناف برای این طرح، خاطرنشان کرد: اصناف و برخی دیگر خیران هم قول همکاری و حمایت از این طرح را داده اند ضمن اینکه به مجتمع مس سرچشمه هم برای کمک در این طرح نامه نگاری شده است و قول مساعدت در این طرح داده شده است.

حسین فداکار گفت: تا کنون یک هزار و ۱۳۰  زوج نیازمند در شرف ازدواج، در این طرح ثبت نام کرده اند که کار شناسایی زوج های واجد شرایط از هفته گذشته آغاز شده است.

وی تاکید کرد: امید است که در سایه همدلی، ازدواج در جامعه بیشتر از همیشه به معنای واقعی خود نزدیک و از پوسته ی پر رنگ و لعابش فاصله بگیرد.

رئیس کمیته امداد رفسنجان بیان کرد: همه دستگاه ها، خیران، مسوولان، مردم و نهادهای حمایتی با همت مضاعف برای اجرایی شدن این طرح در تلاش هستند.

گفتنی است با اجرای طرح بزرگ تهیه ۱۰۰۰ سری جهیزیه ویژه زوجین شهرستان رفسنجان با مشارکت آحاد مردم، خیرین، موسسات خیریه و … یک هزار زوج رفسنجانی به مناسبت عید غدیر راهی خانه بخت می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
1000 سری جهیزیه ازدواج آسان حسین فداکار طرح کوثر غدیر کمیته امداد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان