تلاش رفسنجان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران

  • شناسه خبر: 186994
تلاش رفسنجان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران

رفسنجان که عنوان شهر خلاق کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی را در دوره قبلی پایتختی کتاب ایران کسب کرده است، در این دوره با برنامه‌های مختلف مصمم تر از قبل در پی کسب عنوان پایتختی کتاب است.

خانه » آخرین اخبار » تلاش رفسنجان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران

به گزارش خانه خشتی؛  ایمان محمدآبادی عصر روز گذشته در آیین اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی در راستای پایتختی کتاب ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها برای نامزدی پایتختی کتاب ایجاد حساسیت در بین آحاد جامعه و کمک به بهبود شرایط مطالعه و برگرداندن کتاب به جایگاه خود در بین خانواده‌های رفسنجانی است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: امروز می‌توانم بگویم به این نتیجه رسیدیم و مردم  فرهنگ‌دوست و فرهنگ‌پرور رفسنجان کمک کردند به اهدافی که برنامه‌ریزی کرده بودیم، برسیم.
وی تصریح کرد: رفسنجان دوره قبل عنوان شهر خلاق کشور در ترویج کتابخوانی را کسب کرده که امیدواریم عنوان پایتختی کتاب که شایسته مردم این شهرستان است را هم در این دوره به‌دست آوریم.


وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی که امسال بین مؤسسات مختلف، روابط عمومی مس سرچشمه، شهرداری و شورای شهر امضا شده که برنامه‌هایی که در راستای افزایش سرانه مطالعه اجرا شده تثبیت و ادامه پیدا کند و فقط به پایتختی کتاب محدود نشود.
روح‌الله ابولهادی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم اظهار کرد: موضوع پایتختی کتاب رفسنجان چند سال شروع شده با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفقیت‌هایی داشته و امسال تغییرات اساسی برای اجرای برنامه‌های مختلف انجام شد.
وی عنوان کرد: مجتمع مس و شهرداری و شورای شهر حامیان اصلی این برنامه‌ها هستند که سهم ۵۰ درصدی در اعتبارات را بر عهده دارند، علاوه بر آن مؤسسات فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کردند، ضمن اینکه روابط عمومی مجتمع مس حامی هشت برنامه  شد و به‌طور مستقیم هر موسسه‌ای که مجری برنامه بود مورد حمایت قرار گرفت.


ابولهادی با ابراز خرسندی از اقدامات مؤثر در حوزه کتاب تصریح کرد: بعضی کارها به گونه‌ای پایه‌گذاری شد که سال‌ها در رفسنجان ماندگار شد؛ مانند نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان تله تئاتر و اپلیکیشن و…اتفاقات پایداری است که در هفتیمن دوره در شهر رفسنجان اتفاق افتاد.
وی خاطرنشان کرد: باشگاه مس رفسنجان هم در کار فرهنگی با نوشتن جمله «رفسنجان شهر کتابخوان» پشت پیراهن بازیکنان در این راستا کار ارزشمندی انجام داده که به کمک هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه صورت گرفته است
در پایان نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی جوایز خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
ایمان محمد آبادی پایتخت کتاب ایران رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان