خانه خشتی گزارش می دهد؛

غیر استاندارد ترین پارک دنیا در ۵ کیلومتری شهر رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 186896
غیر استاندارد ترین پارک دنیا در ۵ کیلومتری شهر رفسنجان + عکس

شاید احداث یک پارک مناسب و استاندارد برای اهالی یک روستا کمترین خدمتی برای مردم آن باشد تا آنها را دلخوش به ماندن و دور از فکر مهاجرت کند.

خانه » اجتماعی » غیر استاندارد ترین پارک دنیا در ۵ کیلومتری شهر رفسنجان + عکس

به گزارش خانه خشتی، پنج کیلومتری از شهر رفسنجان به سمت بخش نوق خارج شوید به تابلوی ” به روستای محی آباد خوش آمدید” میرسید؛ با آنکه انتظار نمی رود در این فاصله از شهر محرومیت دیده شود اما این روستا یکی از مناطق محروم شهر رفسنجان است.

بلی رفسنجان برخوردار که آوازه پسته آن در دنیا پیچیده است هم چنین روستاهایی دارد که نیازمند دیده شدن هستند.

اگر از بالا به این روستا نگاه شود دقیقا در میان باغ های پسته ای قرار گرفته که سهم آنها برای این روستا و مردم آن هیچ است.

آنچه در تصاویر می بینید گوشه ای از وضعیت این روستاست که نیازمند قدری توجه است.

عکس هایی از پارک این روستا را می بینید که با وسعت اندک خود قرار است تقریبا ۲۰ کودک از آن در این روزها و شبهای گرم تابستانی بهره مند باشند.

کوچکترین نشان استانداردی در این پارک دیده نمی شود، وسایل بازی فلزی کهنه و زنگ زده و غیر استاندارد، بدون کف سازی مناسب و پر از سنگ و کلوخ و زنجیر های کاملا غیر استاندار و معیوب.

سال گذشته همین موقع ها بود که خبر فوت کودکی در یکی از پارک های شهربابک در اثر استفاده از وسایل غیر استانداردی منتشر شد، پس راحت نمی توان از این موضوع گذشت و جان کودکان این روستا نیز به همین طریق در خطر است.

البته مسئولان زیاد نگران آسیب رسیدن به جان بچه های این محل نباشند چرا که آنقدر اوضاع این پارک وخیم است که خانواده ها از حضور کودکانشان در این محل جلوگیری می کنند.

البته وضعیت اسف بار روستای محی آباد به همین پارک ختم نمی شود، حسینیه این روستاها سالهاست که چشم انتظار خیری است تا اهالی آن بتوانند مراسم خود را بدون دغدغه برگزار کنند.

اوضاع نامناسب آب این روستا چندین بار مردمش را به نشانه اعتراض به مقابل اداره راه و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری کشانده است.

آسفالت جاده اصلی روستا نیاز به ترمیم اساسی دارد، تیرهای چراغ برق سالهاست که در وسط خیابان خودنمایی می کند و هیچ بنایی برای جابجا شدن ندارند.

سنگ فرش آن نیمه تمام است و انگار برای فضای سبز روستا هیج عزمی جزم نشده است.

ورودی روستا در محور رفسنجان به نوق در شب کوچترین روشنایی و چراغ چشمک زنی ندارد و در تقاطع این روستا با محور رفسنجان به نوق و روستای جعفرآباد مسیر خطرناکی ایجاد شده است و ضرورت دارد تا شورای شهر ایمن در خصوص بهبود این مسیر ورود کند.

زمین ورزشی روستاها برای احداث چمن مصنوعی سالها راکد مانده و چشم انتظار تدبیری است.

نکته قابل تامل درباره این روستا این است که چند تن از مسئولان رفسنجانی و سرمایه داران نام روستای محی آباد برایشان بسیار آشناست چرا که در نزدیکی روستا، تلمبه های آب و زمین های کشاوزری آنها بنا شده و سالهای سال است که از جاده اصلی این روستا و البته درب و داغونی که نیاز به توجه ویژه دارد، رفت و آمد می کنند.

با همه این اوصاف موقعیت مسیر جاده محی آباد برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک با توجه به نزدیکی آن به شهر، بسیار مناسب است و قدری اهتمام به آبادانی چنین روستاهایی نه تنها مانع از مهاجرت اهالی آن می شود بلکه می تواند سهمی هرچند کوچک در رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

از طریق همین گزارش از مسئولان رفسنجان به ویژه بخشدار و نماینده رفسنجان برای حضور و مشاهده وضعیت این روستا دعوت می شود، هرچند این مسئولان سفرهایی به محی آباد داشته اند اما رهاوردی برای روستا نداشته است.

راجع به پارک روستا نیز طبق گفته های دهیار روستا پیگیری برای اختصاص زمینی مناسب برای آن در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آسفالت استاندارد بخشداری رفسنجان پارک استاندارد تدبیر رفسنجان محی آباد مردم گله مندند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    بودجه کجا میره

    علی

    سلام وقتی مردم روستای محی آباد نمی توانند اعضای شورا اسلامی خودشان را درست انتخاب کنند دیگر وضع روستا بهتر از این نمی شود

    HOSEIN

    سلام واقعا این دهیار ها چیکار میکنه برا ی روستا الان روستایی حسین آباد علی اکبر خان کوچه امام حسین سه نه یه لامپ نه آسفالت نه خاک ریزی نه سطل زباله هیچی به هیچی خواهشا میکنم یه گزارش هم از اینجا بگیرید ممنون از شما منتظر تون هستیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان