رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

موج پنجم کرونا سهمگین تر از موج های پیشین است

  • شناسه خبر: 186842
موج پنجم کرونا سهمگین تر از موج های پیشین است

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: موج پنجم‌ کرونا سنگین و سهمگین تر از موج های پیشین است، تا کنون چنین موجی تجربه نکردیم‌.

خانه » اجتماعی » موج پنجم کرونا سهمگین تر از موج های پیشین است

به گزارش خانه خشتی، دکتر علی اسماعیلی ندیمی با توجه به بحران جدید موج پنجم کرونا به موضوع کرونا در مهار و کنترل این بیماری پرداخت و افزود: بر خلاف تصور مردم با موج سنگین جدید کرونا مواجه هستیم.

وی آمار بستری های ناشی از کرونا در روز گذشته را ۶۵ بیمارقطعی در بیمارستان علی بن ابیطالب عنوان و تصریح کرد: در همین روز ۱۸ بیمار هم به ویروس کرونا مشکوک اعلام شدند که جمعا ۸۳ بیمار هستند.

اسماعیلی ندیمی بیان کرد: در همین روز هم ۱۰۳ بیمار بستری موقت داشتیم که ۶۰ مورد جدید بودند یعنی ۱۰۳ بیمار بستری موقت با ۸۳ بیمار بستری و مشکوک که جمعاً ۱۸۶ مورد در رفسنجان درگیر این بیماری شده اند.

وی اظهار کرد: در حالی که ما در پیک آبان و مهر سال گذشته بزرگترین پیک در موج سوم را داشتیم لذا مردم باید اگاه باشند که موج پنجم در حال حاضر بسیار سهمگین تر است و رعایت پروتکل های بهداشتی را ضرورت‌ بدانند.

اسماعیلی ندیمی با بیان آمار تست و نمونه‌ گیری ۲۰۰ نفر در روز گذشته تصریح کرد: با گردش ویروس در جامعه مواجه هستیم که عاجزانه از مردم می خواهیم به شدّت پروتکل های بهداشتی را جدّی بگیرند. این موج سهمگین را تا کنون تجربه نکردیم و از طرفی رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

وی تجمعات، برگزاری جشن و مهمانی را در بروز بیماری و شیوع آن‌ بسیار خطرناک دانست و افزود: چنانچه تجمعات و بیرون رفتن های غیرضروری‌ بیشتر شود و ادامه داشته باشد در هفته های آینده ممکن‌ است جبران ناپذیر باشد.

دکتر اسماعیلی ندیمی گفت: از ابتدای تیرماه امسال تا کنون ۱۹ نفر تلفات ناشی از کرونا در رفسنجان داشتیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون شروع شده و همه مردم مقاومت نشان دادند، یک سال و ۵ ماه تحمل کردند و با حوزه درمان همکاری و توصیه ها را اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها و … را رعایت کردند چند ماه دیگر هم مقاومت کنند تا بر این بیماری پیروز شویم، ۴۰۰ تلفات در رفسنجان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون عدد قابل توجهی است.

وی از مردم خواست: رعایت پروتکل های بهداشتی را در راس امور خود قرار دهند
گرچه ماسک زدن در هوای گرم سخت است اما چاره ای نیست این بهترین واکسن علیه کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در فصل برداشت محصول پسته در سال گذشته که بحران کرونا هم وجود داشت اقداماتی توسط دستگاه های زیربط انجام شد امّا با این حال بخشی از پیک مهر و آبان سال گذشته را با آمدن کارگران فصلی به منطقه رفسنجان داشتیم.

وی افزود: امسال در این فصل که دو ماه آینده شروع می شود آمادگی این را داریم که از میهمانانی که از شهرستان های دیگر برای کمک به برداشت پسته به رفسنجان سفر می کنند تست گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا موج پنجم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان