معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد؛

عادی انگاری و سهل انگاری بعضی از مردم عامل وضعیت فوق قرمز رفسنجان/ احتمالا ویروس دلتا در شهرستان در حال چرخش است

  • شناسه خبر: 186475
عادی انگاری و سهل انگاری بعضی از مردم عامل وضعیت فوق قرمز رفسنجان/ احتمالا ویروس دلتا در شهرستان در حال چرخش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان علت وضعیت فوق قرمز شهرستان را عادی انگاری و سهل انگاری مردم عنوان کرد و افزود: بعد از پیک چهارم محدودیت هایی ایجاد شد مردم شیوه نامه ها را رعایت کردند بعد از اینکه شرایط نارنجی شد انتظار می رفت روال ادامه یابد تا به شرایط زرد و آبی برسیم ولی متاسفانه دوباره به وضعیت قرمز برگشتیم.

خانه » آخرین اخبار » عادی انگاری و سهل انگاری بعضی از مردم عامل وضعیت فوق قرمز رفسنجان/ احتمالا ویروس دلتا در شهرستان در حال چرخش است

به گزارش خانه خشتی، احمد جمالزاده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در رفسنجان اظهار داشت: آمار کرونا به ویژه موارد سرپایی در دو هفته اخیر افزایش داشته است و در حقیقت وارد پیک پنجم کرونا شده ایم.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در روز گذشته مواد مثبت کرونا در شهرستان بالغ بر ۱۵۰ مورد بوده است، گفت: پیش بینی می شود موارد مثبت کرونا در روزهای آینده همچنان افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: موارد مثبت و مشکوک بستری هم رو به افزایش است و بیش از ۶۰ نفردر حال حاضر بستری هستند.
جمالزاده علت وضعیت فوق قرمز شهرستان را عادی انگاری و سهل انگاری مردم عنوان کرد و افزود: بعد از پیک چهارم محدودیت هایی ایجاد شد مردم شیوه نامه ها را رعایت کردند بعد از اینکه شرایط نارنجی شد انتظار می رفت روال ادامه یابد تا به شرایط زرد و آبی برسیم ولی متاسفانه دوباره به وضعیت قرمز برگشتیم.
وی عنوان کرد: انتخابات شوراها،مسافرت میهمانی گرفتن و دورهمی ها هم در وضعیت شهرستان بی تاثیر نبود. وجود ویروس دلتا(هندی ) هم مزید بر علت است، هر زمان که یک ویروس جدیدی وارد کشور می شود شاهد یک پیک هستیم این ویروس از جنوب و جنوب شرق وارد کشور شد و مراودات شهرستان رفسنجان با مناطق جنوبی و جنوب شرق زیاد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: اتباع افغانستانی، پاکستانی و مراودات به مناطق جنوب و رفت و آمد مردم مناطق سیستان و بلوچستان هم باعث افزایش موارد مثبت کرونا شد.
وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته از پیک دوم به بعد موارد مثبت در اتباع افغانستانی کمتر بوده ولی در پیک جدید افزایش موارد مثبت ابتدا در بین اتباع مشاهده شد و این آمار در حال افزایش است و این مورد جزو علت های افزایش موارد مثبت در شهرستان عنوان می شود.
جمالزاده بیان کرد: تشخیص اینکه ویروس از چه نوعی است باید نمونه ها به آزمایشگاه تهران فرستاده شود. در بین نمونه هایی که فرستاده شده است در گذشته نوع ویروس انگلیسی شناسایی شد ولی در پیک جدید تعدادی نمونه فرستاده شده ولی در بین نمونه های فرستاده شده نوع ویروس دلتای هندی تا این لحظه تایید نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به قرائن و علائم قطعا ویروس دلتا در گردش است ولی مهمترین موضوع این است که راه انتقال همه این ویروس ها شبیه به هم هست ولی در سرعت انتقال و شدت بیمار زایی متفاوت هستند.
جمالزاده یادآور شد: با توجه به مسافرت های مردم شهرستان به اقصی نقاط کشور احتمالا انواع ویروس در شهرستان در چرخش باشد.
وی در خصوص واکسیناسیون گفت: در بهمن ماه گذشته همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون آغاز شد. مرحله اول برای سالمندان انجام شد و قریب به ۷۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شدند و عمدتا دو نوبت تزریق کردند و برخی نوبت دوم آنها فرا نرسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: قریب به ۱۷ هزار واکسن در نوبت اول تزریق شده و قریب به ده هزار نفر هم نوبت دوم را گرفته اند. ضمن اینکه روند واکسیناسیون ادامه دارد غیر از افراد بالای ۷۰ سال، تعدادی از گروه های پر خطر از جمله کادر بهداشت و درمان هم واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون ممکن است با افت و خیزهایی همراه باشد، گفت: امیدواریم با رسیدن محموله های جدید،روند واکسیناسیون سرعت یابد و گروه های سنی بیشتری را واکسینه کنیم ضمن اینکه قرار است انشاالله در مردادماه معلمین هم واکسینه شوند.
جمالزاده ضمن توصیه به مردم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک، گفت: از زمان شیوع کرونا زمان زیادی می گذرد شاید مردم خسته شده باشند ولی واقعیت این است تا زمانیکه ویروس کرونا در چرخش است راهی جز رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و اجتناب از دورهمی و اجتماعات نداریم و باید یادبگیریم که با کرونا زندگی کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد جمالزاده رفسنجان معاونت بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان