یادداشت/

رشد قارچ‌گونه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آفت کیفیت آموزش و مانع رشد دانشجویان مستعد

  • شناسه خبر: 186470
رشد قارچ‌گونه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آفت کیفیت آموزش و مانع رشد دانشجویان مستعد

در شهری مثل رفسنجان حدود ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی مشغول به فعالیت هستند.

خانه » اجتماعی » رشد قارچ‌گونه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آفت کیفیت آموزش و مانع رشد دانشجویان مستعد

به گزارش خانه خشتی، اهمیت دانشگاه و تحصیل بر هیچکس پوشیده نیست، دانشگاه حیات ملی یک جامعه است و ما اگر امروز دانشگاه را نداشته باشیم در آینده نزدیک مجبوریم برای کوچکترین نیاز علمی و تکنولوژی دستمان را به این طرف و آن طرف دراز کنیم.

دانشگاه‌ها در ساخت و پرورش نیروهای علمی و انقلابی نیز نقش مهمی را ایفا می کنند در باب این حوزه مهم همین بس که مقام معظم رهبری بارها در سخنان گوناگون خود از جایگاه والای دانشگاه سخن گفتند و اهمیت آن را در برنامه‌ریزی‌های کلان علمی و دینی کشور بازگو کردند اما متاسفانه امروزه ما در کشورمان به اصطلاح از آن طرف بام افتاده ایم!!! به طور مثال در شهری مثل رفسنجان حدود ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی مشغول به فعالیت هستند.

سوال مهم اینجاست که آیا واقعا برای این شهر این تعداد مرکز آموزش عالی لازم است؟ آیا واقعاً موسساتی که مجوز گرفته‌اند دارای استانداردهای تعریف شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند؟ آیا به کیفیت آموزش و انجام فعالیت های مختلف رفاهی، فرهنگی و دانشجویی توجه می کنند؟ و سوالات بسیاری در این حوزه که متاسفانه هیچ فرد یا سازمانی پاسخ روشن و واضحی برای آن ندارد!

با تعدادی از این دانشجویان که صحبت می‌کنیم متاسفانه بالای ۸۰ درصد از کیفیت پایین خدمات آموزشی و …. گله مند هستند در اینجا بار دیگر این سوال مطرح می‌شود که چرا چنین مراکزی مجوز گرفته اند؟ چرا نظارت کافی بر عملکرد آنها وجود ندارد؟ و سوال مهم تر و جالب تر اینکه اگر بازرسی و نظارتی وجود دارد چرا این موسسات نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام روشنی نمی کند و همچنان با همان روند قبلی فعالیت خود را ادامه می دهند!

از دیگر مشکلات این حوزه نخبه سوزی است. متاسفانه دانشجویان مستعد و نخبه مخصوصاً بانوان ترجیح می دهند در شهر خودشان به تحصیل بپردازند در بین آنها افرادی وجود دارند که می توانند در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور درس بخوانند ،پیشرفت کنند و در آینده برای شهرشان خدمت کنند. البته لازم به ذکر است در رفسنجان دانشگاه ها و موسساتی هم داریم که از استانداردهای قابل قبولی برخوردار هستند. در نهایت امیدواریم با تشکیل دولت جدید یک سازماندهی اساسی در حوزه آموزش عالی کشور صورت گیرد و انشاالله با یک کار تحقیقاتی و میدانی شاهد شکوفایی موثر مراکز آموزش عالی و همچنین دانشجویان محترم باشیم انشاالله .

نوشته از سید محسن حسینی

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاههای رفسنجان رفسنجان موسسات آموزش عالی یادداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان