رقابت بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در کرمان

  • شناسه خبر: 186336
رقابت بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از رقابت بیش از ۵۳ هزار نفر داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در استان کرمان خبر داد.

خانه » اجتماعی » رقابت بیش از ۵۳ هزار داوطلب کنکور ۱۴۰۰ در کرمان

 به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس، احمد اسکندری‌نسب در خصوص تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در استان کرمان عنوان کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۳۵۷ داوطلب در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۲۶۷ نفر داوطلب زن و ۱۹ هزار و ۹۱ نفر داوطلب مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: ۶ هزار و ۲۲۴ نفرداوطلب شامل ۴هزار و ۵۸۰ نفر داوطلب زن و یک‌هزار و ۶۴۴ نفر داوطلب مرد در روز چهارشنبه نهم تیرماه جاری در گروه آزمایشی هنر جهت قبولی در کنکور سراسری با داوطلبان رشته هنر سراسر کشور  به قاربت پرداختند.

اسکندری‌نسب افزود: در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک نیز  ۵ هزار و ۵۷۱ نفر داوطلب حضور داشتند که از این تعداد یک‌هزار و ۷۵۰ نفر داوطلب زن و ۳ هزار و ۸۲۱ نفر داوطلب مرد هستند که در روز پنجشنبه دهم تیرماه جاری همراه با داوطلبان این رشته در سراسر کشور جهت قبولی در کنکور سراسری شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی با شرکت ۱۴ هزار و ۷۳۸ نفر داوطلب ۹ هزار و ۵۶۸ نفر زن و ۵ هزار و ۳۷۰ نفر مرد روز پنجشنبه دهم تیرماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز برگزار شد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم تجربی ۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر داوطلب امروز جمعه یازدهم تیرماه جاری به رقابت پرداختند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۷ هزار نفر زن و ۶ هزار و ۱۱۹ نفر مرد است.

وی بیان کرد: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۶ هزار و ۵۴۲ نفر داوطلب در روز شنبه دوازدهم تیرماه به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۶ نفر داوطلب زن و ۲ هزار و ۱۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه آزمون کنکور سراسری در استان کرمان در مدارس استان و  دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، شهید باهنر، فنی و حرفه‌ای در حال برگزاری است، اضافه کرد: این آزمون در شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، راور، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه‌گنج، منوجان و نرماشیر  توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهرستان‌های بم، کرمان و کهنوج با همکاری مشترک دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: متولی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان‌های انار، جیرفت، زرند، سیرجان، شهربابک و کوهبنان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و دستورالعمل‌های تدوین شده، پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی ۱۰۰ درصد رعایت می‌شود و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا بر تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال‌های گذشته افزوده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
کرمان کنکور 1400
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان