خانه حاج آقا علی شش ماه دیگر هم در انتظار بخش خصوصی می ماند

  • شناسه خبر: 186043
خانه حاج آقا علی شش ماه دیگر هم در انتظار بخش خصوصی می ماند

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در بازدید امروز خود از مجموعه تاریخی حاج آقا علی رفسنجان از واگذاری مجدد این بنا به بخش خصوص تا شش ماه آینده خبر داد.

خانه » اجتماعی » خانه حاج آقا علی شش ماه دیگر هم در انتظار بخش خصوصی می ماند

به گزارش خانه خشتی؛ هادی میرزایی مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به همراه حسینی رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان از خانه حاج آقا علی بزرگ ترین و زیباترین خانه‌ی خشتی جهان و کاروانسرای شاه عباسی رفسنجان از شاهکارهای دوره صفوی بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۸۷ و متعاقبا ۸۹ حق بهره برداری از خانه حاج آقا علی به صندوق واگذار شد.

وی افزود: مرمت بنا تا سال ۹۴ انجام شد و به دلیل وجود مالکیت اوقاغ مسکوت ماند و متعاقبا سازمان اوقاف نسبت به ادامه بحث مرمت اقدام کرد.

میرزایی بیان کرد: مجموعه حاج آقا علی در رفسنجان امروز در شرایطی است که نه بهره بردار دارد و نه شرایط خوبی در حوزه مرمت دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تا شش ماه آینده با همکاری اوقاف این بنا به عنوان یک بنای متمایز به بخش خصوصی واگذار و منافع آن نیز به سازمان اوقاف تقدیم شود.

میرزایی بیان کرد: سعی داریم تا با همکاری بین بخشی مساله این بنا همچون هزاران بنا در سراسر کشور مرتفع شود، در این خصوص مذاکراتی با نمایندگان مجلس و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده است.

وی یادآور شد: خانه حاج آقا علی دارای ۱۴ هزار مترمربع عرصه و ۷ هزار مترمربع اعیان است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
بازدید بخش خصوصی خانه حاج آقا علی کاروانسرای شاه عباسی مرمت میراث فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان