احیاء محله ادیان (فردوس) در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 185612
احیاء محله ادیان (فردوس) در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

 شهردار رفسنجان گفت: طراحی و بازآفرینی محله همزیستی ادیان با هدف جذب گردشگر و باز زنده سازی تاریخچه اقلیت های مذهبی در رفسنجان انجام می شود.

خانه » آخرین اخبار » احیاء محله ادیان (فردوس) در قلب شهر به همت شهرداری رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛  محمد مختاری با بیان اینکه شهر رفسنجان از قدمت و جایگاه تاریخی ویژه ای برخوردار است و دارای ابنیه تاریخی فراوان بوده است، گفت: حضور پیروان ادیان از گذشته های دور در رفسنجان نشان از همزیستی مسالمت آمیز مردم این خطه با سایر ادیان و مذاهب دارد.

وی ادامه داد: امروزه فضاهای شهری به عنوان محور اصلی رویدادها و اجتماعات بشری نقش مؤثری در تعاملات شهروندان دارند و می توانند امکان برخورداری تمامی اقشار جامعه از سیمای شهری را فراهم کنند.

شهردار رفسنجان با اشاره به موقعیت جغرافیایی محله ادیان در ضلع شرقی خیابان انقلاب(فردوس)، تصریح کرد: این پروژه دارای بافت ترکیبی بوده و شامل المان مرکزی، آبنما و مکعب هایی با نماد ادیان در محل اصلی طرح و منقش به آیاتی از کلام الله مجید است.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور با محوریت المان مرکزی که تداعی کننده دین اسلام و مظهر عطوفت، سازش، پاکی و صفا می باشد، طراحی شده است، گفت: طراح در این پروژه تلاش کرده است ضمن نمایش وحدت ادیان، نقش تفکر شیعه را در آن به درستی نمایان سازد.

وی برآورد ریالی پروژه را نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پروژه همزیستی ادیان اقدامی منحصربفرد و خاص بوده است که ضمن خلق اثر تاریخی و ماندگار حس زیبایی شناسی به مخاطب را القا می کند.

مختاری خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل دسترسی به خیابان های مرکزی شهر و بازار اصلی و تاریخی رفسنجان امکان حضور و بازدید مسافران و گردشگران از این محله را به وجود می آورد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
احیا رفسنجان شهردار رفسنجان شهرداری محله ادیان مختاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان