هاشمی رأی ندارد / احتمال فتنه مشایی وجود دارد

  • شناسه خبر: 18533
هاشمی رأی ندارد / احتمال فتنه مشایی وجود دارد

فرمانده قرارگاه عمار گفت: خود آقای هاشمی می‎داند که رأی ندارد و از نظر جسمی برای این کار مناسب نیست. به گزارش خانه خشتی، حجت‎الاسلام مهدی طائب در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه جامع گلستان پیرامون مسئله انتخابات اظهار داشت: آقای خاتمی فقط می‌خواهد که جریان اصلاحات را از مرگ نجات دهد. یکی از دانشجویان با […]

خانه » آخرین اخبار » هاشمی رأی ندارد / احتمال فتنه مشایی وجود دارد

فرمانده قرارگاه عمار گفت: خود آقای هاشمی می‎داند که رأی ندارد و از نظر جسمی برای این کار مناسب نیست.

خبرگزاری فارس: هاشمی رأی ندارد / احتمال فتنه مشایی وجود دارد

به گزارش خانه خشتی، حجت‎الاسلام مهدی طائب در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه جامع گلستان پیرامون مسئله انتخابات اظهار داشت: آقای خاتمی فقط می‌خواهد که جریان اصلاحات را از مرگ نجات دهد.

یکی از دانشجویان با طرح این سوال که تعدد کاندیداهای جبهه اصولگرایان چه چیزی را دنبال می‎کند، گفت: هیچ مغز متفکری پشت‎پرده تعدد اصولگرایان وجود ندارد.

طائب بیان داشت: در دوران فتنه عنوان شد که در انتخابات تقلب ۷ میلیونی، ۸ میلیونی و ۱۱ میلیونی شده است که بنده عرض کردم نخستین کسی که می‎داند این حرف دروغ است آقای بهزاد نبوی و تاجزاده هستند چون آنها ابتدا این موضوع را استارت زدند، آنها در جمهوری اسلامی مسئول بودند و می‎دانند که اگر این تقلب محقق شود اول چیزی که نیاز دارد هماهنگی است یعنی وزارت کشور، شورای نگهبان، پلیس و نیروهای امنیتی همه باید هماهنگ شوند تا چنین تقلبی شکل بگیرد.

هیچکدام از گروه‎ها برنامه‎ای ارائه نداده‎اند

دانشجوی دیگری در خصوص اینکه در زمینه اقتصادی کاندیدای مناسب کیست و کدامیک از گروه‎ها از نظر برنامه اقتصادی قابل اعتمادتر هستند، سوال کرد که طائب اظهار داشت: تا به حال هیچکدام از گروه‎ها برنامه‎ای ارائه نداده‎اند که ببینیم چقدر ‌توانایی دارند‌، البته گفتند اهل برنامه هستیم ولی از هیچکدام آنها برنامه‎ای دیده نشده است.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: در این دوره توصیه عمومی به همه دوستان این بود که برنامه‎گرا و گروه‎گرا باشند که کابینه خود را به مردم معرفی کنند اما هیچکدام از کاندیداها نتوانستند با کسی هماهنگ شوند لذا برنامه‎ای ارائه نشد.

این تحلیلگر ارشد سیاسی در پاسخ به ‌سوال دانشجویی در خصوص اینکه چرا باید روسای جمهور قبلی برای کاندیداهای ریاست جمهوری رد صلاحیت شوند، اذعان کرد: امام راحل فرمودند که میزان، حال فعلی افراد است شاید کسی الان جزو مقدس‎ترین افراد باشد اما ۱۰ سال بعد ممکن است تغییر کند.

فتنه و انحراف هر دو تاریخ مصرف گذشته هستند

طائب‌ سن و سال کاندیداها را نیز در موضوع انتخاب مهم خواند و ابراز داشت: سن و سال افراد نیز مهم است، شورای نگهبان باید ببیند کاندیدا به درد ریاست جمهوری می‎خورد یا نه؟ آقای هاشمی ۷۹ سالشان است می‎خواهد ریاست جمهوری را از احمدی‎نژاد تحویل بگیرد، احمدی‎نژادی که آخر ریاست جمهوریش همچنان مانند ابتدای دولتش اهل کار و تلاش است و واقعا خستگی را خسته کرده است، ما اگر به احمدی‎نژاد انتقادی داریم به نقاط منفی آن است.

وی با بیان اینکه این دولت کارهای بزرگ زیادی انجام داده است، یادآور شد: البته کارهای نیمه‎کاره زیادی نیز باقی مانده است طرح مسکن مهر، سهام عدالت، مرحله دوم هدفمندی یارانه‎ها و معتقدم اگر مرحله اول هدفمندی انجام نشده بود در تحریم اقتصادی زمین خورده بودیم بنابراین باید فردی رئیس‎جمهور شد که بتواند این روند توسعه‎ای را دنبال کند.

سوال بعدی یکی از دانشجویان از طائب این بود که خطر جریان انحرافی برای کشور بزرگتر است یا خطر اصحاب فتنه، که وی اظهار داشت: هر دو تاریخ مصرف گذشته هستند هیچکدام خطری برای کشور محسوب نمی‎شوند کشور از این موج عبور کرده است.

طائب در پاسخ به این سوال که آیا دلیل انتخاب حماسه سیاسی فقط انتخابات است یا قرار است اتفاق بزرگتری در زمینه سیاسی در کشور اتفاق بیفتد، بیان داشت: نظام اسلامی ایران در آستانه دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است که این حماسه‎سازی بسیار بااهمیت است و چشم دنیا به این انتخابات دوخته شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به حضور حداکثری مردم تاکید دارند، اینکه چه کسی رای بیاورد در جایگاه دوم قرار دارد.

استخوان‎های نظام سلطه باید خرد شود

فرمانده قرارگاه عمار در پاسخ به این سوال که در این نظام با توجه به این سخن امام راحل که فرمودند مجلس در راس امور است، بنابراین جایگاه ریاست جمهوری کجاست، اذعان کرد: رئیس‎جمهور راس این نظام است با اعمال قوانینی که مجلس گذاشته، تمام امور اجرایی کشور به دست رئیس جمهور است اگر قوه مقننه جای مجریه نشست فرمان قانون از دستش خارج می‎شود و اگر آقای مجریه جای قانونگذار نشست، قانون اجرا از دستش رها خواهد شد.

طائب درباره این پرسش که آیا امکان حوادثی همانند سال ۸۸ و حادتر از آن وجود دارد یا خیر گفت: بنده حال و حوصله‎اش را در کسی نمی‎بینیم.

وی در خصوص تحولات اخیر سوریه و رابطه رئیس جمهور ایران با این تحولات عنوان کرد: سوریه نقطه التقاء نظام سلطه با نظام عدل است که در آنجا نظام سلطه باید استخوان‎هایش خرد شود هر چند تا الان هم خرد شده اینها آمده بوده بودند که آن طناب ارتباط ما را با مقاومت قطع کنند که نتیجه معکوس گرفتند.

حوصله‎اش را نداشتیم وگرنه ما هم احساس تکلیف می‎کردیم

این تحلیلگر ارشد سیاسی در پاسخ به سوال دیگری از دانشجویان درباره اینکه چرا در انتخابات اکثر نامزدهای انتخاباتی احساس وظیفه می‎کنند، گفت: من و شما هم اگر کمی بنشینیم و در خودمان فرو برویم به این نتیجه خواهیم رسید که نکند ما هم می‎توانیم مشکلات را حل کنیم، حال و حوصله‎اش را نداشتیم و گرنه ما هم احساس تکلیف می‎کردیم.

فرمانده قرارگاه عمار در پاسخ به این سوال آیا روشی که احمدی‎نژاد در خصوص عملکرد مسئولان در پیش گرفته برای خادمان نظام حاشیه امنیت می‎گذارد یا خیر، اظهار داشت: خادمان نظام حاشیه امنیت‎شان خداست، حاشیه امنیت نظام این است که به خوبی کار کنند.

وی ادامه داد: احمدی‎نژاد اگر اشکالی داشت در فهم خوب و بد بود، ولی این خیلی خوب است اگر یقین کرد که فلان مسئول بد کار می‎کند، و خیلی زود از کار برکنارش کرد اما در اینکه کار خوب انجام می‎دهد یا نه نباید دچار اشتباه شد.

مشایی آمده انتخابات برگزار نشود یا اینکه دعوا شود

این استاد دانشگاه در خصوص اینکه مشکلات بر مردم واقعا فشار می‎آورد آیا انتظار زیادی نیست که مردم حضور گسترده در انتخابات داشته باشند، بیان داشت: این فشارها طرفینی است ما مردم و مسئول نداریم مگر مسئولان از خارج کشور آورده‎ شده‎اند، مسئولان چیزی جدای از مردم نیستند.

طائب در پاسخ به ‌سوالی که آیا مشایی ‌تائید صلاحیت می‎شود؟‌ بیان داشت: مشایی‌ می‎خواهد در انتخابات اثرگذاری کند.

فرمانده قرارگاه عمار اضافه کرد: آقای هاشمی ‌خودش می‎داند که رأی ندارد و از نظر جسمی برای این کار مناسب نیست، آقای خاتمی فقط می‌خواهد‌ اصلاحات را از مرگ نجات دهد.

طائب یادآور شد: خاتمی معتقد است که تجربه چند ساله نشان داده هر کسی که با انتخابات قهر کند، از صحنه سیاسی محو خواهد شد، اگر نهضت آزادی از ذهن‎ها پاک شده به دلیل این بوده که از انتخابات قهر کردند لذا اگر ما هم اگر قهر کنیم اصلاحات را از دست می‎دهیم اما برای اینکه اصلاحات بماند باید بیاییم ولو اینکه شکست بخوریم.

وی بیان داشت: مشایی نیز ‌آمده یا انتخابات برگزار نشود یا شل برگزار شود و یا اینکه دعوا شود.

تنها ابزار کار دشمن جریان اصلاحات بود

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به اینکه مهمترین حربه دشمن در مقابله با انتخابات سالم و غرورانگیز چیست، ابراز داشت: دشمن نمی‎داند چه کند، جریان بیرون تنها ابزار کارش جریان اصلاحات بود، در انتخابات ۸۸ و ۸۴ رسانه‎های بیگانه پشت‎سر این آقایان ایستاده بودند الان نظر خاتمی را قبول دارند و آمدند با همه قوا مردم را تحریک ‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند.

فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه ‌جریان اصلاحات در این انتخابات فقط به دنبال این است که سر پل را در جمهوری اسلامی از دست ندهند، اظهار داشت: جریان اصلاحات برای این می‎آید که فکری برای دولت بعدی کند.

وی افزود: تمام اتاق فکر دشمن به هم ریخته، هر چه قوا داشته بر روی سوریه متمرکز کرده و اتاق فکرشان برای ایران به هم ریخته است.

این تحلیلگر سیاسی درباره انتخاب اصلح گفت: رئیس جمهور باید توانمند، مردمی، حامی اقشار محروم، قانونگرا، ساده زیست، شجاع، جسور در برابر خارجی‎ها باشد که همه این مسائل را باید در کاندیداهای موجود پیدا کنیم.

منبع:فارس

برچسب ها:
انتخابات ردصلاحیت صلاحیت کاندیدا مشایی هاشمی هاشمی رأی ندارد / احتمال فتنه مشایی وجود دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یاسین

    منتظرفردای انتخابات هستیم تا ببینیم پیرمند په جوری میخوادسربلند کنه؟ماکه میگیم از همین الان انصراف بده بابابزرگ!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان