رفسنجان قطب تولید مرغ استان، به مرغ وارداتی متوسل شد!!

  • شناسه خبر: 185195
رفسنجان قطب تولید مرغ استان، به مرغ وارداتی متوسل شد!!

مرغ های سمنان گران تر در بازار رفسنجان عرضه می شوند در حالیکه مرغ تولیدی این شهرستان هر روز به خارج از شهرستان صادر می شود.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان قطب تولید مرغ استان، به مرغ وارداتی متوسل شد!!

به گزارش خانه خشتی؛ مرغ های سمنان گران تر در بازار رفسنجان عرضه می شوند در حالیکه مرغ تولیدی این شهرستان هر روز به خارج از شهرستان صادر می شود. عرضه مرغ بصورت ران و سینه ممنوع است اما مشاهده می شود برخی مغازه ها در بازار کمبود مرغ، مراغ را بصورت بسته بندی ران و سینه با قیمت بیشتر عرضه می کنند.

صف های مرغی که روزانه مقابل مغازه های مرغ فروشی در سطح شهر رفسنجان دیده می شود گواه این است که همچنان بی سر و سامانی بازار مرغ در این شهرستان وجود دارد.
امروز در گفتگویی که خانه خشتی با شهرآبادی مدیر تعاونی مرغداران داشته گفته شده که شب گذشته ۷۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده است و تنها ۱۴ تن از آن به عنوان سهمیه رفسنجان نگه داشته شده و مابقی به خارج از شهرستان ارسال شده است.
این تولید گوشت در شهرستان رفسنجان در حالی است که گوشت روز کل استان ۱۳۰ تن است و این بدین معنی است که بیش از نصف تولید استان در شهرستان رفسنجان است و با این وجود صف های مرغ در آن شهر بسته می شوند.
نکته قابل توجه گفتگوی امروز این بود که مقداری گوشت مرغ وارداتی از استان سمنان در رفسنجان توزیع شده و می شود و با قیمت هزار و ۲۰۰ تومان گران تر عرضه می شود.
در این بین بد اخلاقی هایی از تعدادی از فروشندگان مرغ نیز دیده می شود که یا اینکه مرغ را بطور کامل عرضه نمی کنند و یا اینکه همان مرغ کشتارگاه روز را بصورت ران و سینه مرغ بسته بندی و با قیمت بیشتر به فروش می رسانند.

مدیر تعاونی مرغداران رفسنجان در این گفتگو  از بسیج اصناف شهرستان بابت بازرسی در سطح شهر و پیگیری تخلفات صورت گرفته در زمینه توزیع مرغ تشکر کرد.

شهرآبادی می گوید: مرغ تولیدی برای مصرف شهرستان پیش بینی شده در حالیکه با این تصمیم ستاد تنظیم بازار استان در شهرستان توزیع نمی شود.

انتظار مردم از رسانه برای پیگیری این موضوع کاملا به حق است اما آنچه به نظر می رسد و به استحضار رسید شاهد یک بی تدبیری در سطح استان هستیم که حتی مسئولین شهرستان نیز به خاطر حمایت از شهرستان های جنوبی کرمان که موقعیت پرورش مرغ را ندارند، کوتاه آمدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
مرغ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    مرگ بر بی تدبیری
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان