رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان مطرح کرد؛

ثبت ۲۵۰ امدادگر در سامانه جمعیت هلال احمر در رفسنجان

  • شناسه خبر: 184936
ثبت ۲۵۰ امدادگر در سامانه جمعیت هلال احمر در رفسنجان

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان گفت: ۲۵۰ امدادگر تاکنون در شهرستان رفسنجان ثبت سامانه جمعیت هلال احمر شدند.

خانه » اجتماعی » ثبت ۲۵۰ امدادگر در سامانه جمعیت هلال احمر در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ ۱۸ اردیبهشت روز هلال احمر بهانه‌ای شد که به سراغ رئیس هلال احمر رفسنجان برویم و با ایشان مصاحبه ای داشته باشیم.
حسن امینی ضمن تبریک ۱۸اردیبهشت روز هلال احمرو صلیب سرخ، گفت: جمعیت هلال احمر رفسنجان از واحدهای مختلفی تشکیل شده که هدف آن عام المنفعه و بر اساس شعار های بی طرفی، انسانیت،خدمات داوطلبانه، استقلال و.. است.
وی بیان کرد:  هلال احمر در جهت احداث مرکز ارتوپدی فنی که ساخت آرتروز و پروتز بیماران نیازمند را برعهده دارد و همچنین در ایجاد مرکز توانبخشی با همکاری بهزیستی اقدام کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان تصریح کرد: در بحث ورود به جمعیت هلال احمر، افراد داوطلب در بخش جوانان یا به صورت حضوری یا از طریق سامانه خادم ثبت نام می کنند.

امینی ضمن اشاره به اینکه آموزش های اولیه ۲۲ ساعت و به دلیل وجود کرونا کلاس ها به صورت حضوری برگزار نمی شود، ادامه داد: طرح دادرس ویژه جوانان طرحی است که مختص  پایه هشتم دانش آموزان است که این طرح همچنان در آموزش پرورش پایدار است.
رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان ضمن تشکر از آموزش و پرورش، عنوان کرد: دانش آموزان ضمن استفاده از این طرح و به دست اوردن اطلاعات کافی و شرکت در کلاس ها می توانند عضو هلال احمر شوند . برای اینکه به عنوان امداد گر در هلال احمر فعالیت نمایند پس از گذراندن دورهای عمومی و تخصصی کوهستانی، جاده و آوار و‌ … به درجه ایثار گری برسند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ امدادگر ثبت سامانه هستند. مرکز پیام در مرکز جمعیت است و ۲۴ ساعته آنلاین است اگر اتفاقی رخ دهد به نیروهای امداد فراخوان داده می شود و همچنین یک واحد پایگاه در ۴۰ کیلومتری رفسنجان در منطقه کشکوئیه است که بحث های امداد و نجات رفسنجان به انار و حوادثی چون گم شدگی در کوهستان، آتش سوزی مراتع و…را پوشش خواهند داد.
امینی گفت: در سال ۹۹، ۲۳ مورد تصادف که نیاز به امداد و نجات داشتند در محور رفسنجان توسط نیروهای هلال احمر رفسنجان رها سازی شدند و همچنین ۷۱ مصدوم نجات یافتند و ۳۰ نفر هم در سال ۹۹ رهاسازی شدند.
رئیس هلال احمر رفسنجان عنوان کرد: ۶ مورد گم شدگی در کوه، ۱۲ مورد مانور زلزله برای آمادگی نیروهای هلال احمردر سال ۹۹ انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ خانه هلال فعال در رفسنجان داریم، بیان کرد: خانه هلال جوادیه فلاح از جهت کمک به عنوان تیم حمایتی نمونه کشوری شناخته شد.
امینی گفت: برپایی چادر تحت عنوان آمران سلامت در دوران کرونا در مناطق مختلف شهر که امدادگران از مردم می خواستند ماسک بزنند و تعدادی ماسک رایگان هم توزیع شد از دیگر عملکرد ما در سال گذشته است.
رئیس هلال احمر رفسنجان ابراز داشت: طرح ناظران سلامت با کمک تیم بهداشت و درمان از زمان شیوع کرونا اجرا شد که در جوادیه فلاح و کشوئیه و داخل شهر ایستگاه کنترل داشتیم.
وی به طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: هلال احمر یکی از اعضای این ستاد است که تیم هلال احمر در این طرح  با حضور در مغازه ها، بازارها جهت ارشاد مردم به زدن ماسک، انجام تست کرونا در منازل و بحث مراقبتی و… همکاری فعال داشتند.
رئیس هلال احمر رفسنجان با بیان اینکه امدادگران هلال احمر بدون هیچ چشم داشتی داوطلبانه در حوادث ورود پیدا می کنند، گفت: طرح ها و جشنوارهای فرهنگی زیادی مانند طرح عیدانه ویژه نوروز۹۹، رفیق خوشبخت، چهل چراغ، انسانیت ویژه ماه مبارک رمضان، قصه گویی ویژه سالمندان و… تشکیل شد، ضمن اینکه طرح اهداء خون توسط جمعیت هلال احمر اجرا می شود و برنامه عفاف و حجاب و آموزش مهارت های زندگی هم داریم.
وی بیان کرد: در بحث طرح دادرس ۳۱ مدرسه در دوره اول دبیرستان که ۵۶۹ نفر دختر و ۳۲۳ نفر پسر در سال ۱۳۹۹آموزش پیدا کردند که این طرح  در سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد یافت.
امینی گفت: طرح سلامت ابتکاری به نام بانک امانات شکل گرفت که در این طرح کسانی که وسایلی مثل تخت، کپسول اکسیژن و… دارند اهدا می کنند و ما به صورت امانت به افراد نیازمند ارائه می دهیم.
رئیس هلال احمر رفسنجان اذعان داشت: در بخش صفاییه زمینی به نام پایگاه هلال احمر اختصاص یافته است که باید تجهیز شود، در بحث داروخانه، داروهای خاص شهرستان را تامین کنیم.
وی ضمن توصیه به مردم، گفت: مردم آموزش های هلال احمر را یاد بگیرند.

گفتگو از میلاد اسدالهی

انتهای پیام/

برچسب ها:
جمعیت هلال احمر رفسنجان حسن امینی رفسنجان روز جمعیت هلال احمر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • آتنا‌حسین‌پور

    سلام‌و‌خشته‌نباشید‌خدمت‌دوستان‌عزیز‌من‌خیلی‌دوست‌دارم درآینده‌افسر‌پلیس‌شوم‌وازالان‌میخواهم‌خودم‌را‌آماده‌کنم تا‌درهرلحظه برای‌سلامتی‌خودم‌و‌دیگران‌‌برای‌هراتفاقی‌آماده‌ باشم‌‌واقعا‌مممنون‌بابت‌سامانه‌
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان