جزئیاتی از حادثه‌ تلخ تلاشگران صنعت برق کرمان؛ نیروهایی که گرفتار جریان تند سیلاب شدند

  • شناسه خبر: 184824
جزئیاتی از حادثه‌ تلخ تلاشگران صنعت برق کرمان؛ نیروهایی که گرفتار جریان تند سیلاب شدند

عصر سیزدهمین روز اردیبهشت ماه، ۶ نفر از نیروهای اداره برق استان کرمان با فروکش کردن باران به منطقه سیل‌زده گلباف از توابع شهر کرمان اعزام می‌شوند که در هنگام انجام وظیفه به‌دلیل آغاز مجدد رگبار شدید، غافلگیر و گرفتار جریان تند سیلاب شده و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

خانه » آخرین اخبار » جزئیاتی از حادثه‌ تلخ تلاشگران صنعت برق کرمان؛ نیروهایی که گرفتار جریان تند سیلاب شدند

به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری فارس، چند روزی هست که ناپایداری‌های جوی و وقوع رگبارهای بهاری در نقاط مختلف استان موجب وقوع سیلاب و خسارت‌ به بخش‌هایی از محورهای ارتباطی در جنوب و شمال استان کرمان شده است.

۱۴ اردیبهشت ماه خبر غم‌انگیز فوت ۶ نفر از کارکنان اداره برق استان که برای خدمات‌رسانی به منطقه سیل‌زده گلباف کرمان اعزام شده بودند موجب تأثر و اندوه مردم کرمان شد.

چگونگی وقوع حادثه

پیرو پیش‌بینی‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی و هشدارهای مستمر اداره کل مدیریت بحران استان، به‌دنبال قطعی برق در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱۳ ساعت ۱۵ در منطقه نسک و حرمک از توابع بخش گلباف شهرستان کرمان در اثر بارش باران و ریزش سنگ از ارتفاعات بر روی خط انتقال ۲۰ کیلو ولت، ۶ نفر از نیروهای اداره برق گلباف با فرو کش کردن باران به محل اعزام می‌شوند و در هنگام انجام وظیفه سازمانی به‌دلیل آغاز مجدد رگبار شدید غافلگیر و گرفتار جریان تند سیلاب شده و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند.

عملیات جستجو با اعزام ۱۲ تیم زمینی شامل اکیپ تجسس سگ‌های زنده یاب و دو تیم هوایی از شب حادثه آغاز و ساعت ۱۰ روز جاری پیکر جان‌باختگان در مسیر سیلاب پیدا می‌شوند.

اسامی فداکاران خدمت: «مصطفی ابراهیمی، محسن توکلی، مسلم دهقان، علیرضا جعفری، علی توسلی و محمد میرزاحسینی»

به گفته محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، متاسفانه با افزایش یک‌باره حجم آب درمنطقه و وقوع سیلاب همکاران اداره برق گلباف گرفتار سیل شده و متاسفانه علیرغم تلاش گروه‌های امداد و نجات برای یافتن همکاران اجساد ۶ نفر از همکاران اتفاقات و بهره‌برداری گلباف توسط گروه‌های امداد ونجات هلال احمر پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مسدود بودن مسیر عملیات تجسس با همکاری و اعزام به منطقه نیروهای هلال احمر و تیم های امدادی موتورسیکلت و نیروهای محترم سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بخشداری صورت گرفته است.

سلیمانی با تسلیت به خانواده بزرگ صنعت برق و مردم شریف استان کرمان از همکاران این شرکت به عنوان درگذشتگان راه خدمت و وظیفه یاد کرد که درحال روزه‌داری و لب تشنه در شب قدر و ایام شهادت خضرت علی (ع) در مسیر خدمت به مردم جان خود را تقدیم کردند.

درخواست از مسئولان برای رفع مشکل جاده روستای حرمک به گلباف

رمضان قطب‌الدینی رئیس شورای اسلامی شهر گلباف نیز در این ارتباط در گفت‌وگویی اظهار داشت: ۶ نفر از نیروهای اداره برق که سه نفر بومی گلباف بودند روز گذشته برای رفع قطعی برق به منطقه رفتند که در همین حین یک‌دفعه سیل راه افتاده و مفقود شدند و امروز صبح متاسفانه اجسادشان پیدا شد.

وی با بیان اینکه در اثر تگرگ و جاری شدن سیلاب در گلبافت جاده‌های روستاهای شمالی دچار خسارت شده و همچنین مزارع کشاورزی نیز آسیب دیدند، عنوان کرد: این حادثه در مسیر جاده بوده است، متاسفانه این جاده هر سال بر اثر سیل دچار خسارت می‌شود چون مسیر بین دو کوه قرار دارد و روز گذشته هم از چند طرف مسیر که از روستای حرمک به سمت گلباف هست، نیروهای خدمات‌رسان برق غافلگیر و دچار حادثه شدند.

قطب‌الدینی با بیان اینکه همگان این جاده را قتلگاه می‌نامند علاوه بر اتفاقت تلخ برای کارکنان برق دفعات قبل هم خیلی‌ها در این مسیر دچار سانحه شدند، اظهار کرد: ولی تاکنون سیل با این شدت نیامده بود که چنین اتفاق تلخی را رقم بزند چون هیچ راه فراری نیست و دو طرف کوه سنگی است و فقط به اندازه عرض جاده وسط کوه است و حتی جاده شانه خاکی هم ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلباف گفت: درخواست ما از مسئولین این است که اگر بتوانند این مشکل را برطرف کنند قتلگاهی را جمع کردند، در گذشته تحقیقاتی را انجام داده بودند یک جاده‌ای از گلباف به روستای نسک اما متاسفانه در بحث اعتبارات به مشکل برخورد.

قطب‌الدینی خاطرنشان کرد: روستاهای جنوبی گلباف از نظر اینترنت نیز دچار مشکل هستند و در آموزش مجازی متاسفانه دانش‌آموزان هم دچار مشکل بودند.

درخواست فوری بررسی علل از سوی نماینده مردم کرمان در مجلس

 پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تسلیت به خانواده‌‌های داغدار این عزیزان خواستار بررسی فوری علل این حادثه تلخ شد.

در پیام این نماینده مردم در مجلس آمده است، متاسفانه با خبر شدیم شش نفر نفر از جوانان خدوم و ایثارگر اداره برق بخش گلباف شهرستان کرمان در حین انجام ماموریت اصلاح و قطعی شبکه برق منطقه حُرمک گلباف بر اثر سیل جان خود را از دست دادند و در شب لیله القدر آسمانی شدند.

اینجانب ضمن تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های معظم این عزیزان و مردم بخش گلباف، از شورای تامین شهرستان کرمان، ستاد مدیریت بحران و تمامی مدیران اجرایی مربوط به این حادثه درخواست فوری بررسی  علل به وجود آمدن این حادثه تلخ را دارم.

بدون تردید ایثارگری و از خود گذشتگی در راه خدمت به مردم اجر و پاداشی بسیار بالا در پیشگاه خداوند متعال دارد و امید است رحمت واسعه الهی و شفاعت امام علی علیه السلام شامل روح بزرگ این جوانان عزیز شود.

افراد جان باخته در رده سنی ۲۵ الی ۴۰ سال قرار دارند

صابری رئیس اورژانس کرمان نیز در این ارتباط گفت: در پی وقوع سیلاب عصر روز گذشته (۱۳ اردیبهشت ماه) در منطقه گلباف، ۶ نفر از نیروهای اداره برق منطقه‌ای که جهت انجام تعمیرات سیستم برق‌رسانی به حوالی روستای حرمک اعزام شده بودند حدود ساعت ۱۷ عصر مفقود شدند.

وی عنوان کرد: جستجوی تیمهای امدادی از عصر گذشته آغاز شد و با توجه به تاریکی شب و حجم بالای سیلاب تلاش برای یافتن مفقود شدگان تا صبح امروز بی‌وقفه ادامه داشت و با تلاش‌های انجام شده توسط تیم‌های اورژانس و هلال احمر پیکر بی‌جان هر ۶ نیرو صبح امروز پیدا و به شهر گلباف منتقل شد.

به گفته رئیس اورژانس کرمان، افراد جان باخته در رده سنی ۲۵ الی ۴۰ سال قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حادثه روستای حرمک سیلاب کرمان گلباف نیروی برق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمدمهدی بخشی قم

    روحشون شاد و یادشان گرامی
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان