راه اندازی نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان

  • شناسه خبر: 184625
راه اندازی نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان

فاز اول نخستین مزرعه تحقیقاتی کاشت و تولید گل محمدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان با هدف استفاده از ظرفیت های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان احداث شد.

خانه » اجتماعی » راه اندازی نخستین مزرعه تحقیقاتی کشت و برداشت گل محمدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان

به گزارش ”خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور رفسنجان؛ فاز اول نخستین مزرعه تحقیقاتی کاشت و تولید گل محمدی در دانشگاه پیام نور رفسنجان با هدف استفاده از ظرفیت های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان احداث شد.

مهرابی رییس دانشگاه پیام نور رفسنجان در مراسم احداث مزرعه تحقیقاتی گل محمدی با اشاره به اهداف دانشگاه در حوزه توانمند سازی و ایجاد روحیه کارافرینی و درآمدزایی و با توجه به مسأله کم آبی در مناطق جنوبی ایران، گفت طرح توجیهی کشت گل محمدی که گیاهی بسیار مقاوم به کم‌آبی بوده و در خاک‌های با بافت متوسط، سنگین، سنگلاخی و سنگریزه‌دار به راحتی می‌روید، تهیه شده و پس از انجام مقدمات لازم عملیات اجرایی فاز اول آن با کاشت حدود ۲۰۰ بوته گل ،گلخانه ای آغاز شده است .

وی از توسعه این طرح پس از تکمیل طرح تحقیقاتی و بالا بردن سطح زیر کشت در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع در اسفند ماه سال جاری خبرداد.

لازم به ذکر است مصرف گلاب این نوع گل در ایران و کشورهای همسایه رایج است و در کشورهای غربی از اسانس گل محمدی در صنعت عطرسازی، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و تهیه کیک و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه پیام نور رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان