وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

چهارمین خط انتقال آب خلیج به سیستان و بلوچستان می رود

  • شناسه خبر: 184183
چهارمین خط انتقال آب خلیج به سیستان و بلوچستان می رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خط سوم از همین مسیر از هرمزگان به اصفهان به طول ۵۲۰کیلومتر و خط چهارم به شرق کشور استان سیستان و بلوچستان به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام می شود.

خانه » رفسنجان » چهارمین خط انتقال آب خلیج به سیستان و بلوچستان می رود

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا رزم حسینی صبح امروز در آیین افتتاح فاز دوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که از طریق ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در قطعه اول در آبان ماه از هرمزگان به معادن سنگ گل گهر آغاز شد و امروز قطعه دوم و سوم از گل گهر به مس سرچشمه به طول  ۱۵۰ کیلومتر و از مس سرچشمه تا اردکان یزد به طول ۲۷۰  کیلومتر افتتاح می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طول کل خط ۸۲۰ کیلومتر از خلیج فارس تا اردکان یزد است که این طرح یک هدیه برای نسل آینده و یک اتفاق بزرگ در تاریخ جمهوری اسلامی است.

وی افزود: خط دوم از هرمزگان به خراسان جنوبی و خراسان رضوی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قیمت تمام شده آب را کاهش می دهد.

رزم حسینی عنوان کرد: خط سوم از همین مسیر از هرمزگان به اصفهان به طول ۵۲۰کیلومتر و خط چهارم به شرق کشور استان سیستان و بلوچستان به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام می شود.

وی دستاوردهای این پروژه را انتقال آب پایدار، تحول اقتصادی و ایجاد ظرفیت های اشتغال جدید عنوان کرد و  گفت: دستاورد مهم این پروژه ها آب پایدار و جدید است ، تحول اقتصادی در این مناطق ایجاد خواهد شد و هفت استان با این آب درگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: هم اکنون کشورهای حاشیه خلیج فارس روزانه ۲۶میلیون مترمکعب آب شیرین از دریا مصرف می کنند، اگر این چهار خط اجرا شود سهم ما می شود ۲.۵ درصدو ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز و  فاصله طولانی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داریم و جمهوری اسلامی ایران باید سهم خود از این آب را افزایش دهد‌.

انتهای پیام/

برچسب ها:
افتتاح قطعه دوم انتقال آب خلیج فارس علیرضا رزم حسینی مس سرچشمه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان