مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین افتتاح قطعه دوم انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه؛

با افتتاح طرح انتقال آب هیچ نگرانی برای اجرای پروژه های مس نداریم

  • شناسه خبر: 184177
با افتتاح طرح انتقال آب هیچ نگرانی برای اجرای پروژه های مس نداریم

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس هیچ نگرانی برای اجرای پروژه های مس نخواهیم داشت و میزان برق مورد نیاز با افتتاح طرح برق سیرجان نیز تامین شده است.

خانه » آخرین اخبار » با افتتاح طرح انتقال آب هیچ نگرانی برای اجرای پروژه های مس نداریم

به گزارش خانه خشتی؛ اردشیر سعدمحمدی در آیین افتتاح قطعه دوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که از طریق ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما سه دهم درصد آبهای شیرین دنیا را مورد استفاده قرار می دهد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: سهم غرب آسیا ۴۷.۷ درصد و منطقه خلیج فارس ۲۴.۶ درصد از شیرین سازی آب دنیا است که معادل ۲۶ میلیون مترمکعب است همه اینها بیانگر این است که ما نیازمند شیرین سازی آب برای ایران هستیم و سرمایه گذاری بیشتری را طلب می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ برای اولین بار در شرکت ملی مس به تولید ۲۸۰ هزار تن مس کاتدی رسیدیم، افزود: با افزایش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال گذشته و فروش و صادرات ۲۷۰ هزار تنی رکورد زدیم.

سعدمحمدی بیان کرد: با توجه به طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس تعریف شده بالغ بر ۲.۴ میلیارد یورو به علاوه ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید مس کاتد کشور به ۶۰۰ هزار تن ارتقا می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برای سال آینده سه پروژه جدید در کارخانه های کنسانتره در منطقه دره آلو، دره زار و مس سرچشمه افتتاح می شود که معادل ۸۰۰ میلیون دلار به آورده مس از نظر درآمدی اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه ها در حال حاضر شرکت مس حدود ۲۷ میلیون مترمکعب در سال آب مصرف می کند، برای انجام پروژه ها نیازمند ۳۱ میلیون مترمکعب آب جدید است که خوشبختانه با اجرای این پروژه و افتتاح این طرح هیچ نگرانی برای اجرای پروژه ها نخواهیم داشت و میزان برق مورد نیاز را با افتتاح طرح برق سیرجان نیز تامین شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اردشیر سعد محمدی افتتاح قطعه دوم انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه مجتمع مس رفسنجان مدیعرامل صنایع ملی مس ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان