برگزیدگان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان معرفی شدند + عکس

  • شناسه خبر: 184061
برگزیدگان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان معرفی شدند + عکس

جشنواره مجازی طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در استان کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

خانه » اجتماعی » برگزیدگان جشنواره مجازی طبخ آبزیان در رفسنجان معرفی شدند + عکس

به گزارش خانه خشتی، نخستین جشنواره مجازی طبخ آبزیان و غذاهایی دریایی با هماهنگی جهاد کشاورزی و شیلات شهرستان رفسنجان بصورت مجازی برگزار شد و امروز اختتامیه این جشنواره با حضور رئیس شیلات استان کرمان در محل این اداره برپا شد.

به گفته ناهید فلاحتی کارشناس شیلات جهاد کشاورزی رفسنجان از ۳۵ ثبت نامی این جشنواره ۲۵ نفر عکس از غذای طبخ شده خود ارسال کردند و از میان ارسال کنندگان خانم ها فاطمه حدادی رتبه اول، نصرت فیروزآبادی رتبه دوم، فاطمه نقی زاده رتبه سوم و حمیده ایرامنش رتبه چهارم این جشنواره را کسب کردند.

شرکت کنندگان از شهرستان های کرمان، بم، سیرجان و رفسنجان در این جشنواره حضور یافتند و اطلاع رسانی جشنواره نیز از طریق ادارات و گروه های مجازی صورت گرفته است.

فلاحتی در آیین اختتامیه جشنواره گفت: سازمان شیلات و جهاد کشاورزی متولی سلامت جامعه نیز هستند و در شرایط تداوم شیوع کرونا پروتکل های تغذیه ای در میان افراد جامعه کمرنگ شده است.

وی افزود: اولین جشنواره مجازی طبخ آبزیان از طریق تشکیل یک گروه در پیام رسان واتس آپ با کمترین هزینه اداره شد و این گروه با ۱۸۰ عضو برای ارائه رهنمون های سلامتی و آموزش های آنلاین ادامه خواهد داشت.

ابوالقاسمی رئیس شیلات استان در این مراسم نیز از فواید آبزیان سخن گفت و بیان کرد: علیرغم خشک بودن استان کرمان، تولید آبزیان در این استان به سه هزار تن رسیده است و در شهرستان رفسنجان نیز این تولید قابل توجه است.

وی افزود: میزبان سرانه مصرف آبزیان در استان کرمان پنج کیلوگرم است و در برخی نقاط نیز به زیر یک کیلوگرم می رسد و این زنگ خطر برای سلامتی است.

ابوالقاسمی گفت: گوشت ماهی تنها گوشتی است که دارای هر ده نو آمینواسید است و ضریب هضمی آن ۹۶ درصد است، بیماری ها قلبی ، پوکی استخوان و سلامت دندان ها مناسب است و در بانوان باردار ضامن سلامتی کوچک است.

رئیس شیلات استان ضمن تقدیر از پیشنهاد جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از راه اندازی این جشنواره بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره مجازی طبخ آبزیان امروز در جلسه هیات دولت نیز مطرح می شود و این اقدام در کشور بی نظیر بود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
جشنواره مجازی طبخ آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان طبخ آبزیان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان