هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درباره افزایش بیماران مبتلا به کرونا؛

زنگ خطر کرونای انگلیسی بسیار جدی است/ ترددهای قبل از عید کم نشود ویروس همه گیر می شود

  • شناسه خبر: 183670
زنگ خطر کرونای انگلیسی بسیار جدی است/ ترددهای قبل از عید کم نشود ویروس همه گیر می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: میزان مرگ و میر، کشندگی و  شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالاست و زنگ خطر بسیار جدی محسوب می شود.

خانه » اجتماعی » زنگ خطر کرونای انگلیسی بسیار جدی است/ ترددهای قبل از عید کم نشود ویروس همه گیر می شود

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز در جلسه اضطراری ستادی کرونای رفسنجان اظهار کرد: در سال گذشته دو هفته بعد از شیوع کرونا در سطح کشور در ۱۴ اسفند ۹۸ اولین تست کووید ۱۹ در رفسنجان مثبت شناخته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: ۳۰۷ مرگ قطعی ،۱۹۴۷ بستری داشتیم که قریب به ۱۵.۷۶ دهم درصد مرگ میر قطعی ناشی از کووید ۱۹ را شامل می شود و یکهزار ۷۷۴ بیمار مشکوک به کرونا با ۲۰۱ مرگ که ۱۱.۳۳ دهم درصد مرگ و میر موارد مشکوک را در بر گرفت.

اسماعیلی افزود: یک هزار و ۱۲۵ مورد مرگ در ۹ ماهه اول سال ۹۸ در منطقه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ثبت رسیده است که این تعداد مرگ ها در ۹ ماهه سال ۹۹ به ۱۴۰۰ مورد رسید یعنی ۲۷۵ مرگ افزایش یافته در ۹ ماه اول سال ۹۹ داشتیم که این مرگ ها منتسب به کووید ۱۹ است.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط  سی و نیم درصد مرگ را در هر ماه تجربه کردیم، در حوادث ترافیکی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۹ تقریبا ۴۰ مرگ ترافیکی کاهش یافته در سال ۹۹ داشتیم.

این مقام مسئول افزود:  ۳۰۵ تا ۳۱۵ مرگ قطعی ناشی از کرونا داشتیم و بقیه موارد مرگ مشکوک مربوط به بیماری های زمینه ای بوده که در سال های دیگر هم اتفاق افتاده است.

اسماعیلی بیان کرد: درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در رفسنجان از متوسط کشوری پایین تر است و بیشترین مرگ و میرها ناشی از کرونا در مهر و آبان ۹۹ اتفاق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: از اول آذرماه ۹۹ و عملیاتی شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و هلال احمر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان آمار مرگ و میر کاهش یافت.

وی با اشاره به ویروس جهش یافته جدید انگلیسی، گفت: میزان مرگ و میر، کشندگی و  شیوع ویروس جهش یافته بسیار بالاست و زنگ خطر بسیار جدی محسوب می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: آنچه که زنگ خطر را به صدا درآورده این است که در بخش سرپایی تعداد مراجعان رو به افزایش است و تعداد موارد بستری به ۱۵ نفر رسیده که نسبت به هفته های قبل دو برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: گروه های سنی پایین بین ۵ الی ۱۷ سال بیشتر در معرض ابتلا ویروس جهش یافته قرار دارند.

وی با اشاره به خریدهای شب عید و فرارسیدن ایام نوروز، بیان کرد: اگر در آخر سال نتوانیم ترددها را کم کنیم و از تجمعات جلوگیری کنیم ویروس جهش یافته همه را درگیر خواهد کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مقررات سختیگرانه ای در خصوص تجمعات، بازار و مدارس شهرستان اعمال شود و همچنین باید برنامه تدوین شده در خصوص ترددهای آخر سال در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در مقابل ویروس جهش یافته دستورالعمل های جلوگیری از ابتلا و شیوع آن مانند قبل است.

اسماعیلی گفت: هشدارها کاملا جدی است و روند افزایش آمار بیماران به کووید ۱۹ کاملا مشهود است همه دستگاه ها همکاری کنند ضمن اینکه ماه آخر سال حیاتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان ستاد کرونا علی اسماعیلی کرونای انگلیسی ویروس جهش یافته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان