کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 183657
کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان گفت: طی ۱۰ ماهه اول سال جاری بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء در بلوارها، بوستان‌ها، پارک‌ها و دیگر نقاط عمومی شهر رفسنجان کاشته شده است.

خانه » آخرین اخبار » کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان

به گزارش  خانه خشتی؛  رضا رجبی عنوان کرد : به همت نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، اقدامات قابل توجهی جهت بهبود، نگهداری و افزایش سرانه فضای سبز در کلیه نقاط شهر صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان اجرای سیستم آبیاری، کوددهی، چمن زنی،چمن کاری، سم پاشی، نشاکاری فصلی، هرس درختان و درخچه ها، لایروبی، غرس درخت و درخچه، خاکریزی؛ سله شکنی؛ کندوکوب و تسطیح زمین، حذف علف های هرز و درختان خشک، جمع آوری ضایعات فضای سبز و آبشویی را بخشی از اقدامات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری طی این مدت برشمرد و افزود : در این مدت بیش از، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع چمن‌زنی، سم‌پاشی بیش از ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تانکر ، کوددهی به میزان ۶۰۰ تراکتور و علف‎زن بیش از ۷هزار مترمربع فضای سبزسطح شهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور بخشی از روند اجرایی سازمان در زمینه کاشت بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نشاء با گونه‌های گوناگون در بلوارها، بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای و دیگر نقاط عمومی و در راستای ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی بانشاط در حاشیه معابر به‌صورت روزانه صورت گرفته است، افزود: هرس بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع اصله و بوته، چمن کاری به میزان ۶۵۰مترمربع؛ آبشویی درختان بیش از ۱ میلیون و۵۰۰هزار لیتر؛ خاکریزی ۱۳۰ مترمکعب ؛ و اجرای سیستم ابیاری بیش از ۱۱ هزار متر طول، غرس بیش از ۱۶ هزار اصله از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت مذکور بوده است.

رجبی در ادامه با اشاره به فضای سبز پارک‌ها و معابر سطح شهر و تأکید بر ضرورت صیانت شهروندان از فضاهای سبز شهری، عنوان کرد: استفاده از مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری از فضاهای سبز همیشه مطرح بوده و شهروندان باید با همیاری، فضای سبز موجود را به صورت طبیعی و زنده نگه دارند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای توسعه فضای سبز، درختکاری و حفاظت و حراست از فضاهای سبز شهری افزود: کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار از جمله پیامدهای توسعه فضای سبز شهری است که وظیفه ما را در گسترش این گونه فضاها دو چندان می کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان در پایان با یادآوری  نقش و ضرورت ایجاد بوستان‌ ها و پارک های محلی افزود: به منظور ارتقا و توسعه فضاهای سبز در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از بوستان و پارک های محله ای جدیدی  خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
درخت رفسنجان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری فضای سبز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان