خانه خشتی گزارش می دهد؛

چالش کمبود مرغ در رفسنجان/ مسئولان تا صف های مرغ طولانی تر نشده فکری بردارند!

  • شناسه خبر: 183644
چالش کمبود مرغ در رفسنجان/ مسئولان تا صف های مرغ طولانی تر نشده فکری بردارند!

این روزها شاهد کمبود مرغ در استان کرمان و به دنبال آن در شهرستان رفسنجان هستیم در حالیکه رفسنجان خود تولید کننده و تامین کننده مرغ سایر شهرستان هاست.

خانه » رفسنجان » چالش کمبود مرغ در رفسنجان/ مسئولان تا صف های مرغ طولانی تر نشده فکری بردارند!

به گزارش خانه خشتی؛ با توجه به اوضاع کنونی اقتصادی و گرانی گوشت قرمز، گوشت مرغ یکی از اقلام پرمصرف غذایی محسوب می شود، در حالی که این روزها شاهد کمبود این قلم غذایی در شهرستان رفسنجان هستیم.

با وجود همه تدابیری که مسئولان برای حل مشکل کمبود مرغ در این شهرستان و البته استان اتخاذ کردند، اما از صبح امروز شهروندان برای تهیه مرغ در مقابل مغازه های مرغ فروشی صف بسته و مرغ نیز به میزان اندک میان شهروندان توزیع می شود.

قاچاق مرغ از رفسنجان به سایر شهرستان های استان

عباس حاج عبدالهی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در این باره در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی، اظهار کرد: مرغ به اندازه کافی در شهرستان تولید می شود حتی بیش از حد مصرف است اما ارسال مرغ به سایر شهرستان ها و عدم نظارت بر توزیع باعث کمبود مرغ شده است.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ در سایر شهرستان های استان نسبت به رفسنجان بیشتر است و این یک مشکل کشوری است و مختص رفسنجان نیست چون قیمت در دیگر شهرستان ها بالاست از رفسنجان قاچاق و در سایر شهرستان های استان توزیع می شود.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: تا چند روز آینده با تمهیداتی که اندیشیده شده، با نظارت ها و با کشتار و جوجه ریزی های که انجام می شود مشکل مرغ شب عید شهروندان برطرف می شود.

حاج عبدالهی بیان کرد: مقدار جوجه ریزی در شب عید زیاد است و برنامه ریزی شده است که گوشت مرغ گرم شهرستان تامین و توزیع شود.

سرانه مصرف مرغ در رفسنجان پایین در نظر گرفته شده است

شاهین حریری رئیس اداره صمت رفسنجان در خصوص وضعیت کمبود مرغ در شهرستان، گفت: چند روزی است که شهرستان در عرضه و توزیع مرع دچار چالش شده، قبل از این در روال عادی مرغ تولید می شد اما مدتی است تولید کمتر شده و مرغ به سایر شهرستان هایی که قیمت مرغ در آنجا بیشتر از قیمت مرغ در رفسنجان است عرضه می شد.

وی افزود: کارگروهی متشکل از معاون استاندار، دادستان کرمان، اداره صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات استان در جهت ساماندهی و رفع این مشکل در استان تشکیل شده است که مرغ متناسب با نیاز توزیع شود.

حریری گفت: توزیع مرغ براساس سرانه انجام می شود که متاسفانه سرانه رفسنجان را  ۳۱۴ هزار نفر در نظر گرفتند که با توجه به جمعیت ۷۰ هزار اتباع در شهرستان این میزان سرانه کم است که باید در این امر تجدید نظر شود.

احتمالا با کمبود مرغ مواجه شویم

محمد شهر آبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی با بیان اینکه تولید مرغ در شهرستان وجود دارد و کمبود مرغ نداریم، گفت: متاسفانه در سطح استان جوجه ریزی به موقع انجام نشده و تولید در سطح کرمان کم است، این در حالی است که کارگروهی در استان تشکیل شده و بدون اطلاع از مسئولان رفسنجان در خصوص مصرف سرانه شهرستان تصمیم گرفته شده است.

وی افزود: تولید مرغ در رفسنجان انجام می شود ولی طبق تصمیم کارگروه استان برای کمبود شهرستان های دیگر مرغ ما را از شهر خارج می کنند ضمن اینکه فرماندار رفسنجان هم در این خصوص پیگیری کردند و ما هم تا حدودی رایزنی کردیم تا مشکل برطرف شود.

شهرآبادی تصریح کرد: اختلاف قیمت مرغ رفسنجان با سایر شهرهای استان هم باعث شده مرغ قاچاق شود  ضمن اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت هم ورود پیدا کرده و در این زمینه چند فروشگاه توزیع مرغ متخلف را هم جریمه کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان خاطرنشان کرد: مرغ به اندازه کافی تولید و در سطح شهر توزیع می شود ولی به دستور کارگروه استان کرمان یک مقداری از مرغ از شهرستان خارج می شود وگرنه کمبود مرغ نداریم.

وی با اشاره به اینکه جوجه ریزی برای شب عید حتی بیشتر از مصرف شهرستان انجام شده است، گفت: با توجه به دستورهای جدید برای توزیع مرغ به شهرستان های دیگر استان احتمالا با کمبود مرغ مواجه شویم امید داریم این مشکل برطرف شود.

شهرآبادی بیان کرد: مرغ منجد مقداری توزیع شده و مقداری هم ذخیره است اما اندک است که در صورت نیاز توریع می شود، در صورتی که تصمیمات کرمان درست گرفته میشد ما در شهرستان رفسنجان مشکل کمبود مرغ نداشته و نخواهیم داشت.

شهرستان بزرگترین تولیدکننده مرغ در استان کرمان محسوب شده و مازاد مرغ آن همیشه نیاز شهرهای دیگر استان را تأمین می‌کرد.

خوب است در این شرایط کرونایی قبل از آنکه شاهد طولانی تر شدن صف های مرغ باشیم، مسئولان استان و شهرستان تدبیری برای حل این چالش بیاندیشند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره صمت چالش رفسنجان شب عید صف مرغ عاونی مرغداران کمبود مرغ مدیر جهاد کشاورزی مرغ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان