بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

  • شناسه خبر: 183419
بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

خانه » رفسنجان » بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ با دعوت جلالی نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار عصر امروز امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراهی جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان به منظور بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان از پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بازدید کردند.

قاضی زاده هاشمی و هیئت همراه از بدو ورود به پردیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان رفسنجان و انار تشکیل شد، حضور یافتند.

حجت‌الاسلام حسین جلالی در این جلسه با بیان اینکه دکتر قاضی‌زاده از چهره‌های اثرگذار مجلس شورای اسلامی با سابقه دوره‌های چهارم و تخصص حوزه بهداشت و درمان هستند، گفت: از ایشان جهت حضور در رفسنجان دعوت کردم و قرار است در خصوص مسائل مهم سند و زمین، تجهیزات بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) و بیمارستان انار در این جلسه بحث شود.

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار با بیان اینکه هفت هزار اتباع نفر شناسنامه‌دار در اردوگاه داریم و بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار نفر جمعیت پنهان افاغنه در شهرستان رفسنجان هستند، بیان کرد: برای مدیریت و برنامه این اتباع طرح مشخصی نبود که به پیشنهاد قاضی‌زاده طرحی که اتحادیه اروپا در خصوص اتباع در حال اجرا دارد در رفسنجان هم اجرا شود که پس از مشاهده مهمانشهر امیدواریم در مجلس وضعیت این اتباع تعیین تکلیف شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان هم در این جلسه به نقش مهم مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان شهید بزرگی از این شهرستان تقدیم اسلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در همه زمینه‌ها در حوزه زیرساخت‌ها و … پای خیران در میان بوده است، افزود: خیران در این شهرستان از قبل و بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان خدمات چشمگیری دارند.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طرح شهید سلیمانی را از بهترین طرح‌هایی‌ دانست که در کشور اجرا شده است، گفت: بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان رفسنجان و انار ثبت سامانه سیب شدند.

وی افزود: دو شهرستان رفسنجان و انار۳۷۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر مربوط به شهرستان انار است.

جمالی‌زاده با اشاره اینکه تا امروز ۷۹ جلسه ستاد کرونا در رفسنجان برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: کل بیمارانی که تست آنها مثبت شده ۷ هزار و ۹۸۳ مورد تا امروز بوده که ۲ هزار و ۴۱۱ نفر بستری شدند، ۳۱۸ نفر تا امروز فوت شدند.

وی ادامه داد:  کل تست‌های انجام‌شده تاکنون ۲۴هزار و ۳۷۵ مورد بوده که ۱۱ هزار و ۸۰۰ تست در زمان طرح شهید سلیمانی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار مثبت داریم و کل بستری‌ها بین ۷ تا ۱۰ نفر بوده و تنها یک روز به ۱۲ نفر رسیده که از نتایج طرح که به‌خاطر برکت نام این شهید است که روی طرح گذاشته شده است.

وی بیان کرد: تعداد فوتی‌ها در بهمن‌ماه ۵ نفر بوده یعنی در حدود یک ماه گذشته بعضی هفته‌ها حتی یک مورد فوتی نداشتیم و این از نتایج طرح شهید سلیمانی بود.

جمالی‌زاده با اشاره به اینکه تعداد مراکز منتخب نمونه‌گیری در شهرستان رفسنجان و انار پنج مرکز است، گفت: این مراکز صبح و عصر فعال هستند و ضمن اینکه ایستگاه های سیار هم در شهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام /

برچسب ها:
بازدید جلسه بررسی مشکلات حوزه درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان