رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

اصلی‌ترین نیاز رفسنجان تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی است

  • شناسه خبر: 183402
اصلی‌ترین نیاز رفسنجان تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اصلی‌ترین نیاز رفسنجان را بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی عنوان و بیان کرد: امیدواریم ردیف بودجه‌ای در مجلس به آن اختصاص یابد.

خانه » رفسنجان » اصلی‌ترین نیاز رفسنجان تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی است

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی‌ندیمی در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پردیس این دانشگاه که با حضور امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سال ۶۵ تأسیس شده و دارای ۲۱۵ عضو هیأت علمی، ۲۲ دانشیار، هشت استاد، ۱۴۶ استادیار، هشت دانشکده، چهار رشته دستیاری تخصصی، ده رشته ارشد و چند رشته دکتری از سال ۹۴ هیئت ممیزه مستقل است.

وی با اشاره به اینکه سه بیمارستان در رفسنجان و یک بیمارستان خیرساز در شهرستان انار داریم، افزود: ۱۴۵ متخصص بالینی، ۱۵ فوق‌تخصص و به‌جز جراحی عروق همه خدمات قلب و عروق و آنژیوپلاستی را در بیمارستان پوشش می‌دهیم.

اسماعیلی ندیمی با تاکید بر اینکه برای اولین‌بار سال گذشته بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رفسنجان در قانون بودجه ۹۸ ردیف پیدا کرد اما پول خاصی به آن تخصیص ندادند، گفت: تعداد تخت‌های فعال با احتساب بیمارستان مرادی و نیک‌نفس ۴۸۰ تاست.

وی اضافه کرد: استان کرمان به نسبت یک‌هزار نفر جمعیت از نظر تخت خیلی پایین است ما ۱.۳ تخت به ازاء هر یک‌هزار نفر داریم و در مرکز استان ۱.۷ تخت داریم، ۹۴ تخت ویژه  هم در بیمارستان داریم و همچنین بخشی از خدمات فوق‌تخصصی زرند و سیرجان را پوشش می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به توسعه زیرساخت های دانشگاه و حمایت خیران در این زمینه، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای هزینه شده که بخشی از این تجهیزات توسط خیران تأمین شده است.

وی با اشاره به وضعیت حوزه درمان شهرستان انار و اینکه در حوزه شبکه بهداشت و درمان انار در حال حاضر همه تخصص‌ها وجود دارد، عنوان کرد: از سال ۹۴بیمارستان ۳۲ تختخوابی با چهار عمل اصلی در حال فعالیت است.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه در حوزه پژوهش هفت مرکز تحقیقات، یک پژوهشکده مصوب با ردیف اعتباری بوده سال ۹۷ مصوبه شده داریم، ابراز داشت: مطالعه کوهورت بزرگترین مرکز کوهورت دانشگاه علوم پزشکی کشور است که در حال به نتیجه رسیدن است.

وی عنوان شدن رفسنجان به عنوان اولین شهر بدون هپاتیت سی است که از دو سال قبل با همت خیران بیماریابی در زندان و پایگاه‌های شهری و پاتوق‌ها تمام شده همه درمان شدند و پوشش بهداشتی ۴۰ هزار نفر اتباع افغانستانی رسمی در سامانه سیب را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: دو مرکز بهداشتی ویژه اتباع، دو مرکز تسهیلات زایمانی داریم که ویژه اتباع است.

وی اصلی‌ترین نیاز رفسنجان را بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی عنوان کرد و بیان کرد: امیدواریم ردیف بودجه‌ای در مجلس به آن اختصاص یابد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۴۸ هزار متر مربع تکمیل و افتتاح شده، بیمارستان بحران ۵۰ تختخوابی با حمایت مس، دو کلینیک تخصصی در رفسنجان، ۱۶ پایگاه بهداشتی، ۶۵ هزار متر مربع در حال ساخت و ساز داریم، گفت: بیمارستان مرادی و زایشگاه نیک نفس خیرساز است و قدمت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ طبق آن‌چه در سند توسعه درمان کشور آمده، باید ۸۰۰ تخت بیمارستانی در منطقه داشته باشیم، تصریح کرد:  ۱۵۰ تخت توسط بخش خصوصی در حال ساخت و ساز است و ۳۵۰ تخت در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) پیش‌بینی کردیم و ۳۲۰ تخت هم بیمارستانی که امیدواریم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیمارستان ۴۰ تختخوابی شهرستان انار هم بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: امیدواریم به کمک نماینده بخشی از اعتبار آن تأمین شود تا قبل از اتمام دولت به پایان برسد.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در شهرستان رفسنجان، بیان کرد: در موج اول ۱۴ مرگ داشتیم موج دوم به ۶۷ فوتی رسیدیم و در موج سوم مرگ و میرها به ۳۰۰ نفر رسید در این وضعیت با کمبودشدید اکسیژن مواجه شدیم اما به کمک مس و خیران تجهیزات اکسیژن انجام شد.

وی راه اندازی اولین آزمایشگاه کووید۱۹ در مرکز غیراستان در کشور با هزینه شهرداری، مهار کردن موج کرونا  در حوزه اتباع در خردادماه در مهمانشهر را از دیگر فعالیت های حوزه دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت:  طبق استعلامی که از ثبت‌احوال گرفتم یک‌هزار و ۱۲۵ مورد سال ۹۸ و یک‌هزار و ۴۰۰ نفر سال ۹۹ که ۲۷۵ مرگ افزایش یافته در ۹ ماهه اول سال ۹۹ داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح شهید سلیمانی بیان کرد: این طرح بزرگترین طرح بهداشتی کشور است که دو امتیاز دارد و محوریت آن بهداشت است. مهم‌ترین موضوع در این طرح هماهنگی بین ما، بسیج، بسیج جامعه پزشکی و هلال‌احمر است و  در این طرح ۱۳ درصد موارد تست مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: در این طرح خوب پیش می رویم، مردم، شوراها، بسیج و …خوب کار می‌کنند این کار باید با قدرت و شدت ادامه پیدا کند، ما نیاز به حمایت مالی داریم که امیدواریم همچنان این سیر را پیش ببریم.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا در رفسنجان، یادآور شد: از روز سه شنبه واکسیناسیون کرونا را آغاز کردیم به ده نفر از همکاران پزشک و پرستار تزریق کردیم در روزهای آینده این کار را گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اوا مجلس شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان