نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری بسیج در طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده است

  • شناسه خبر: 183394
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری بسیج در طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده است

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شهید سلیمانی به ما نشان داد اگر در هر امور به مردم مراجعه کنیم مردم آنقدر قدرتمند هستند که می توانند معجزه کنند و خیلی از کارها را حل و فصل نمایند.

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری بسیج در طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده است

به گزارش خانه خشتی؛ امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع مسئولان شهرستان با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم رفسنجان از علمداران انقلاب اسلامی بودند و نقش چشمگیر و بارز در پیروزی و حمایت از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن داشتند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم استان کرمان بخصوص مردم رفسنجان و انار جزو پیشتازان حوزه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بودند و نماد بارز آن شهید حاج قاسم سلیمانی است که یک پدیده ای بی نظیر است که نشانه قدرتمند بودن مکتب است که چنین چهره ای به جامعه بشریت ارائه داده است.

وی ضمن اظهار خوشحالی از وضعیت خوب کووید ۱۹ در رفسنجان، گفت: طرح شهید سلیمانی نشان دهنده حضور مردم در عرصه کشور است، ما هر کجا کاری را به مردم سپردیم موفق بودیم و هر کجا از مردم دور شدیم شکست خوردیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی به ما نشان داد اگر در هر امور به مردم مراجعه کنیم مردم آنقدر قدرتمند هستند که می توانند معجزه کنند و خیلی از کارها را حل و فصل نمایند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در جهان اضافه کرد: نگران خیزش جدید کرونا هستیم و نباید  به وضعیت موجود دلخوش بود با این میزان واکسنی که ما داریم و تولید می کنیم توان خرید داریم این بیماری حالا حالا با ماست.

این مقام مسئول گفت: دنیا هشت میلیارد جمعیت دارد اگر واکسیناسیون موفق در جهان اتفاق بیفتد ۶۰ درصد مردم دنیا باید دو بار واکسینه شوند یعنی از این جمعیت شش میلیارد نفر دوبار باید واکسینه شوند یعنی ما باید ۱۲ میلیارد دوز واکسن داشته باشیم که تمام کارخانه های واکسن ساز عالم را جمع کنیم بعید می دانم یک میلیارد دوز واکسن تولید کنند.

قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: در کشور  ما که اسم تولید واکسن را آوردیم خیلی از کشورها می خواهند این واکسن را از ما خریداری کنند در حالیکه ما هنوز توانایی پاسخ دادن به نیازهای داخلی را نداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر با پروسه میان مدت با کرونا (حداقل سه سال) روبرو هستیم ضرورت دارد ساختار و سازمان را حفظ و توسعه دهیم تجارب را ثبت، ارتقا و به دیگران انتقال دهیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرکز دانشگاهی علوم پزشکی  باید در کنار کنترل بیماری یک فعالیت عملی جدی هم انجام دهند چرا که این بیماری، نوعی بیماری اجتماعی و مدیریتی است و دنیا توسط مدیریت این بیماری محک می خورد.

وی ادامه داد: اکر وضعیت کشوری مثل چین و ژاپن از نظر کنترل بیماری با بقیه کشورها فرق دارد این نشان دهنده نوع ارتباطات اجتماعی، اقتدار دولت ها و نحوه اعمال حاکمیت دولت هاست چون این بیماری درمان ندارد و مولفه های دیگر است که میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: در کشور ایران که روابط اجتماعی مبتنی بر حمایت و کمک خیران است به نسبت کشورهای فردگرا بر رشد و عدم رشد و کنترل بیماری کرونا اثر می گذارد.

وی بیان کرد: در ستاد کرونا علاوه بر دنبال کردن تولید واکسن، بیماریابی و پیدا کردن زنجیره این بیماری و تست گیری را دنبال می کنیم که این فعالیت تیم عملیاتی خیلی قوی نیاز دارد اگر این قضیه دنبال شود و محدودیت سازی فعال اتفاق بیفتد و افراد مشکوک و مثبت قرنطینه شوند زنجیره سرایت از بین می رود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نوع مدیریت و عملکرد سیاسی بهداشتی و درمانی هر شهرستان در این داستان کرونا موثر است و هر چقدر انضباط اجتماعی در شهرستان قوی تر باشد در اثرگذاری و کنترل بیماری موثر است.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دعوت حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در رفسنجان حضور یافتیم که از حوزه بهداشت و درمان به‌ویژه در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بازدید داشته باشیم و همچنین نیازهایی که برای توسعه دارند را بررسی و وضعیت زمین پردیس دانشگاه هم مطرح شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک دانشگاه قدیمی است، توضیح داد: زیرساخت های فیزیکی این دانشگاه به توسعه نیاز دارد در شهرستان انار هم بیمارستان و مراکز متعددی در رفسنجان نیاز است و ابنیه های هست که نیازاست تکمیل شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری بسیج در طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرد و قرار شد این طرح را گسترش دهند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری استانداری منابع ملی تامین شود و پروژه هایی که در دستور است تا پایان دولت با اولویت تکمیل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازدید دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان قاشی زاده هاشمی نایب رئیس اوا مجلس شورای اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان