مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان کرمان مطرح کرد؛

۱۷۵۰ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنرمندان استان کرمان هستند

  • شناسه خبر: 183182
۱۷۵۰ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنرمندان استان کرمان هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان کرمان گفت: ۱۷۵۰ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر در استان و جنوب استان کرمان داریم که  بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مرحله اول از طریق هنر کارت به آنها پرداخت شده است.

خانه » آخرین اخبار » ۱۷۵۰ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنرمندان استان کرمان هستند

به گزارش خانه خشتی؛ محمدرضا علیزاده در مراسم اهدای هنر کارت به هنرمندان و رونمایی از نخستین سینما کتاب کشور در  رفسنجان  بیان کرد: هنر کارت های هنرمندان در استان در حال توزیع است و این اتفاق از رفسنجان آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان کرمان افزود: رفسنجان از شهرستان هایی بود که از ظرفیت فضای مجازی در ایام و مناسبت های مختلف در شرایط کرونایی در حوزه فعالیت فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان در صندوق اعتباری هنر جمع آوری شده است، عنوان کرد: هنر کارت به نوعی کارت اختصاصی اعتباری هنرمندان است در قالب این کارت اعتباری، مبلغ یک و نیم میلیون تومان کمک معیشتی به هنرمندان از طریق بانک آینده پرداخت شد.

علیزاده گفت: کلیه مزایا و تسیهلات صندوق اعتباری و وزارت ارشاد به هنر کارت هنرمندان  واریز می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسامی استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنر در استان و جنوب استان کرمان داریم که  بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در مرحله اول از طریق هنر کارت تقدیم هنرمندان شده است.

وی ابراز داشت: پایتختی کتاب یک فرایند مستمر است مرحله اول جمع آوری ایده هاست و رفسنجان در سال گذشته به عنوان شهر خلاق شناخته شد.

علیزاده گفت: رفسنجان ظرفیت های خوبی در حوزه های تجسمی و مطبوعات و…دارد و این موضوع برای استان و در سطح ملی باعث افتخار است.

ایمان محمدآبادی در این مراسم گفت: هنر کارت، یکی از خدمات صندوق اعتباری هنر است که در این دوره برای هنرمندان اتفاق افتاد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان افزود:  سه سالن در استان برگزار کننده و اکران کننده فیلم های جشنواره دهه فجر است که یکی از آنها رفسنجان است و این فعالیت آغازی است بر فعالیت مجدد سینما رفسنجان که یکسال تعطیل بود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر فرصت بود که دوباره چراغ سینما را روشن کنیم، تصریح کرد: نخستین سینما کتاب کشور در رفسنجان راه اندازی می شود که کار این سینما به فیلم های اقتباس شده از کتاب می پردازد.

محمدآبادی بیان کرد: محوریت اصلی این رویداد باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان شهرستان است که حدود ۱۰۰ باشگاه در نقاط مختلف رفسنجان در حوزه کتابخوانی فعالیت می کنند که با با سی و نهمین فیلم جشنواره فجر مقارن شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان رونمایی از سینما کتاب عمارت گلستان امین هنر کارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان