به مناسبت میلاد حضرت زهرا و امام خمینی(ره)؛

همسران و دختران شهدا در رفسنجان تکریم شدند + تصاویر

  • شناسه خبر: 183093
همسران و دختران شهدا در رفسنجان تکریم شدند + تصاویر

آیین تکریم همسران و دختران شهدا با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسئولان صبح امروز در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » همسران و دختران شهدا در رفسنجان تکریم شدند + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، مراسم تکریم همسران و دختران شهدا در رفسنجان با همکاری حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر امام جمعه و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) صبح امروز در مصلی این شهر برگزار شد.

مصطفی دهقان رجبی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان در اغاز این مراسم ضمن خیر مقدم به خانواده های معظم شهدا و مسئولان حاضر از مقام صبر مادران و همسران شهدا گفت و بیان کرد: نمی توان از شهدا گفت و از مادران و همسران سخنی به میان نیاورد، تجلیل از صبر این مادران و همسران وظفه همگان است.

متن تقدیر و تجلیل از مادران و همسران شهدا در این مراسم توسط خانم آفرند موسسه آموزش عالی، مدرسه علمیه و خیریه حضرت زینب(س) رفسنجان قرائت و در آن تاکید شد که خانواده های محترم شهدا در اجر و ثواب آنها سهیم و پیام‌رسان آنها هستند.

نقش زن و مرد مکمل یکدیگر است

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این آیین اظهار کرد: مادران، همسران و خواهران شهدا درست است که به از دست دادن فرزندشان غبطه می‌خورند اما بدانند که در ثواب آنها سهیم هستند.

وی افزود: خداوند زن و مرد را در مبدا قابلی یکی می داند، مبدا فاعلی و تعلیمی آنان نیز یکی است، بین زن و مرد فرق وجود دارد اما تفاوتی نیست یعنی خنثی کننده عمل دیگری نیست و هر دو مکمل یگدیگر هستند.

عسکری گفت: در دوران دفاع مقدس و انقلاب نقش های زنان و مردان فرق داشت اما مکمل یکدیگر بود.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: اگر رزمنده ای به میدان جنگ می رود نباید بگوییم کار خانواده آنها ارزش کمتری دارد اینها با هم هستند منتها نمود کمتری دارد، اگر این مادران و همسران نبودند مردان نمی توانستند در میدان بدرخشند مثال آن نقش آفرینی حضرت زینب در قیام عاشوراست.

همه ما باید از ولایت فقیه و اصول انقلابمان حمایت کنیم

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در آیین تجلیل از مادران همسران شهدا اظهار کرد: درباره خانواده شهدا به ویژه همسران شهدا دچار غفلت هستیم، اگر فرزندان این خانواده ها قهرمانانه جنگیدند حرکت آنها با رضایت مادران همسرانشان بود که حمایت کردند.
وی افزود: خانواده های جانبازان قطع نخاع و شیمیایی هنوز در جبهه هستند و ما غافل شدیم.
هرندی خاطر نشان کرد: برگزاری این مراسم تجلیل از همسران و مادران ان هم در شرایط سخت کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدامی قابل تقدیر است.
وی در ادامه بیان کرد: مشکلات بسیار است باید از اختلاف و تفرقه دور باشیم و در کار نیک یاور هم باشیم.


فرماندار رفسنجان گفت: کسانی که دغدغه انقلاب و شناخت و بصیرت کافی ندارد و در هر جا زمزمه ای از یاس و ناامیدی سر می دهند نباید میدان دار شوند، امید به مردم دادن با کار کردن و اینکه نقاط ضعف را برجسته نکنیم ایجاد می شود، مردم دوست دارند مسئولان در کنار هم باشند و به انها خدمت کنند.
وی تصریح کرد: هیچکس نتوانست از حاج قاسم برای اهداف جناحی خودش استفاده کند چرا که درست عمل کرد، همه ما باید از ولایت فقیه و اصول انقلابمان حمایت کنیم.
فرماندار رفسنجان در خلال صحبت هایش پیشنهاد اضافه شدن واژه آزادگان به بنیاد شهید و امور ایثارگران داد و گفت: آزادگان برگشتند تا آبروی نظام و انقلاب را حفظ کنند و باید ارج نهاده شوند.
وی خاطر نشان کرد: پس از امام راحل رهبر انقلاب به خوبی ناخدای کشتی انقلاب شدند، سعی کنیم با علایق شخصی این کشتی را غرق نکنیم، با تفرقه این امکان پذیر است.
هرندی بیان کرد: جوادی آملی یکی از مطهرات را شهید دانستند،خانه هایی که شهدا در آنها پرورش یافتند مکان های مقدس هستند، جایی که افرادی در ان تربیت شدند که تمام وجودشان را به خاطر خدا داده اند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها:
بنیاد شهید تکریم حوزه حضرت زینب ستاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان مادران و همسران شهدا مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان