امروز صورت گرفت؛

کلنگ زنی سه طرح توسعه ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت + تصاویر

  • شناسه خبر: 181999
کلنگ زنی سه طرح توسعه ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت + تصاویر

پروژه مکانیزاسیون معدن، پالایشگاه جدید و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان امروز با حضور صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد.

خانه » اقتصادی » کلنگ زنی سه طرح توسعه ای مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ امروز با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، زینی وند استاندار کرمان، سعد محمدی مدیر عامل صنایع ملی مس ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان سه پروژه در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان کلنگ زنی شد.

پروژه مکانیزاسیون معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اولین پروژه ای امروز بود که در آن استفاده از یک سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت ۷۰۰۰ تن در ساعت برای سنگ های سولفوری مس و دو سنگ شکن نیمه متحرک به ظرفیت چهار هزار و سه هزار و ۵۰۰ تن در ساعت برای باطله استفاده می شود.
با توجه به به طرح نهایی معدن برای بازه های زمانی ۵ و ۱۵ و ۲۹ ساله، جانمایی مربوط به سنگ شکن ها انجام می گیرد و انتقال مواد از معدن به وسیله نوار نقاله انجام می شود.

پالایشگاه جدید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال، اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر و میزان سرمایه گذاری ۴۱ هزار میلیارد ریال دیگر طرحی بود که امروز کلنگ آن بر زمین زده شد.
این پروژه قرار است تا سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد.
کلنگ فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز با ظرفیت ۳۳۰ هزار تن کنسانتره مس و ۳۸۰۰ تن کنستانتره مولیبدن در سال و با اشتغالزایی ۱۵۵ نفر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به زمین زده شد.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه امروز در شرکت ملی مس ایران و مس سرچشمه که یکی از معادن بزرگ دنیا در حوزه مس است، پیشرفت های خوبی را شاهد هستیم.

وی افزود: امسال ۱۲ درصد رشد تولید در صنعت مس را داشتیم و امروز هم بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان عملیات جدید مربوط به توسعه مس از جمله کنسانتره مس، تجهیزات معدن و افزایش استخراج از معادن کلنگ زنی شده است.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: مس سرچشمه به عنوان محور توسعه منطقه ای قلمداد می شود و صادرات بسیار خوبی هم امسال انجام گرفته و تا پایان سال به رشد صادراتی بسیار خوبی خواهد رسید و زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم نموده است.

عکس از رضا ساجدی

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
علیرضا رزم حسینی کلنگ زنی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان وزیر صمت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان