نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

تشییع سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده است

  • شناسه خبر: 181734
تشییع سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تشییع باشکوه سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده است.

خانه » آخرین اخبار » تشییع سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده است

به گزارش خانه خشتی؛ آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای رفسنجان در مصلی امام خامنه ای اظهار کرد: مدیون شهدا هستیم، امنیت پیشرفت و اقتدار ما با تلاش شهیدان سامان گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه رفسنجان بیش از ۹۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: به عنوان کسی که افتخار دارم در کل کشور سخنرانی می کنم این ویژگی رفسنجان مایه مباهات است که از قبل از انقلاب شهری ولایت مدار بوده است و دو عالم این شهر آیت الله هاشمیان و حجت الاسلام پورمحمدی در این خط همراه بودند.

وی افزود: حجت‌الاسلام پورمحمدی از قبل از انقلاب و تا زمانی که رمق داشت هر گوینده و خطیبی که در کشور حرفی برای گفتن داشت را دعوت می‌کرد و روشنگری می کرد.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی، گفت:  به تصریح رهبر انقلاب راز محبوبیت حاج قاسم اخلاص او است، سردار برای خودش کار نمی‌کرد و دنیا در نظرش حقیر بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علاقه ای که مردم از زمان شهادت سردار تا به امروز به این بزرگ مرد دارند، محبت از نوع محبت به حسین و اهل بیت (ع) است چرا که مردم سردار را عاشق بی قرار اهل بیت می دیدند.

وی افزود: سردار سلیمانی ۴۰ سال لباس رزم پوشید و مدال ذوالفقار را از دست رهبری گرفت، نه تنها آن مدال بلکه دنیا برای حاج قاسم بی ارزش بود و می گفت اینها دنیایی است دعا کنید مدال اخرویی را بگیرم.

آیت الله خاتمی بیان کرد: حاج قاسم خودنمایی و تظاهر نمی‌کرد، مراقب حدود شرعی بود و مرز دین برایش بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت، فرهنگ زندگی با فهم حلال و حرام است که برخی توجه ندارند، گفت: به تعبیر سردار سلیمانی تا فرهنگ شهادت در جانتان نیاید توفیق شهادت را پیدا نمی کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که می خواهد مقبول درگاه خداوند باشد بر حلال و حرام عنایت می کند، بر لقمه اش حساس است و بر اعمال خود دقت می کند.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در عرصه سیاست بسیار مدبرانه عمل می‌کرد، در  عراق و سوریه همانند یک دیپلمات ورزیده در صحنه حاضر می شد و اعمالش برای خدا بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ابراز کرد: هر کس برای خدا قدم بردارد خداوند به او برکت می دهد، جلوه برجسته حاج قاسم بود که خداوند به عمر و شهادت وی برکت داد.

خاتمی افزود: تشییع باشکوه سردار سلیمانی به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم با ارتحال عالم ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد آیت الله مصباح یزدی بر داغ هایمان افزوده شد، گل معطری که کانون غیرت دین بود، پیام رهبری سطر به سطر برای جایگاه این شخصیت نیاز به تبیین دارد.

آیت الله خاتمی بیان کرد: سردار متعبد به دین بود، نام سلیمانی در میدان فرماندهی لرزه بر اندام دشمن می انداخت و در جمع دوستان، مهربان و رئوف بود، عشق وی به شهادت واقعی و از صمیم جان بود و به دنبال شهادت می دوید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیت الله خاتمی : رفسنجان عضو مجلس خبرگان رهبری مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان