سومین روز از دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» در رفسنجان+ تصاویر

  • شناسه خبر: 181704
سومین روز از دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» در رفسنجان+ تصاویر

سومین روز از دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» در محل گلستان امین رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » سومین روز از دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «سردار آسمانی» در رفسنجان+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ سومین روز از دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سردار آسمانی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در محل گلستان امین برگزار شد.

افشین سلطانی نویسنده و بازیگر نمایش ” او پهلوان اکبر است” در گفتگویی گفت: جشنواره های زیادی شرکت کرده بودم ولی برگزاری چنین جشنواره ای در شهرستان کوچک و در زادگاه شهید سلیمانی برایم خیلی جالب بود.

وی افزود: تا حالا به کرمان و رفسنجان نیامده بودم جشنواره سردار آسمانی بهانه ای شد که به رفسنجان سفر کنم با مردم خونگرم و مهربان آن آشنا شوم.

وی در خصوص موضوع نمایش” او پهلوان اکبر است”، گفت: سعی کردیم از موضوعات شعاری دوری کنیم، معتقد هستم زمانیکه تماشاچی پای اثر می نشیند باید حرف هایی متفاوت زده شود تا تاثیرگذاری زیادی بر تماشاچی گذاشته شود.

سلطانی گفت: این نمایش تلفیقی از نمایش ایرانی و تئاتر است که به کارگردانی مصطفی دهشت به نمایش گذاشته شد، در این نمایش پرده خوانی، نقالی و آواز اساطیری ایرانی همراه با کلام خوانی مناطق کردنشین کرمانشاه ترکیب شده است.

نویسنده و بازیگر تئاتر کرمانشاهی ادامه داد: پایان نمایش با یک دیالوگ کوتاه به سردار سلیمانی و اسرائیل ختم می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی در دومین جشنواره تئاتر خیابانی« سردار آسمانی» در رفسنجان

مجید افضلی مسئول کمیته آموزش دومین جشنواره تئاتر خیابانی « سردار آسمانی» در گفتگویی اظهار کرد: معمولا در همه جشنواره هایی که شرکت می کنیم در کنار فعالیت ها از حضور استادانی که در جشنواره هستند در کارگاه های آموزشی برای نسل جوان استفاده می کنیم.

وی افزود: به خاطر شرایط کرونایی این موضوع در جدول اطلاع رسانی اعلام نشده بود، اما یک کارگاه آموزشی با حضور استاد نصرالله قادری، گودرزی و پرویز فلاحی پور با تعداد محدودی از علاقه مندان در محل عمارت گلستان امین برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مسئول کمیته آموزش دومین جشنواره تئاتر خیابانی « سردار آسمانی» به نقش و جایگاه مهم هنر برای مردم تاکید کرد و گفت: تئاتر یک تریبون و جایگاه بسیار بزرگی است که به وسیله آن می توانیم تمام شعائر و حرف هایی خود را با صدای بلند از این صحنه به گوش مردم برسانیم و آن را برای مردم دلپذیر کنیم.

وی با اظهار خرسندی از برگزاری بخش تئاتر خیابانی این جشنواره در رفسنجان، خاطرنشان کرد: این جشنواره یک رویداد فرهنگی بسیار زیبایی است که در رفسنجان اجرا شده است با وجود شرایط و محدودیت های کرونایی سعی شده این رویداد به بهترین نحو اجرا شود.

افضلی ادامه داد: قطعا برگزاری چنین جشنواره هایی در آینده هنری این شهرستان تاثیر مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان