معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل ارشاد کرمان:

بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «سردار آسمانی» ارسال شد/ همراهی بیش از ۲۵۰ هنرمند از این جشنواره

  • شناسه خبر: 181615
بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «سردار آسمانی» ارسال شد/ همراهی بیش از ۲۵۰ هنرمند از این جشنواره

معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل ارشاد کرمان گفت: بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید، از مجموعه آثار در حوزه خیابانی ۷۵ اثر پذیرفته شد که‌ ۶۵ اثر در حوزه صحنه ای و ۱۰ اثر در حوزه نمایشنامه ای‌ بود.

خانه » رفسنجان » بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «سردار آسمانی» ارسال شد/ همراهی بیش از ۲۵۰ هنرمند از این جشنواره

به گزارش خانه خشتی؛ محمدجواد حسین زاده معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در بخش خیابانی در محل عمارت گلستان امین رفسنجان اظهار کرد:  اهل هنر و اصحاب رسانه ابراز ارادت خود را به سردار دلها با برگزاری جشنواره تئاتر “سردار آسمانی” نشان دادند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید، از مجموعه آثار در حوزه خیابانی ۷۵ اثر پذیرفته شد که‌ ۶۵ اثر در حوزه صحنه ای و ۱۰ اثر در حوزه نمایشنامه ای‌ بود.

حسین زاده افزود: در مرحله نهایی جشنواره، ۱۷‌ اثر در بخش خیابانی‌ و هفت‌ اثر در بخش صحنه ای و  ۱۰ اثر در بخش نمایشنامه‌ برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان ظرفیت‌ قابل توجهی در حوزه تئاتر دارد بخش خیابانی این جشنواره به این شهرستان محول شد، افزود: بخش صحنه ای این‌ جشنواره هم از فردا پنجشنبه در سیرجان‌ شروع خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای مدیر کل  ارشاد کرمان بیان کرد: زبان‌ هنر‌ شاید بهترین‌ زبانی است‌ که می تواند رشادت‌ ها و ایثارگر های این سردار را در ابعاد شخصیتی، فردی و اجتماعی ثبت‌ کند که در جامعه اثرگذار باشد.

حیسین زاده با اظهار خرسندی از آغاز به کار این‌ جشنواره آسمانی در استان کرمان‌ و رونمایی پوستر آن از گلزار شهدای کرمان‌، گفت: هنرمندان‌ حوزه ‌تئاتر اعم‌ از نویسندگان و بازیگران‌ و کارگردانان شرکت کردند و استقبال خوبی از دومین‌ جشنواره تئاتر آسمانی سردار  شد.

وی بیان کرد: بیش‌ از ۲۵۰‌ هنرمند از سراسر کشور در این جشنواره در آثار پذیرفته شده همکاری و هماهنگ بودند از نقاط قابل توجه این‌ جشنواره این است که در سه بخش در شهرستان‌ های استان‌ برگزار می شود و نمایشنامه های ارسالی در قالب ‌کتاب تدوین‌ و به چاپ‌ می رسد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه اندازی بخش تئاتر سیار از مزار‌ سردار سلیمانی خبر داد و گفت: این تئاتر سیار از مزار سردار سلیمانی به سمت زادگاه وی در قنات ملک اجرا می شود.

وی در پایان متن پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان را قرائت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیین افتتاحیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی رفسنجان مس سرچشمه معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان