رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

طرح شهید سلیمانی بدون توقف ادامه دارد

  • شناسه خبر: 181608
طرح شهید سلیمانی بدون توقف ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح شهید سلیمانی بدون توقف تا رسیدن به کمترین ابتلا به بیماری کرونا همچنان ادامه دارد.

خانه » آخرین اخبار » طرح شهید سلیمانی بدون توقف ادامه دارد

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی ندیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی رفسنجان اظهار کرد: تعداد موارد بستری تا ساعت ۸ صبح امروز ۲۳ نفر  و همچنین ۲۸ نفر مورد مثبت کرونا در بیمارستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: تعداد موارد مثبت کرونا در حال کاهش است و از چهار هفته گذشته طرح غربالگری بهداشتی( طرح شهید سلیمانی) با سازمان های مرتبط آغاز شده است. در هفته های اول  تیم ها و گروه ها را ساماندهی کردیم  و ظرف دو هفته عملیات این طرح شروع شد.

وی افزود: طبق آمار تا کنون ۱۶۰ هزار نفر جمعیت را در مراکز بهداشت از طریق تماس غیرحضوری و مراجعه به منازل رصد کرده ایم.

اسماعیلی تصریح کرد: نمونه های تست کرونا را در روزهای آتی و محدوده تست گیری را گسترش خواهیم داد تا بیماریابی بیشتری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: بعد از پیک مهر و آبان و تا حدودی در آذرماه، به علت رعایت پروتکل های بهداشتی و مقرراتی که ستاد کرونای شهرستان اجرا کرد، دی ماه نسبتا آرامی را طی می کنیم.

وی با اشاره به بحث واکسن کرونا، گفت: تا زمان اجرای واکسن کرونا و اطلاع ثانوی مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و این تنها راه پیشگیری از کروناست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تا اجرای محکم و بدون توقف طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا تاکید داریم و استان کرمانی ها باید نسبت به اجرای این طرح حساسیت بیشتری داشته باشیم تا رسیدن به کمترین ابتلا به بیماری کرونا این طرح همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیشترین تلفات کرونایی رفسنجان در آبان ماه بود، بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی ابتدا گروه های پرخطر شناسایی و غربالگری خواهند شد و بعد به سراغ گروه های سنی دیگر خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: امید داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با اجرای طرح شهید سلیمانی با پیک ملایم تری از کرونا در زمستان روبرو باشیم و بتوانیم به سلامت از این مرحله عبور کنیم.

وی در پایان صحبت های خود از عوامل ستاد کرونای شهرستان، اصناف، کسبه و کسانی که در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری کردند تشکر کرد.

در این جلسه با حضور مسئولان شهرستان، مشکل تصفیه خانه آب و فاضلاب شهرک هزار واحدی، فاضلاب زندان شهرستان، تعیین تکلیف دامداری های غیر مجاز محله اسدآباد و ….مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورهای لازم در این خصوص داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان طرح شهید سلیمانی کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان