رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در آیین افتتاحیه اولین مرکز شتاب دهنده تخصصی کشاورزی «کایت» در رفسنجان مطرح کرد؛

رفسنجان بالقوه توانایی فعالیت در زمینه نوآوری و کارآفرینی را دارد

  • شناسه خبر: 181358
رفسنجان بالقوه توانایی فعالیت در زمینه نوآوری و کارآفرینی را دارد

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: رفسنجان بالقوه در زمینه نوآوری و کارآفرینی این توانایی را دارد که فعالیت کند و در کنار آن انجمن کارآفرینان شهرستان هم می تواند بازویی توانمند برای  توسعه کارآفرینی باشد.

خانه » اجتماعی » رفسنجان بالقوه توانایی فعالیت در زمینه نوآوری و کارآفرینی را دارد

به گزارش خانه خشتی؛ عباس سعیدی در آیین افتتاحیه اولین مرکز شتاب دهنده تخصصی کشاورزی «کایت» در جنوب شرق کشور در رفسنجان با بیان اینکه حوزه اشتغالزایی در بخش کشاورزی در استان کرمان ۳۶ درصد است که دو برابر متوسط کشوری است،گفت: حجم بالایی از سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان در بخش کشاورزی انجام شده است و این بخش نقش مهم در اشتغال و اقتصاد کشور و استان دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان افزود:  فرصت های سرمایه گذاری خوبی هنوز در استان وجود دارد که می تواند در گردش زنجیره تولید و ارزش افزوده،  ثروت آفرینی و اشتغال نقش مهمی داشته باشد و نیازمند ورود دانش به بخش کشاورزی هستیم و در جایی‌که دانش ورود پیدا کرده، افزایش بهره وری را هم شاهد بوده ایم.

سعیدی خاطرنشان کرد: به طور نمونه از مزرعه گندم ۱۲ تن و از باغ پسته ۱۳ تن پسته و از باغ خرما ۴۰ تن خرما برداشت شده است و این نشان می دهد که از نهاده های کشاورزی درست استفاده شده و علم و دانش در مزرعه به کار گرفته شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه استارت آپ‌ها در راستای توسعه اقتصاد، دانش بنیادی و کارآفرینی پایدار گام بر می دارند، تصریح کرد: بخش کشاورزی استان آماده همکاری برای سرمایه گذاری و ایده های نو است و تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران با دانش و ایده های نو قرار خواهد داد.

حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در این آیین گفت: آنچه در زمینه نوآوری و کارآفرینی در رفسنجان اتفاق افتاده است مدیون دکتر قادری هستیم، با همت و تلاش ایشان توانستیم مجوز مستقل مرکز رشد را در دانشگاه ولی عصر رفسنجان بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۷۳ شرکت در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر (عج) مستقر هستند، افزود: از این تعداد ۷ شرکت دانش بنیان هستند و ۴ مرکز رشد وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی، ولی عصر، آزاد و مرکز تحقیقات پسته و دو مرکز نوآوری در رفسنجان مستقر هستند.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تاکید کرد: در مراکز رشد و شتاب دهنده هایی که تاسیس شده تلاش و حمایت دانشگاه ولی عصر رفسنجان بود که باعث شد که  ۵۷ درصد سهام بخش دولتی صندوق توسعه نوآوری مربوط به داشنگاه ولی عصر  و ۳۵ درصد سهام بخش خصوصی صندوق مربوط به شرکت های رفسنجانی باشد.

رنجبر عسکری بیان کرد: رفسنجان در زمنیه نوآوری و کارآفرینی بالقوه این توانایی را دارد که فعالیت کند و در کنار آن انجمن کارآفرینان شهرستان هم می تواند بازویی توانمند برای  توسعه کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان کمبود یک پارک علم و فناوری و یا پردیس وجود دارد، گفت: یک سال از سفر ریاست جمهوری می گذرد مجوزی نه برای پارک علم و فناوری و نه پردیس صادر شده است.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیانی در رفسنجان وجود دارد که توانسته اند در ایام کرونا با تولید محصولات ضدعفونی کننده بتوانند تا حدودی نیاز شهرستان را برطرف کنند؛ با این همه پتانسیل بالقوه ای که در رفسنجان وجود دارد این نیاز وجود دارد که رفسنجان حمایت شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
افتتاحیه مرکز شتاب دهنده خصوصی "کایت" رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان مدیر جهاد کشاورزی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان