اولین شتاب دهنده تخصصی کشاورزی در جنوب شرق کشور افتتاح شد+ تصاویر

  • شناسه خبر: 181336
اولین شتاب دهنده تخصصی کشاورزی در جنوب شرق کشور افتتاح شد+ تصاویر

اولین مرکز شتاب دهنده کشاورزی “کایت” در جنوب شرق کشور با حضور جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان به صورت ویدئو کنفراس با مسئولین استان و کشور افتتاح شد.

خانه » رفسنجان » اولین شتاب دهنده تخصصی کشاورزی در جنوب شرق کشور افتتاح شد+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ اولین مرکز  شتاب دهنده تخصصی  کشاورزی کایت (کشاورزی، آموزشی، یادگیری و تکنولوژی) در جنوب شرق کشور به مناسبت هفته پژوهش با حضور جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان در مجتمع کیان به صورت ویدئو کنفراس با مسئولین استان و کشور افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور مدیران کل جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، فرماندار،  رئیس جهاد کشاورزی ، رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) و معاونت پژوهشی این دانشگاه و مدیران انجمن کارآفرینان رفسنجان برگزار شد، اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط ویدئو کنفرانس با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشور وابستگی شدید به واردات نهاده های کشاورزی دارد، اظهار داشت: سالیانه حدود ۶ میلیارد دلار سموم، کود و انواع نهاده وارد کشور می شود.

وی افزود: اما در نقطه مقابل واردات، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی به مانند نیروی انسانی، مجموعه نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی و فن آوری در حوزه کشاورزی در کشور و بالاخص در استان کرمان وجود دارد.

قادری فر تصریح کرد: با ابزارهای سیاستی و حمایتی بایستی در گام اول، شتاب دهنده ها در زنجیره صنعت کشاورزی به خدمت گرفته شوند تا حلقه های وابستگی به واردات را قطع کرد و در گام دوم موضوع اشتغالزایی پایدار مطرح است که این مراکز نوآورانه و فن‌ آورانه باید اشتغالزایی بالایی ایجاد کنند.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اظهار امیدواری از راه انداری مرکز خصوصی شتاب دهنده طرح های کشاورزی “کایت” در رفسنجان، گفت: شتاب دهنده «کایت» که وارد کارآفرینی فن آورانه شده است می توانیم این امیدواری را داشته باشیم که در بخش صنعت کشاورزی اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاشمان را به کار می گیریم که پارک علم و فن آوری دانشگاه ولیعصر راه اندازی شود. سرمایه اولیه را در اختیار شرکت‌های نوآورانه شهرستان قرار خواهیم داد تا توسعه نوآورانه بیش از گذشته در استان کرمان معنادار شود.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان در این مراسم گفت: مرکز شتاب دهنده «کایت» می تواند در توسعه شهرستان، استان و کشور نقش اساسی داشته باشد و در چند سال گذشته در رفسنجان با همت مجتمع مس سرچشمه، مرکز دانشگاه ولی عصر(عج)، دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی با همگرایی و همدلی که وجود داشته زیرساخت هایی خوبی در راستای توسعه علمی و طرح های کشاورزی و دیگر صنایع فراهم شده است.

وی افزود: نقش موثری که شتاب دهنده ها در حمایت ابتدایی طرح های کشاورزی و علمی دارد گام بسیار خوبی در مسیر سرمایه گذاری است.

گفتنی است که شتاب دهنده کایت به همت مهندس سعید علیپور به عنوان کارآفرین استانی و عضو هیئت موسس و مهرداد سلمانی به عنوان مدیر عامل این شتاب دهنده آغاز به کار کرد.

 

عکس از الهه عکسری

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
جنوب شرق کشور رفسنجان شتاب دهنده تخصصی کشاورزی شتاب دهنده کایت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان