فرماندار رفسنجان خبر داد:

موزه پسته در رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 181298
موزه پسته در رفسنجان راه اندازی می شود

فرماندار رفسنجان از راه اندازی موزه پسته در رفسنجان خبر داد.

خانه » رفسنجان » موزه پسته در رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس اشتغال اظهار داشت: پشت هر واقعه تاثیرگذار انسان های خوش فکر و با ذوقی وجود دارد. پیشرفت های امروز جوامع بشری به یمن انسان های سخت کوش و پرتلاشی بوده که در طول تاریخ از خود نشان دادند و جامعه بشری را به سمت زندگی بهتر سوق دادند.

فرماندار رفسنجان افزود: اگر چه در کنار آن، بی عدالتی ها،ستم و احجاف هایی وجود دارد ولی این انسان های خوب هستند که در طول تاریخ توانستند بشریت را ار جنبه های مادی و معنوی ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: بر سر راه انسان های بزرگ سنگلاخ هایی وجود دارد ولی آنها با همت و تعاون موانع را از سر راه خود بر می دارند و مسیر تعالی بشریت را در رودخانه تکامل هموار می سازند.

فصیحی هرندی با اشاره به اینکه جشنواره عکس اشتغال نمونه ای از فعالیت های سختکوش انسان های بزرگ است، گفت: دغدغه اشتغال از خانه ها شروع می شود و دغدغه همه مسئولین هم هست. هر انسانی که کاری داشته باشد برای سعادت و موفقیت خود گام برداشته و  انسانی که از اشتغال بی نصیب شود ممکن است به هر آسیب اجتماعی دچار شود.

فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه شهرستان رفسنجان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد، بیان کرد: ظرفیت های شغلی را باید شناسایی و بالفعل درآورد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مجتمع مس سرچشمه و ایجاد تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی، منطقه ویژه اقتصادی و فرمانداری هم( به عنوان هماهنگ کننده) می تواند زمینه اشتغال و تامین نیازهای مجتمع مس را از طریق بخش خصوصی و سرمایه گذاری فراهم نماید.

فصیحی هرندی تاکید کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که در منطقه اقتصادی به لحاظ صدور مجوز وجود دارد و تامین مالی و آب آن، می تواند زمینه اشتغال در این منطقه فراهم شود.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: این جشنواره گامی از همراهی و هم سویی هنرمندان از زاویه عکس است و با توجه به هدفی که این جشنواره دارد می توانند کمک کننده باشد.

وی بیان کرد:  نگاه به اشتغال صرفا نباید به درآمد باشد بلکه نگاه به آن باید معطوف به آینده کشور باشد و کسی که در جایی فعالیت دارد باید نسبت به کارش مسئولیت داشته باشد.

فصیحی هرندی از ایجاد موزه پسته در رفسنجان خبر داد و گفت: اتفاق خیلی خوبی است و این موزه بخشی از فرهنگ ملموس و ناملموس شهرستان به نمایش می گذارد و همچنین بخشی از گردشگری شهرستان را تشکیل می دهد.

وی افزود:کسانی که در عرصه های مختلف کار می کنند با هنر آن فعالیت ها را به دیگران نشان دهید و  در واقع بخشی از هنر در خدمت فعالان صنعت قرار گیرد.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: در خیلی از مسائل با همراهی و گفتگو می توانیم مشکلات خود را حل نماییم و موقعیت هایی را برای بروز استعدادها فراهم کنیم و سخاوتمندانه آنچه را داریم در اختیار دیگران قرار دهیم و از عواملی که مانع پیشرفت و کمال انسانی است دوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر فکر کسانی که ایده های خوب می دهند بوسه می زنیم، گفت: کشف استعدادها و حمایت از آنها می تواند از خروج سرمایه ها از کشور جلوگیری کند.

ایمان محمد آبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم در این مراسم اظهار داشت: اینکه در یک مجموعه صنعتی این رویکرد به وجود آمده تا با یک ارتباط دوسویه هم به رسالت فرهنگی و اجتماعی و هم به حوزه صنعت پرداخته شود و از ظریفت های حوزه هنر برای امر مهم اشتغال و کار آفرینی استفاده شود یک پیوند مبارک است.

وی با تاکید بر اینکه رفسنجان شهری پیش رو در همه حوزه ها است، گفت: ورود شهرستان به حوزه فرهنگ و هنر یکی از ویژگی های شهرستان است و نشان از طبع بلند اندیشی مردم رفسنجان در طول تاریخ است.

محمدآبادی بیان کرد: پیشرو بودن رفسنجان ریشه در تفکر و تاریخ مردم رفسنجان دارد امید داریم این جشنواره در سال های آینده گستره بین المللی داشته باشد و بتواند فرهنگ جدیدی در حوزه کارآفرینی باشد و ظرفیت های بزرگ رفسنجان معرفی و زمینه ساز سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
اختتامیه عکس اشتغال رفسنجان فرماندار مجید فصیحی هرندی محمدآبادی موزه پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان