رئیس عملیات مولیبدن، آبگیری کنسانتره و آهک مجتمع مس سرچشمه خبر داد:

 جلوگیری از آلودگی رودخانه شور، با تعویض لوله‌های سرریز تیکنرهای۳و۴ سرچشمه

  • شناسه خبر: 181242
 جلوگیری از آلودگی رودخانه شور، با تعویض لوله‌های سرریز تیکنرهای۳و۴ سرچشمه

 رئیس عملیات مولیبدن، آبگیری کنسانتره و آهک مجتمع مس سرچشمه گفت: تعویض لوله‌های سرریز تیکنرهای ۳و۴ توسط واحد عملیات آبگیری کنسانتره به پایان رسید.

خانه » آخرین اخبار »  جلوگیری از آلودگی رودخانه شور، با تعویض لوله‌های سرریز تیکنرهای۳و۴ سرچشمه

به گزارش خانه خشتی؛ سعید نمازیان با اعلام این خبر بیان کرد: اهمیت خاص این پروژه، رفع مشکل آلودگی آب رودخانه شور و به‌تبع رفع آلودگی محیط پایین‌دست رودخانه است طوری‌که از آلودگی آب رودخانه به انواع مواد شیمیایی مصرفی در تغلیظ جلوگیری شد و شرایط زیست‌محیطی بهبود یافت.

وی ادامه داد: همچنین اضافه شدن آب سرریز تیکنرها به لوله باطله، باعث افزایش رقت باطله کارخانه‌های تغلیظ می‌شود که این امر باعث افزایش بازیابی آب در تیکنرهای باطله و کنترل و راهبری بهتر تیکنرها خواهد شد.

رئیس عملیات مولیبدن، آبگیری کنسانتره و آهک مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این طرح مبلغ ۲۳۳ میلیون و ۶۵۰هزار تومان بوده است که با توجه به هزینه هر مترمکعب آب بازیافتی از تصفیه‌خانه بند انحرافی (۴۸۸۰ تومان) و بازیافت ۴۸۰۰ مترمکعب آب در روز، مبلغ ۲۳ میلیون و ۴۲۴هزار تومان صرفه‌جویی شده و ضمنا هزینه این پروژه ظرف ۱۰روز قابل استحصال است.

نمازیان در پایان، از همکاری‌ها و تلاش‌های مدیریت امور آب و بازیافت برای تامین آب مورد نیاز در مدت اجرای پروژه و مدیریت نظارت، بخصوص نظارت ساختمانی و مدیریت لیچینگ قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آلودگی آب رودخانه شور سرچشمه مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان